  • 1. Data: 2020-08-30 19:45:42
    Temat: oswietlenie ogrodu z elewacji budynku
    Od: MajaCat Cat <m...@g...com>

    Witam,
    mam ogrod ktory chcialbym oswietlic z elewacji budynku, kabel mam wyciagniety na
    wysokosci okolo 8m, styro + siatka juz zrobione, takze wolalbym nie przesuwac kabla.
    Generalnie potrzebuje mocnego zrodla swiatla, jaki polecacie ? Nie bedzie to moje
    jedyne oswietlenie, poniewaz bede mial takze kinkiety na parterze.
    /Tomek

  • 2. Data: 2020-08-30 19:53:12
    Temat: Re: oswietlenie ogrodu z elewacji budynku
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-08-30 o 19:45, MajaCat Cat pisze:
> [...]
    jedyne oswietlenie, poniewaz bede mial takze kinkiety na parterze.

    Pierwsze co mi się nasunęło na myśl to coś w stylu naświetlaczy LED
    Greenie ARENA.
    ale to tylko taka myśl, bo fizycznie nie używałem

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-08-30 21:54:38
    Od: MajaCat Cat <m...@g...com>

    On Sunday, 30 August 2020 at 19:53:18 UTC+2, Irokez wrote:
> [...]
    > Greenie ARENA.
    > ale to tylko taka myśl, bo fizycznie nie używałem

    Dzieki za podpowiedz, cenowo drogo wychodzi, poszukam cos mniej profersjonalnego.

  • 4. Data: 2020-08-31 09:49:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedziela, 30.08.2020 o 21:54, MajaCat Cat napisał:

> [...]
    >
    > Dzieki za podpowiedz, cenowo drogo wychodzi, poszukam cos mniej profersjonalnego.

    Jeśli ma być coś mniej profesjonalnego i niedrogiego, to tradycyjny
    reflektor halogenowy da radę w Twoim przypadku, choćby taki:
    https://allegro.pl/oferta/reflektor-halogenowy-czarn
    y-400w-9536800342

  • 5. Data: 2020-08-31 10:28:07
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 31.08.2020 o 09:49, collie pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli ma być coś mniej profesjonalnego i niedrogiego, to tradycyjny
    > reflektor halogenowy da radę w Twoim przypadku, choćby taki:

    Też jestem za zwykłym halogenem. Tak z uwagi na przyjemną temperaturę
    barwową światła, jak i samą efektywność.
    Jeszcze nie widziałem żadnego naświetlacza LED (przynajmniej z tych
    tanich), które by tak samo dobrze oświetliły teren, jak zwykły tani
    halogen 400-500 W.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2020-08-31 11:44:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-31 o 10:28, Kżyho pisze:

> [...]
    > Jeszcze nie widziałem żadnego naświetlacza LED (przynajmniej z tych
    > tanich), które by tak samo dobrze oświetliły teren, jak zwykły tani

    To, że nie widziałeś, nie znaczy, że nie ma tanich.
    Pierwszy-lepszy przykład z brzegu:

    https://epstryk.pl/pol_m_Oswietlenie-techniczne_Nasw
    ietlacze-LED-i-halogeny-347.html?filter_producer=&fi
    lter_stock24availability=&filter_traits%5B53363%5D=&
    filter_traits%5B142%5D=&filter_traits%5B288%5D=&filt
    er_traits%5B297%5D=372%2C54654%2C2434%2C2436%2C360%2
    C2435%2C2437%2C49864%2C49865&filter_traits%5B358%5D=
    &filter_traits%5B344%5D=&filter_price=0-4180

    To samo krócej: https://tiny.pl/71smx

    Widziałem też estradowe czy studyjne, z wysokimi CRI, o mocach
    kilowatowych. Ale ze względu na cenę już raczej nie do użytku prywatnego.

    Są też rampy samochodowe, używane najczęściej w autach wyprawowych. Coś
    tego typu:
    http://sklep.lampcar.pl/133-belki-offroad-led
    Ceny również przystępne, tylko trzeba wziąć poprawkę na "chińskie waty".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2020-08-31 12:15:36
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 31.08.2020 o 11:44, Adam pisze:
> [...]
    C2435%2C2437%2C49864%2C49865&filter_traits%5B358%5D=
    &filter_traits%5B344%5D=&filter_price=0-4180

    Jak już pisałem wyżej - "przynajmniej z tych tanich". My tu rozmawiamy o
    halogenie za 20-30 zł + żarówka, a Ty wrzucasz naświetlacze za minimum
    kilkaset złotcyh. Co więcej, tylko nieliczne mają sensowne dla mnie
    światło 3000 K, a cała reszta tak, jak wspominałem, świeci trupim światłem.

> [...]
    > http://sklep.lampcar.pl/133-belki-offroad-led
    > Ceny również przystępne, tylko trzeba wziąć poprawkę na "chińskie waty".

    A te off-roadowe to w ogóle zawsze widziałem tylko w zimnej, trupiej barwie.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2020-09-02 15:22:57
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    poniedziałek, 31 sierpnia 2020 o 12:15:38 UTC+2 Kżyho napisał(a):
    Drogie te ledy.
    K.

  • 9. Data: 2020-09-02 21:01:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, August 31, 2020 at 10:28:09 AM UTC+2, Kżyho wrote:

> [...]
    > Jeszcze nie widziałem żadnego naświetlacza LED (przynajmniej z tych
    > tanich), które by tak samo dobrze oświetliły teren, jak zwykły tani

    Zalezy jak jak dlugo ma to swiecic... jesli cala noc, to ze 4 takie po 500W wystarcza
    do ogrzania chalupy w zimie ;)
    Kalkulujac trzeba tez brac pod uwage koszt pradu...

  • 10. Data: 2020-09-02 22:25:44
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 02.09.2020 o 21:01, WS pisze:

    > Zalezy jak jak dlugo ma to swiecic... jesli cala noc, to ze 4 takie po 500W
    wystarcza do ogrzania chalupy w zimie ;)
    > Kalkulujac trzeba tez brac pod uwage koszt pradu...

    No zależy... U mnie to są jednostkowe użycia, gdzie jakoś dłużej się
    takie reflektory świecą, do tego wtedy kiedy są potrzebne, to mam akurat
    tani prąd, więc tragedii żadnej nie ma... A przynajmniej to jakoś
    świeci, a nie jak te różne marketowe 30-50 W, które kosztują
    wielokrotność takiego halogenowego naświetlacza, a świecą tak żenująco,
    że aż szkoda komentować :/

    Pzdr
    --
    /__/_* /