  • 1. Data: 2020-09-03 08:01:55
    Temat: krzemian sodu czyli "szkło wodne" - do czego nadaje się?
    Od: marios <d...@f...gd>

    Używam do malowania nieoklejonych brzegów płyty meblowej,
    ale potrzebę mam inną

    - niezabezpieczony na zimę strop budynku, który mróz nadżera (spore już
    doły wyżarło).

    Chciałem wykonać jako pierwszą warstwę "wylewkę" z zaczynu cementowego
    i ..
    a) dodać szkła do zaczynu (co nawet jest reklamowane na etykiecie -ale w
    celach regulacji prędkości wiązania)
    i/lub
    b) pomalować taką warstwę cementową szkłem [przed przyklejeniem jakiejś
    papy termo - ale prawdopodobnie nie zdążę z tym w tym roku]

    Z tego co się naczytałem krzemiany służą do zatykania porów w betonie.
    Z drugiej strony:
    np. na meblach jest to bardzo kruche (przynajmniej w miarę niestare),
    z laminatu schodzi pod paznokciem i tu jest zaletą czyszczenia zacieków.

    Zastanawiam się potem (~2+ lata) wylewki wyrównujące pod podłogi,
    może jakaś terakowa będą się chciały trzymać takiej powierzchni.

    Jakie mogę mięć później problemy z taką powierzchnia?

    Ogólnie temat "szkłą wodnego" jest bardzo interesujący, szkoda że
    dopiero teraz zacząłem szukać info na necie.

    W brico 5L kosztuje 38zł (a 0.5L jest po 6.60zł)

    np. takie to tutaj 2x droższe:
    https://sklep.formatiq.pl/sklep/chemiczne-utwardzacz
    e-i-doszczelniacze/impregnaty-utwardzajace/uszczelni
    acz-do-betonu-impregnat-forsil/

    A to ze dwa linki, które przeglądałem:
    https://www.ekologia.pl/srodowisko/technologie/szklo
    -wodne-sodowe-wlasciwosci-dzialanie-i-zastosowanie-s
    zkla-wodnego-sodowego,866.html

    http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
    t.baztech-d2e91667-6248-4210-8018-6228db636213/c/432
    _Gmaj_Posadzki_betonowe.pdf