  • 31. Data: 2020-09-07 18:08:39
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > jak na domowy sterownik? drogo a nawet bardzo drogo, a do tego...

    No to zastanów się, co chciałeś osiągnąć, a co osiągnąłeś.

    W żadnym razie, gdybyś robił to dla kogoś swoją metodą, pytał byś o to
    samo, albo decydował za kogoś.

    > ...trzeba dokupić pana automatyka. Ile weźmie? Strzelam że mniej niż 2kzł nie
    będzie.

    > Chodzi mi o to co zyskuję nie stosując raspberrypi (wygląd? pokazałem wam to
    ładniejsze rozwiązanie, mam jeszcze drugie :-P )- a przecież nie mam tam nic
    nietypowego, upali sie malina czy moduł przekaźników to na drugi dzień mam następny.

    To teraz weź wystaw za to fakturę, daj gwarancję i zapewnij
    bezpieczeństwo. Śmiało, chętnie zobaczę :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 32. Data: 2020-09-07 18:32:52
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 września 2020 18:08:39 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

    > No to zastanów się, co chciałeś osiągnąć, a co osiągnąłeś.

    chciałem osiągnąć sterowanie i osiągnąłem sterowanie jak na warunki domowe dosc
    skomplikowanym układem.

> [...]
    >
    > To teraz weź wystaw za to fakturę, daj gwarancję i zapewnij
    > bezpieczeństwo. Śmiało, chętnie zobaczę :)

    bezpieczeństwo czego? prądem się nie porażę, na upartego upalić jakąś pompę mogę, bo
    jakoś specjalnie zabezpieczeń programowych nie wstawiałem.
    No a faktura, gwarancja? To troche inna bajka, bo w końcu ja tego nie robię
    komercyjnie - no i to zmiana zagadnienia - pytanie było co JA tracę/zyskuję stosując
    malinę zamiast sprzętu, który podałeś za spore pieniądze.

    b.

  • 33. Data: 2020-09-07 18:41:23
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 września 2020 00:12:46 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > I kto to poniżej bez Ciebie (jak coś padnie) obsłuży?

    to jest pewien problem, i zdaję sobie z tego sprawę.
    Programy są napisane w pythonie z dosc bogatymi komentarzami, programista sobie
    poradzi. Gorzej jest ze znajomoscią układu hydraulicznego - programista w zasadzie
    powinien wiedzić co ma (do/nad)napisać.
    Tyle ze przecież na PLC jest ten sam problem.
    Wychodzi na to że odpowiednio skomplikowany układ daje perspektywę problemów z
    serwisem, niezależnie od tego czy jest na plc czy cokolwiek innym.

    b.

  • 34. Data: 2020-09-07 20:15:10
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.09.2020 o 16:40, budynPL pisze:
    > nooo, oprogramowanie całości. Cała logika, u mnie mam jakies 1200 linii kodu,
    [...]

    Jest szansa na opublikowanie kodu?
    Mam maline, robi co prawda jako centrum multimedialne, ale dokupiłbym
    kartę i popróbował co dam radę zrobić, czego nie.

  • 35. Data: 2020-09-07 21:01:29
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > chciałem osiągnąć sterowanie i osiągnąłem sterowanie jak na warunki domowe dosc
    skomplikowanym układem.

    Nie. Chciałeś pokazać przepaść pomiędzy działaniem w hobbystycznej
    strefie, a działaniem profesjonalnym (zobacz definicję profesjonalisty,
    żebyśmy się nie zrozumieli opacznie).

    Normalka, też mam takie porównania. Ejector Festo VAD1/8 kosztuje prawie
    200 netto za sztukę. Ja go drukuję od razu na gotowo z gwintami za... 3PLN?
    Festowski jest lepszy pod kilkoma względami, mój też, pod innymi
    oczywiście. Czy to oznacza że mamy porównywalne ejectory? Moim zdaniem
    absolutnie nie, w każdym razie dla klientów nadal kupuję Festowski.

> [...]
    komercyjnie - no i to zmiana zagadnienia - pytanie było co JA tracę/zyskuję stosując
    malinę zamiast sprzętu, który podałeś za spore pieniądze.

    Zaraz, wydawało mi się, że prowadzisz DG. Jeżeli tego nie zrozumiałeś,
    bardzo przepraszam.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 36. Data: 2020-09-07 21:39:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 września 2020 21:01:28 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
    > Nie. Chciałeś pokazać przepaść pomiędzy działaniem w hobbystycznej
    > strefie, a działaniem profesjonalnym (zobacz definicję profesjonalisty,
    > żebyśmy się nie zrozumieli opacznie).

    Budyń nie działa w przemyśle to jest nieco cywilnie skrzywiony.
    Jak człowiekowi się walają czasem pod nogami przetworniki temperatury
    po kilka tysięcy EUR/sztuka to się optyka zmienia i potem taki
    zwykły PLC do domu jest po prostu tani ;P

    L.

  • 37. Data: 2020-09-07 21:41:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-07 o 09:24, Irek.N. pisze:

    > No i to jest właśnie stare myślenie do którego przyzwyczaili nas
    > dostawcy. Po co komu osobno sterownik i osobno panel? Tak ma większość
    > dostawców w ofertach, ale tak wcale nie musi być. Od dawna elektronika

    To bierzesz Pro-face IPC, Siemens Simatic IPC...

    > W ogóle mam wrażenie, że sterowniki są jakieś zacofane. Jak patrzę na
    > oferty siemensa (nie ukrywam, ich akurat nie znoszę), omrona,
    > mitsubischi i tak dalej, to dochodzę do wniosku, że nie odkryli jeszcze
    > czegoś tak banalnego jak PC. Produkują swoje sterowniki dając możliwość
    > rozbudowy do jakiejś tam konfiguracji przy użyciu dedykowanych kart. Tym
    > czasem wystarczy wziąć zwykłego peceta i dać mu możliwość komunikowania
    > się ze światem w dowolny sposób. Tak właśnie postrzegam to, co

    Przemysł lubi standardy i niezawodność oraz prostą diagnostykę.
    PC tego nie zapewnia i problemy generuje różnorakie, trudne do
    jednoznacznego sklasyfikowania i opisania.
    Tak z jakiejś tam praktyki PC + aplikacje LabView. Potem już jednak
    maszynki z PLC + LabView wyłącznie do pomiarówki.

    > ** jak zobaczę pomiar długości np: światłowodu wykonany na standardowych
    > klockach, to przyznam że "szacun - niezły sterownik".

    może ktoś zrobi dedykowany moduł do pomiaru i biblioteczkę do obsługi
    jeśli zapotrzebowanie wzrośnie ;)

    > a jeszcze bardziej jak
    > widzę, że na uczelniach nadal uczą programowania w drabinkach, no bo
    > "siemens nic innego przecież nie ogarnia".

    Ponieważ PLC jest narzędziem elektryków a nie programistów (lampka,
    przekaźnik) i stąd taka logika. I jeszcze jak zaczniesz tłumaczyć
    programiście, że to, że zapaliła się lampka na końcu drabinki nie
    oznacza że w tym momencie ta lampka się zapali tak jak na Arduino.. że
    się w ogóle cokolwiek zmieni na wyjściu PLC nawet na milisekundę..
    Pomijam, że są firmy które chcą aby program maszyny był w drabince
    (przede wszystkim).

    --
    Irokez

  • 38. Data: 2020-09-07 21:42:06
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 września 2020 20:15:14 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:
    > [...]
    >
    > Jest szansa na opublikowanie kodu?

    nie widze przeciwskazań, ale muszę przemyśleć jak zrobić opis zeby to było jakoś tam
    przyswajalne. Gdybym sie długo w tej sprawie nie odzywał prosze naciskać.

    b.

  • 39. Data: 2020-09-07 21:47:14
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 września 2020 21:01:28 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Zaraz, wydawało mi się, że prowadzisz DG. Jeżeli tego nie zrozumiałeś,
    > bardzo przepraszam.

    Prowadzę. Ale alo - drogi panie - my tu zaczęliśmy od postu myjka który próbuje coś
    wyskrobać w domowej instalacji. A nie rozważamy co jest sensowne w komercyjnej linii
    produkcyjnej. Z serwisem, gwarancjami itd.

    b.

  • 40. Data: 2020-09-07 22:04:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-07 o 16:29, budynPL pisze:

> [...]
    nietypowego, upali sie malina czy moduł przekaźników to na drugi dzień mam następny.

    W warunkach hobbistyczno-domowych?
    w sumie to... kompletnie nic.

    --
    Irokez