  • 11. Data: 2019-06-28 11:35:15
    Temat: Re: Pęknięta wanna akrylowa
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 26 Jun 2019 01:53:37 -0700 (PDT), w
    <6...@g...c
    om>,
    t...@g...com napisał(-a):

    > https://www.leroymerlin.pl/farby-lakiery-i-kleje/far
    by-i-srodki-specjalistyczne/emalie-reparacyjne/zesta
    w-naprawczy-cramer,p43206,l1159.html ale podziałało to przez tydzień i popękało

    To może po prostu zrób to jeszcze raz?
    Czasami metoda działa :)

  • 12. Data: 2019-08-27 15:28:12
    Od: t...@g...com

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2019 09:28:43 UTC+2 użytkownik t...@g...com
    napisał:
    > Dzięki za odpowiedzi, potestuję to i dam znać za jakiś czas jaki wynik.
    Zgodnie z deklaracją prezentuję wyniki. Przetestowałem proponowany klej - odradzam.
    Białą powłokę wanny na pęknięciu po zastosowaniu kleju stopiła się i zapadła. Zrobiła
    się szeroka na 1 cm i długa na 4 cm bruzda. Nie używałem wtedy wanny, bo bałem się że
    zacznie przeciekać.
    Kupiłem w markecie żywice epoksydową z utwardzaczem + mata z włókna szklanego do
    naprawy kajaków. Bruzdę wypełniłem pociętym włóknem szklanym i wypełniłem żywicą. Na
    to dałem pasek włókna 4 cm x 8 cm i ponownie zalałem żywicą. Masa szybko stwardniała
    i po 2 godzinach mogłem ją wyszlifować papierem ściernym. Połączenie trzyma już
    prawie 2 miesiące.
    Wady? Utwardzacz jest czerwony i naprawa miała różowy kolor - trzeba było zastosować
    emalię. No i z uwagi na tą bruzdę musiałem nadłożyć żywicy przez co widać zgrubienie
    w miejscu naprawy. Ale jest to akceptowalne, bo groziła mi wymiana wanny.
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 13. Data: 2019-08-28 09:25:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-27 o 15:28, t...@g...com pisze:
> [...]
    się szeroka na 1 cm i długa na 4 cm bruzda. Nie używałem wtedy wanny, bo bałem się że

    Który klej zareagował z akrylem?

    > Kupiłem w markecie żywice epoksydową z utwardzaczem + mata z włókna szklanego do
    naprawy kajaków. Bruzdę wypełniłem pociętym włóknem szklanym i wypełniłem

    Robi się inaczej.
    Miesza się małą ilość utwardzacza z żywicą, mieszanką maluje się
    powierzchnię, po czym, jak żywica zaczyna się "lepić", kładzie się na to
    włókno szklane, ale też nasączone żywicą.

> [...]
    zgrubienie w miejscu naprawy. Ale jest to akceptowalne, bo groziła mi wymiana wanny.

    Dlaczego kupiłeś czerwony?
    Są najprzeróżniejsze, od krystalicznie przezroczystych do całkowicie
    bezbarwnych. Są też różnej twardości - są np żywice, które po związaniu
    mają twardość porównywalną do pełnej gumy.

    Przykład pierwszy-lepszy z brzegu:
    http://gaz-bud.pl/

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2019-08-28 10:35:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Próbować ten odłażący kawałek przykleić czy może go wyrwać i dziurę uzupełnić?
    Czym?

    cytuję:

    Przed zakupem warto zwrócić także uwagę na grubość wanny i jej okres
    gwarancyjny. Jest to niezwykle ważne, ponieważ na rynku pojawiają się
    takie modele, które są wykonane ze sztucznych materiałów, a jedynie
    natryskiwane cienką powłoką akrylu.

    jaka jest Twoja wanna? może pamiętasz, jak ją układałeś, czy od spodu
    była gładka jak pupa niemowlaka, czy było w niej widać tysiące nitek?
    Bo bez tej informacji kleju nie dobierzemy

    ToMasz

  • 15. Data: 2019-08-28 10:42:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co chcesz dobierac jak juz zakleil dziure?