  • 1. Data: 2020-08-30 12:04:25
    Temat: jak znaleźć kanał kominowy w ścianie?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam zezwolenie od kominiarzy na wykorzystanie starego kanału kominowego
    na wentylacje. sęk w tym, że nikt nie wie gdzie ten kanał idzie. nie
    pytajcie o szczegóły - nikt nie wie. Myślałem o wrzuceniu do kanału
    jakiegoś magnesu i namierzenie go od strony mieszkania. czy są jakieś
    inne sprawdzone metody?
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2020-08-30 12:33:35
    Temat: Re: jak znaleźć kanał kominowy w ścianie?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/08/2020 12:04, ToMasz wrote:
    > jakiegoś magnesu i namierzenie go od strony mieszkania. czy są jakieś
    > inne sprawdzone metody?

    Znajomy kominiarz twierdził że jak szukają kominów w starych budynkach
    to wrzucają do kanału mocną żarowkę i szukając termowizją gdzie się
    grzeje ściana, a po godzinie można ponoć wyczuć ręką (?). Czy to jest
    praktycznie użytecznie nie wiem, nie miałem nigdy potrzeby.

  • 3. Data: 2020-08-30 14:03:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-08-30 o 12:33, heby pisze:

> [...]
    > grzeje ściana, a po godzinie można ponoć wyczuć ręką (?). Czy to jest
    > praktycznie użytecznie nie wiem, nie miałem nigdy potrzeby.

    Można i tak, ale trzeba mieć dostęp do kamery termowizyjnej.

    Najtańsze rozwiązanie to zakup UNI-T UT682D

    Wpuścić do komina dwa cienkie przewody i podłączyć do nich nadajnik.
    Następnie wyszukać odbiornikiem po ścianach gdzie jest najsilniejszy sygnał.

  • 4. Data: 2020-08-30 16:40:26
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    niedziela, 30 sierpnia 2020 o 14:03:51 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    Pamiętam, że kiedy kominiarze chodzili i zbierali pieniądze, że to niby
    na szczęście na Nowy Rok. Wtedy zawsze mieli pełne wyposażenie
    łącznie z taką liną i wielką kulą metalową na końcu.
    Nie można takiej liny z kulą pożyczyć i rozhuśtać jej. Może jakiś odgłos
    będzie słychać a dalej to już kwestia kolejnych przybliżeń.
    K.

  • 5. Data: 2020-08-30 17:04:08
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-30 o 07:40 -0700, Kadar Oszmanski napisał:
    > niedziela, 30 sierpnia 2020 o 14:03:51 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    Wiem, że kolega robi to w zupełnej nieświadomości, niemniej informuję:
    ten nowy sposób cytowania jest niezwykle nieprzyjazny. Do tego
    wprowadza w błąd.

> [...]
    > Nie można takiej liny z kulą pożyczyć i rozhuśtać jej. Może jakiś
    > odgłos będzie słychać a dalej to już kwestia kolejnych przybliżeń.

    Rozhuśtać metalową kulę wiszącą na kilkunastometrowej linie? No można,
    ale trzeba do tego mieć podręcznego krasnoludka, który za tą kulą wlezie
    i ją tam z dołu rozbuja. Jeśli kto już ma takiego krasnala, to prościej
    dać mu do ręki młotek.

    Mateusz

  • 6. Data: 2020-08-30 17:11:03
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > ale trzeba do tego mieć podręcznego krasnoludka, który za tą kulą wlezie
    > i ją tam z dołu rozbuja. Jeśli kto już ma takiego krasnala, to prościej

    Zgoda, ale wąż ogrodowy wrzucony w komin i kręcony wkrętarką powinien
    już hałasu w kominie narobić :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2020-08-30 17:28:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Aug 2020 17:04:08 +0200, Mateusz Viste napisał(a):

    > Wiem, że kolega robi to w zupełnej nieświadomości, niemniej informuję:
    > ten nowy sposób cytowania jest niezwykle nieprzyjazny. Do tego
    > wprowadza w błąd.

    Kadarze, wpadnij jednak na pl.news.czytniki i dokończmy konfigurację
    twojego czytnika. Obiecałeś :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 8. Data: 2020-08-30 17:35:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]
    > wprowadza w błąd.

    Kadarze, wpadnij jednak na pl.news.czytniki i dokończmy konfigurację
    PS. sam namieszałem w wątku :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 9. Data: 2020-08-30 20:14:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek.N. napisał:

    > Zgoda, ale wąż ogrodowy wrzucony w komin i kręcony wkrętarką powinien
    > już hałasu w kominie narobić :)

    Miałem kiedyś problem odwrotny. Mieszkanie w bloku, kratka wentylacyjna
    w pokoju, a ja sobie wymyśliłem, że kanałem wyprowadzę kabel antenowy
    na dach. Blok wprawdzie niewysoki, ale wylotów wentylacyjnych na dachu
    sporo -- weź tu dojdź, który mój. Powiesiłem na kratce małe radyjko
    i poszedłem na górę nasłuchiwać. Lokalizacja była świetna -- dokładnie
    było wiadomo, z której dziury głos się rozchodzi. W nią wpuściłem z góry
    kabel i złapałem go na dole za kratką.

    Tutaj też bym postąpił podobnie. Zamiast szukać wyrafinowanych metod
    hałasowania zdalaczynnego, lepiej wpuścić coś z głośnikiem. Być może
    nawet bez żadnych otworów da się przez ścianę wysłuchać, gdzie ten
    komin, w którym coś gra.

    Jarek

    --
    Koncert jesienny na dwa świerszcze i wiatr w kominie

  • 10. Data: 2020-09-02 15:38:47
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    niedziela, 30 sierpnia 2020 o 17:28:10 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Kadarze, wpadnij jednak na pl.news.czytniki i dokończmy konfigurację
    > twojego czytnika. Obiecałeś :)
    > --
    > Jacek

    Znowu coś knocę. Za kilka dni będę miał trochę więcej czasu to to zrobię
    Teraz sobie odpuszczę pisanie. Sorry!
    K.