  • 1. Data: 2020-09-03 22:31:34
    Temat: Napęd do bramy przesuwnej
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Będę wymieniał bramę przesuwną na sporo większą (jest 4 m, będzie 7).
    Obecny napęd Beninca wytrzymał 20 lat. W tym czasie wymieniałem w nim
    kondensator, jeden z przekaźników i uszczelnienie na osi kółka zębatego.
    Czasami, zwłaszcza w zimie szwankowało sterowanie, tak więc raczej
    Beninca odpada.
    Jakiej marki napędu szukać, żeby działał długo i bezproblemowo?
    Jacek

  • 2. Data: 2020-09-04 08:15:42
    Temat: Re: Napęd do bramy przesuwnej
    Od: Adam <a...@w...pl>

    W dniu 03.09.2020 o 22:31, Jacek pisze:
> [...]
    > raczej Beninca odpada.
    > Jakiej marki napędu szukać, żeby działał długo i bezproblemowo?
    Też mam Benince od 17 lat, całkowicie bezawaryjna, o innych się nie
    wypowiadam, bo nie znam.

  • 3. Data: 2020-09-04 19:05:03
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-09-03 o 22:31, Jacek pisze:
    > Jakiej marki napędu szukać, żeby działał długo i bezproblemowo?

    Jak działała 20 lat, to będzie działać. No chyba, że brama będzie ważyła
    rzeczywiście dużo poza możliwościami tego napędu.
    Mam KEY. Kondensator trzeba było wymienić. Drobiazg. Ale potem sfajczyła
    się płytka sterownika, a dokładniej padł u-kontroler, który był na
    podstawce. Oczywiście samego procka kupić nie można, tylko cała
    płytkę... za połowę wartości całego napędu. Udało mi się zaadoptować
    płytkę znacznie tańszą od jakiegoś innego napędu, ale jak ktoś
    humanista, albo tumanista, to będzie płakał.
    Tak więc stara zasada serwisantów; "Jak coś działa, to nie naprawiaj".

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2020-09-07 12:54:24
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.09.2020 o 19:05, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Tak więc stara zasada serwisantów; "Jak coś działa, to nie naprawiaj".
    Szukam czegoś bezawaryjnego, bo za 20 lat to nie będzie takich grubych
    okularów, żebym coś przez nie widział, ani lutownicy odpornej na drżące
    ręce ;-) tak więc myślę o czymś w czym nie będę musiał grzebać.
    Jacek

  • 5. Data: 2020-09-07 13:34:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 września 2020 22:31:37 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > kondensator, jeden z przekaźników i uszczelnienie na osi kółka zębatego.
    > Czasami, zwłaszcza w zimie szwankowało sterowanie, tak więc raczej

    Zostawiasz go na pamiątkę czy może chcesz się go pozbyć?

  • 6. Data: 2020-09-07 13:54:34
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 07-09-2020 o 12:54, Jacek pisze:
    > Szukam czegoś bezawaryjnego, bo za 20 lat to nie będzie takich grubych
    > okularów, żebym coś przez nie widział, ani lutownicy odpornej na drżące
    > ręce ;-) tak więc myślę o czymś w czym nie będę musiał grzebać.

    W takim razie kup tani napęd w markecie budowlanym. Na pewno nie
    będziesz musiał grzebać, bo nie będzie możliwości naprawy. :)

    20 lat i pierdoły typu kondensator czy przekaźnik, to bardzo dobry wynik.

    yabba

  • 7. Data: 2020-09-07 20:55:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.09.2020 o 13:34, Kris pisze:
    > Zostawiasz go na pamiątkę czy może chcesz się go pozbyć?
    Będzie najprawdopodobniej przeszczepiony do innej lekkiej bramy.
    Jacek