  • 21. Data: 2019-03-18 12:13:48
    Temat: Re: Oświetlenie główne
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Chciałbym względnie równo i dobrze oświetlić większość powierzchni o
    > wymiarach +/- 4,2 x 8 m. Ma to być główne oświetlenie włączane wtedy,
    > kiedy będę miał tabun gości albo po prostu chcę/potrzebuję w jakimś celu
    > mieć całe pomieszczenie dobrze oświetlone.

    Nie wiem jakie są przepisy
    Ale ja w salonie 5x3 metry na krótszych ścianach mam zamontowane
    świetlówki philipsa.
    3x20wat na ścianę. Przez 10 lat padła jedna.

    Świetlówki są zamontowane w rynienkach przy ścianach
    ok 20 cm od sufitu źródłem światła do góry.
    Tak że światło odbija się od sufitu i dopiero rozprasza
    na całe pomieszczenie.
    Plus żyrandol na środku
    Generalnie:
    żona ma astygmatyzm i krótkowzroczność i jej wystarczy boczne światło.
    Chyba że jest bardzo zmęczona i musi usiąść przy stole (papiery) to wtedy włącza
    żyrandol.
    Ale to naprawdę rzadko.

    Ja nie noszę okularów i dla mnie jest ok.
    Nawet powiedziałbym że jak chodzę do innych domów to ludzie
    mają ciemniej niż ja

    I jeszcze jedna uwaga te metrów między liniami światła to już jest max.

  • 22. Data: 2019-03-18 14:39:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-15 o 14:22, Kżyho pisze:

    > A przeczytałeś, o co pytałem, czy piszesz byle pisać?
    > Są zapewne jakieś utarte schematy, jak się rozmieszcza "halogenki", w
    > jakich odległościach.
    > Zapewne gdzieś tam w necie sobie w końcu to wykopię, ale zakładałem,
    > że tu ktoś z głowy będzie wiedział i po prostu napisze. Albo że
    > napisze "każą robić co xx cm, ale to źle wychodzi i lepiej dać co xx cm".
    >
    > Pzdr

    Pięć na lewo i osiem w prawo. Za jakiekolwiek odstępstwo od tej normy
    grozi kara chłosty.

  • 23. Data: 2019-05-06 09:12:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 15 marca 2019 18:30:14 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > W dniu 15.03.2019 o 12:45, Kżyho pisze:

    > Pytanie jaką moc masz do rozdysponowania?

    Podepnę się tutaj
    wiem ze doktoryzujesz się ciągle z tematu led wiec proszę o radę
    Bele potrzebował w najbliższym czasie trochę pasków led

    Głównie do podświetlenia dekoracyjnego
    Co i gdzie teraz warto kupić? Jakieś konkretne rodzaje led?
    Może masz jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę na Aliexpres np?