  • 1. Data: 2009-07-14 10:38:55
    Temat: Pielęgnacja drzew
    Od: Bartłomiej Syryjczyk <g...@a...net.pl>

    Witam,
    Chcę pozbyć się kilku drzew na pustej działce budowlanej. Zanim
    dojdzie do wizji lokalnej i zezwolenia na wycięcie, chciałbym nieco
    przyciąć gałęzie. W odpowiednim wydziale UM dowiedziałem się, że
    trzeba to zrobić zgodnie ze sztuką, by drzewa nie obumarły. Zna ktoś
    jakiś odnośnik do opisu pielęgnacji?
    Skoro urzędnicy w związku z wycięciem zjawią się na mojej działce, nie
    chciałbym obcinać gałęzi narażając się na karę finansową.
    Drzewa to głównie brzozy. Od 20 do 60 cm obwodu na wysokości 130 cm od
    ziemi.

    --
    guzik

  • 2. Data: 2009-07-14 11:06:23
    Temat: Re: Pielęgnacja drzew
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartłomiej Syryjczyk wrote:
> [...]
    > przyciąć gałęzie. W odpowiednim wydziale UM dowiedziałem się, że
    > trzeba to zrobić zgodnie ze sztuką, by drzewa nie obumarły. Zna ktoś

    może zaproś ich za rok jak już obumrą :) wtedy dyskusja bezie nei nad
    wycinką zdrowych drzew tylko zdechłych zagrażających śmeici.

  • 3. Data: 2009-07-14 11:24:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Bartłomiej Syryjczyk pisze:
    > Witam,
    > Chcę pozbyć się kilku drzew na pustej działce budowlanej.

    Ja też chciałem pozbyć się kilku... moje to były wierzby i jeden świerk.
    Kolidowały mi z lokalizacją projektowanego domu.

    Udałem się do UG do wydziału ochrony środowiska i powiedzieli mi, że
    jeżeli drzewa są zniszczone przez warunki atmosferyczne, czy w inny
    sposób, to mam napisać podanie i tym umotywować chęć usunięcia drzew.
    Inaczej się nie dało..., no ale moja budowa jest na terenie 'Natura
    2000', może stąd takie obostrzenia.

    Napisałem, drzewa były samosiejkami i były 'zniszczone', jakby na
    papierze było, że kolidują z czymś tam, ale byłyby zdrowe, to na pewno
    by nie przeszło.

    Drzewa wykarczowane, urzędowo załatwione, budowę można rozpoczynać. :-).

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 4. Data: 2009-07-14 11:26:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    > by nie przeszło.
    >
    > Drzewa wykarczowane, urzędowo załatwione, budowę można rozpoczynać.

    tja.... :)

    moje drzewa też są strasznie zniszczone

  • 5. Data: 2009-07-14 12:19:05
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    > tja.... :)
    >
    > moje drzewa też są strasznie zniszczone

    I pewnie maja takie dziurki w pniach :-))))))))). Jezeli tak to juz chyba
    nie dasz rady ich uratować.

  • 6. Data: 2009-07-15 08:27:48
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > może zaproś ich za rok jak już obumrą :) wtedy dyskusja bezie nei nad
    > wycinką zdrowych drzew tylko zdechłych zagrażających śmeici.

    I przy okazji mandacik za 'obumarcie' :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-07-15 09:27:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:

    > I przy okazji mandacik za 'obumarcie' :)

    a co mamy obowiązek pilnowania drzew czy nie obumierają?

  • 8. Data: 2009-07-16 05:29:34
    Od: Bartłomiej Syryjczyk <g...@a...net.pl>

    On 15 Lip, 11:27, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > a co mamy obowiązek pilnowania drzew czy nie obumierają?
    Już wiem, że jeśli przycięcie gałęzi doprowadzi w ciągu 24 miesięcy do
    obumarcia drzewa, należy się kara.
    Nie chciałem sobie robić kłopotów, bo niewłaściwe przycięcie gałęzi i
    zaproszenie później komisji do pooglądania tego (wizja w związku z
    całkowitym wycięciem) to proszenie się o kłopoty. Dlatego szukam
    gdzieś opisu jak przycinać "zgodnie ze sztuką" (tak poradzono mi w
    UM).
    Poczytałem już o dezynfekcji narzędzi i smarowaniu ran drzewa,
    gdzieniegdzie doradzają, by wziąć do tego firmę. Dla mnie to tylko
    parę gałęzi, dla 'zielonych' to coś więcej.

    --
    guzik

  • 9. Data: 2009-07-16 05:52:47
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Lip, 07:29, Bartłomiej Syryjczyk <g...@a...net.pl> wrote:
> [...]
    > gdzieniegdzie doradzają, by wziąć do tego firmę. Dla mnie to tylko
    > parę gałęzi, dla 'zielonych' to coś więcej.

    A jaki jest mandacik za "obumarcie"?

  • 10. Data: 2009-07-16 06:44:20
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > A jaki jest mandacik za "obumarcie"?

    Mysle, ze DOKLADNIE taki sam, jak za wyciecie
    bez zezwolenia.

    Moj sasiad kiedys chcial wyciac drzewo, nie dostal zezwolenia,
    a same urzedasy, nie pytane, z wlasnej inicjatywy poinformowali
    go, zeby nie probowal nawet 'obumarcia' (nie uzyli tego slowa,
    jakos inaczej to okreslili), bo drzewo jest cenne i beda sie do niego
    ostro dopieprzac w razie klopotow zdrowotnych drzewa.

    pozdrawiam
    pluton