  • 11. Data: 2015-06-15 09:03:00
    Temat: Re: Podatek kastralny
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-15 08:54, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ciekawe czy w innych byłych demoludach ludzie uważali że mało realne jest
    wprowadzenie podatku katastralnego

    Pewnie jeszcze kilka lat temu było to bardzo proawdopodobne ale zapewne
    bazy katastru były w proszku.
    Jednak jeśli po jesiennych wyborach rządził będzie PiS to pewnie go nie
    wprowadzą.
    Tak to widzę.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2015-06-15 09:05:19
    Od: "qazvox" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Tak wpadło mi pod myszkę :
    http://pressmix.eu/2015/05/06/katastrofalny-podatek-
    katastralny-juz-za-rok-czemu-kandydaci-na-prezydenta
    -o-nim-milcza/

    Realne ???

    Kastralny ? - bez jaj !

  • 13. Data: 2015-06-15 09:10:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Ciekawe czy w innych byłych demoludach ludzie uważali że mało realne jest
    wprowadzenie podatku katastralnego ze średną stawką w okolicach jednego procenta
    wartości nieruchomości. Czy też byli naiwni jak dziecko we mgle albo Polacy co
    twierdzą że podatku katastralnego nie bedzie bo ludzie wyjdą na ulice albo że będzie
    ale pierwsze 50 lat ze stawką zero.

    Gdzie?
    Czechy - 2CZK za m2. Słowacja podobnie.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2015-06-15 10:16:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z dawnych demoludów są Wegry i Litwa. Jak przyjrzeć się stawkom w Europie to tam
    gdzie są wysokie bierze się pod uwagę amortyzację i ją odlicza od wartości do
    opodatkowania. Tam gdzie są niskie wartość jest ustalana na podstawie wartości
    rynkowej. Czyli w pierwszym przypadku kwota do zapłacenia w przeciągu pidziesięciu
    lat maleje teoretycznie do zera. W drugim jak rośnie wartość nieruchomości bo w
    okolicy drożeją to rośnie coroczna stawka. Albo się zmniejsza bo nieruchomości są
    urynkowione i mogą tanieć. Podejrzewam że w przeciągu pięćdziesięciu lat kwoty
    zapłaconego podatku bez względu na sposób naliczania będą bardzo podobne.

  • 15. Data: 2015-06-15 10:55:23
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    zapłaconego podatku bez względu na sposób naliczania będą bardzo podobne.

    Ale po 50 latach nie będzie to 50% wartości nieruchomości, ale raczej
    bliżej 5%.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2015-06-15 11:48:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W systemie gdzie stawka zależy od amortyzacji na wartość po 50 latach (30 w budynkach
    pod najem) bez zmiany właściciela oczywiście, wpływ będą miały remonty. Bez remontów
    po pół wieku (30 lat) podatek powinien wynosić 0,00. Za to stawka na początku wysoka,
    w okolicach procenta od wartości. Drugi sposób nalicznia gwarantuje że za rudrę ale w
    drogiej lokalizacji opłata jak za luksusową posiadłość.

  • 18. Data: 2015-06-15 11:56:25
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    że za rudrę ale w drogiej lokalizacji opłata jak za luksusową posiadłość.

    No dobrze, ale o ile dobrze pamiętam, podatek rzędu 1% i więcej jest w
    bodaj 2 krajach.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2015-06-15 12:05:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2015 o 08:21, t-1 pisze:

    > Lubię takich mikrocefali nie widzących konsekwencji w drugim dnie.
    > Podobnie jak stwierdzenie, samochodu nie mam więc paliwo może drożeć.

    A może coś merytorycznie, szczylu?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 20. Data: 2015-06-15 12:13:29
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Realne ???

    Do tego, aby jakies rozwiazanie zostalo wprowadzone, musza byc spelnione
    2 warunki jednoczesnie:
    1. Musi sie to wladzy oplacac
    2. Musi byc bardzo niefajne dla obywateli.
    PK spelnia oba warunki, wiec zostanie wprowadzony.
    W zasadzie juz jest w postaci podatku od gruntu w Warszawie.
    Co do ew. buntu obywateli, to te 3%, ktore nie chce wysokich podatkow,
    nie zamierza robic rewolucji. No chyba, ze z 3% zrobi sie 53, wtedy
    rewolucja bedzie - m.in. kilkaset tys urzedasow straci prace i podatki
    beda nizsze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa