  • 1. Data: 2020-08-30 11:40:24
    Temat: Poziomica laserowa do sufitu
    Od: Marek <f...@f...com>

    Mam dwie różne poziomice ale żadna nie potrafi narysować linie
    przeciągnięta ze ściany na cały sufit (np.do powieszenia lamp). Jak
    się nazywają takie poziomice, co potrafią na całym suficie narysować
    linię?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-08-30 12:19:40
    Temat: Re: Poziomica laserowa do sufitu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.08.2020 o 11:40, Marek pisze:
    > Mam dwie różne poziomice ale żadna nie potrafi narysować linie
    > przeciągnięta ze ściany  na cały sufit (np.do powieszenia lamp). Jak się
    > nazywają takie poziomice, co potrafią na całym suficie narysować linię?

    masz poziomnicę z "oczkiem" i do niej przymocowany laser, czy masz
    poziomnicę laserową, taką która po postawieniu macha wahadełkiem i
    pokazuje pion/poziom? Ja mam z wahadełkiem i powiedzmy że "oświetla"
    laserem trochę więcej niż 90stopni, więcej niż kąt prosty. Moją bym to
    zrobił na dwa razy, a Ty potrzebujesz taką która wyświetla co najmniej
    180stopni.

    ToMasz

  • 3. Data: 2020-08-30 14:30:40
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 30.08.2020 o 12:19, ToMasz pisze:

> [...]
    > laserem trochę więcej niż 90stopni, więcej niż kąt prosty. Moją bym to
    > zrobił na dwa razy, a Ty potrzebujesz taką która  wyświetla co najmniej

    Na jakimś filmie YT widziałem że tynkarze mają takie przystawiane do
    ściany po podłodze, chyba ze 2-3 cm tylko odstępu było i rzucające
    promień po płaszczyźnie. Szukałem nawet orientacyjnie ceny takiej
    zabawki i tak mi się zdaje że coś ze 1.5-2k kosztowały (bosch PLL jest
    po ~700, ale to nie to samo - tak jak pisze ToAasz). Marki nie pamiętam,
    makita?, deWalt - chyba bardziej

  • 4. Data: 2020-08-30 14:30:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-08-30 o 11:40, Marek pisze:
> [...]
    > przeciągnięta ze ściany  na cały sufit (np.do powieszenia lamp). Jak
    > się nazywają takie poziomice, co potrafią na całym suficie narysować

    Nie bardzo wiem co chcesz uzyskać z tym przeciąganiem linii ze ściany na
    sufit?

    Przypuszczam, że chcesz powiesić lampę równo na suficie, aby krawędź
    lampy była równoległa/prostopadła do ścian.

    Te tańsze lasery, wyświetlające tylko jedną czy dwie płaszczyzny
    zazwyczaj mają możliwość zablokowania mechanizmu samopoziomowania.
    Dzięki temu można obróć laser do góry, aby wyznaczyć linię na suficie.

    Wstępnie odmierzamy na suficie od ściany równe odległości. Zaznaczamy te
    odległości np. naklejając kawałek papierowej taśmy samoprzylepnej.
    Następnie laser zablokowany i obrócony do góry ustawiamy tak, aby linia
    lasera łączyła te dwa zaznaczenia i już mamy linię równoległą do tej ściany.

    Oczywiście wygodniej jest to zrobić laserem z 3 płaszczyznami,
    tworzącymi linię dookoła 360 stopni, ale są to już o wiele droższe lasery.

    https://www.mensura.pl/narzedzia-pomiarowe-nivel-sys
    tem-cl3dg

    https://www.mensura.pl/lasery-krzyzowe-bosch-0601063
    T00

  • 5. Data: 2020-08-30 14:33:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-08-30 o 14:30, Uzytkownik pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście wygodniej jest to zrobić laserem z 3 płaszczyznami,
    > tworzącymi linię dookoła 360 stopni, ale są to już o wiele droższe

    P.S.

    To samo można uzyskać przeciągając nitkę od jednego kawałka taśmy
    klejącej do drugiego. Jeżeli to ma być jednorazowa robota to nie opłaca
    się kupować laserów.

  • 6. Data: 2020-08-30 14:45:38
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedziela, 30.08.2020 o 11:40, Marek napisał:

> [...]
    > przeciągnięta ze ściany na cały sufit (np.do powieszenia lamp). Jak
    > się nazywają takie poziomice, co potrafią na całym suficie narysować

    Sznurek obsypany wapnem. Pokolenia budowników wyznaczały nim linie
    na ścianach i sufitach, a Ty bez lasera jak pijane dziecko we mgle?

  • 7. Data: 2020-08-30 21:26:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-08-30 o 14:45, collie pisze:

    > Sznurek obsypany wapnem. Pokolenia budowników wyznaczały nim linie
    > na ścianach i sufitach, a Ty bez lasera jak pijane dziecko we mgle?

    Pomysł jak zwykle godny coliego, zwłaszcza jak ludzie mają już
    wymalowane ściany i sufity to należy je upierdolić sznurkiem ujebanym
    wapnem, farbą lub ultramaryną.

  • 8. Data: 2020-08-31 09:17:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedziela, 30.08.2020 o 21:26, Uzytkownik napisał:

    > Pomysł jak zwykle godny coliego, zwłaszcza jak ludzie mają już
    > wymalowane ściany i sufity to należy je upierdolić sznurkiem ujebanym
    > wapnem, farbą lub ultramaryną.

    To przerasta Twoje możliwości percepcyjne. Jak zwykle. Dupku blady.

  • 9. Data: 2020-08-31 10:23:35
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    > przeciągnięta ze ściany  na cały sufit (np.do powieszenia lamp). Jak się
    > nazywają takie poziomice, co potrafią na całym suficie narysować linię?

    Laser 360 stopni.

    Szukaj na Aliexpress: DEKO DKLL12PB2 - tania (ok. 300 zł z przesyłką),
    dobra i dla amatora praktycznie nie odbiega niczym od tych Boschów
    wszystkich w chorych cenach.
    Polecił mi go kolega, który sam posiada firmę instalatorską, posiada
    kilka Boschów, ale potrzebna była mu kolejna taka maszynka. Wziął na
    próbę to Deko, również po polecaniach i jest mega zadowolony. A już
    szczególnie biorąc pod uwagę cenę tego urządzenia.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 10. Data: 2020-08-31 10:24:13
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 31.08.2020 o 10:23, Kżyho pisze:

> [...]
    > próbę to Deko, również po polecaniach i jest mega zadowolony. A już
    > szczególnie biorąc pod uwagę cenę tego urządzenia.

    Sam taki też nabyłem i jest bardzo OK.

    Tu ktoś jakąś prezentację tego nagrał:
    https://www.youtube.com/watch?v=lNtDg9KQL_8

    /__/_* /