  • 31. Data: 2016-06-20 22:36:15
    Temat: Re: Panele fotowoltaiczne od InPostu
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Czesto przy drogach stoja jakies dziwne urzadzenia i jest przy nich kawalek bateri
    slonecznej i czasami jeszcze wiatraczek. Dla takich instalacji przyjmuje sie ze
    sredniorocznie uzysk jest na poziomie 10W z metra kwadratowego. Skad wiem. Pracuje w
    instytucji samorzadowej i ze dwa lata tamu wpadl mi do rak prospekt. Oczywiscie
    podane bylo dla Polski centralnej. Zeby 4kW sredniorocznie urzezbic trzeba miec
    400m?. Rzad ma racje ze upierdolil robienie pradu za pomoca dziwnych wynalazkow przy
    samej dupie.

    Zenek ale kilka kwesti:
    - górnictwo jest u nas polityczne
    - amerykańskie kopalnie mają problem z kasą i są na krawędzi bankructwa
    - jakoś ostatnio przyplynął do nas węgiel z mozambiku
    - niemcy robią prąd z powietrza.

    Ja tam za głupi jestem w tych sprawach ale 20 lat temu u mnie wioska składała się na
    wybudowanie sieci telefonicznej żeby potem łaskawie
    TPSA to przejeła. A teraz to telefon stacjonarny ma moja mama bo przecież
    tyle kosztował.
    I teraz to przełóż na dzisiaj.
    Nie wiem czy panele czy wiatrowe ale wychodzi na to że OZE
    mają jakiś tam sens patrząc na Niemcy.
    Pytanie co MY z tym zrobimy.

  • 32. Data: 2016-06-21 10:11:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-06-20 o 22:36, Bolko pisze:
> [...]
    > tyle kosztował.
    > I teraz to przełóż na dzisiaj.
    > Nie wiem czy panele czy wiatrowe ale wychodzi na to że OZE

    Niemcy właśnie przepraszają swoje elektrownie jądrowe i postanowiły
    wybudować kilka nowych.

    --
    MN

  • 33. Data: 2016-06-21 12:23:23
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Niemcy właśnie przepraszają swoje elektrownie jądrowe i postanowiły
    > wybudować kilka nowych.
    a gdzie tak pisze:

    https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=niemcy+buduj%C4%
    85+elektrownie+j%C4%85drowe&safe=off&tbs=qdr:y

  • 34. Data: 2016-06-21 13:02:14
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 22:13:34 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Zeby 4kW sredniorocznie urzezbic trzeba miec 400m?.

    to mają być nie średnioroczne, tylko maksymalne 4kW

    > Rzad ma racje ze upierdolil robienie pradu za pomoca dziwnych wynalazkow przy samej
    dupie.

    no nie wiem nie wiem

    > Po to mamy wegiel zeby z niego prad robic

    trzeba dopłacać bo głęboko ten węgiel, plus kwestia CO2

    > a nie dawac szwabom sie kroic na kase bo produkuja panele i nam z ostra przebitka
    sprzedadza w ramach bratniej pomocy.

    w Polsce też się panele produkuje

    --
    bajcik

  • 35. Data: 2016-06-21 14:00:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do oszacowania czy inwestycja w paneli ma sens wazna jest srednioroczna wydajnosc z
    metra kwadratowego. Czlowiekowi inwestycja ma sie zwrocic w trzy lata, bo czlowiek
    nie zolw i nie zyje sto lat. Dwa dni temu bylem w markecie budowlanym. W nim nie bylo
    zadnych, poza lampka z dioda i mikroskopijnym ogniwem slonecznym, paneli
    fotowoltaicznych. Polskich tez nie bylo. Jesli czegos nie mozna w prosty sposob kupic
    to znaczy ze tego nie ma.

  • 36. Data: 2016-06-21 14:15:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 13:02:15 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > to mają być nie średnioroczne, tylko maksymalne 4kW
    "roczna produkcja 4000 kWh"- tak piszą w reklamach

  • 37. Data: 2016-06-21 14:48:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    to trzeba w centralnej Polsce 50m? zeby tyle zrobic.

  • 38. Data: 2016-06-21 14:53:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 14:48:14 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > to trzeba w centralnej Polsce 50m? zeby tyle zrobic.

    Jedna połać dachu w sumie.

  • 39. Data: 2016-06-21 15:01:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 14:53:48 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jedna połać dachu w sumie.

    Srednioroczne naslonecznienie wynosi w Polsce ok 1000kWh / m2, sprawnosc
    kolektorow ok 14-17%, przyjmijmy 10% bo pewnie jakies straty po drodze etc.
    To daje zysk ok 100kWh na m2, czyli zeby uzyskac 4 tys kWh trzeba ok. 40m2.
    No niewiele sie pomylil :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2016-06-21 15:21:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nic sie nie pomylilem bo to co Ci brakuje potrzebne jest zeby nadrobic ubrudzenie
    szyby i spadek sprawnosci zwiazany z temperatura.