  • 141. Data: 2009-11-11 17:00:42
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hdcv3d$73a$1@news.interia.pl...

    > Znasz bledy wykonawcze po wybraniu, wykonaniu i zaplaceniu za lepsze
    > materialy?
    > Nikt nie zaklada bledow, przeciez gdyby je znal to by ich nie bylo. Mozna
    > sobie przyjac jakas tam tolerancje i dalej to tylko szacunki.

    Przy wielu obliczeniach stosuje się często współczynniki korekcji. Z upływem
    lat dowiadujemy się więcej o potencjalnych występujących stratach w różnych
    rodzajach przegród w róznych technologiach. Wnosi się wpółczynnik korekcji i
    po problemie. Klient ma w domu mniej więcej straty jakie wyliczono na etapie
    projektowym albo jak przypilnuje majstra to mniejsze.
    Kolega architekt mówił mi że u niego w biurze przyjmuje się często tzw
    współczynnik na głupotę.
    Sprawdza się nieźle gdy podczas wznoszenia budynku nie przewidzianego na
    duże obciążenia okaże się że na płytę wjedzie ciągnik z pustakami. Dzięki
    współczynnikowi na głupotę płyta wytrzyma głupotę robotników.

    Marek

  • 142. Data: 2009-11-11 17:08:20
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    .googlegroups.com...

    >Maniek, naprawde polecam Ci (choc juz za pozno;) blizsze zapoznanie
    >sie z tym softem - tam sa chyba WSZYSTKIE typy mozliwych mostkow
    >cieplnych!

    Ooo widzisz. Przypomniałeś mi że pytałem się ciebie czy wiesz z czego
    wynikają ugięcia lini przy przegrodzie.
    Nie odpowiedziałeś mi.

    >Czyli wymienimy 5m3 powietrza dziennie.
    >Sezon liczmy 6 m-cy po 30 dni = 180 * 5 = 900m3. Srednia temp. w
    >sezonie 0stC, w domu 21stC. Cieplo wlasciwe 1kJ/1kg, ciezar wlasciwy
    >ok 1,2kg/m3, to nam daje 22680kJ czyli... 6,3kWh.

    Można się zdziwić wynikami nie uwzględniającymi wilgotności i ciśnienia
    powietrza.
    Okaże się że otwarcie drzwi w mroźny styczniowy dzień spowoduje mniejszą
    ucieczkę ciepła niż tylko w chłodny wilgotny listopadowy.

    >Jak widac - wszystko da sie policzyc, a otwieranie drzwi ma minimalny wplyw
    >na zuzycie energii.. :)

    Prawda.

    Marek