  • 1. Data: 2011-05-04 05:43:51
    Temat: Podklejenie pustaka pod nadproże - czy się utrzyma ?
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Z powodu zmniejszenia otworów okiennych musiałem podkleić do naproża
    okiennego o dł. 150cm (dokleić do naproża od spodu) pustaki Ytong 24cm
    szer./20 cm wysokości, cięzar bloczka pewnie z 15kg. Pytanie - czy nie
    trzeba jeszcze jakoś tego zabezpieczyć ? Docelowo niedługo będą zamocowane
    okna i zapewne między ościeżnicę a pustak zotsanie wtłoczona pianka. W
    chwili obecnej klej trzyma mocno te pustaki, ale nie wiem, jak to będzie z
    czasem, czy nie odpadnie taki pustak z jakiegoś powodu.

    pzdr
    bogdan

  • 2. Data: 2011-05-04 06:04:06
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 04.05.2011 07:43, Bogdann wrote:
> [...]
    > chwili obecnej klej trzyma mocno te pustaki, ale nie wiem, jak to będzie z
    > czasem, czy nie odpadnie taki pustak z jakiegoś powodu.

    A nie byloby lepiej tam wkleic jakis styrodur?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2011-05-04 06:55:08
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Co będzie po czasie nie wiadomo, jak się trzęsienia ziemi do nas nie
    skierują to pewno wytrzyma :-)
    A tak na poważnie to byłem ostatnio na szkoleniu z ytonga i płytki jadą na
    ścianach na stropach na sufitach itd.
    na te swoje kleje i tak ma być tyle że to najczęściej lekkie odmiany płytek.
    Parametrem zaprawa do cienkich spoin ytongowa po 5 dniach katalogowo ma
    wytrzymałość większą niż sam bloczek
    więc prognozy są dobre.
    To było o płytkach Ty widać piszesz o pełnym bloczku 24 no i tu może być
    różnie.
    Nadproże trzyma siłę z góry ale bloczek będzie szedł w dół co prawda po
    piance ale....
    Osobiście w takim dużym bloczku bałbym się że nawet jeśli nie odpadnie to
    może odstrzelić od nadproża

    Rafał

  • 4. Data: 2011-05-04 08:40:50
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-04 07:43, Bogdann pisze:
> [...]
    > chwili obecnej klej trzyma mocno te pustaki, ale nie wiem, jak to będzie z
    > czasem, czy nie odpadnie taki pustak z jakiegoś powodu.

    Nie powinieneś martwić się o te pustaki bo one w razie czego oprą się na
    oknie - raczej zapytaj producenta okien co on na to. Może się okazać, że
    profil nie wytrzyma wygnie ramę???
    Może zabezpiecz to jakoś prętami zrób drugie nadproże - wystarczy
    wywiercić otwory w bocznych pustakach wsadzić tam pręty i zalać betonem.
    Bądź same pustaki kołkami do styropianu przytwierdzić do wieńca.

    Choć dla mnie to wszystko zbędna kombinacja - najszybciej, najprościej,
    i tanio - to styrodur, a nawet styropian i będzie ok. Po wszystkim
    zatrzeć klejem zatopić siatę i otynkować.

    Ariusz

  • 5. Data: 2011-05-04 10:40:41
    Temat: Re: Podklejenie pustaka pod nadpro?e - czy sie utrzyma ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2011 o 07:43:51 Bogdann <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Z powodu zmniejszenia otworów okiennych musia?em podkleiae do napro?a
    > okiennego o d?. 150cm (dokleiae do napro?a od spodu) pustaki Ytong 24cm
    > szer./20 cm wysoko?ci, ciezar bloczka pewnie z 15kg. Pytanie - czy nie
    > trzeba jeszcze jako? tego zabezpieczyae ? Docelowo nied?ugo bed?
    > zamocowane
    > okna i zapewne miedzy o?cie?nice a pustak zotsanie wt?oczona pianka. W
    > chwili obecnej klej trzyma mocno te pustaki, ale nie wiem, jak to bedzie
    > czasem, czy nie odpadnie taki pustak z jakiego? powodu.
    Ja teraz trzyma to będzie trzymał tylko nie walić po nim.
    Ja drzwi wejściowe z boków i u góry zmniejszałęm tak samo pustakami
    BK na zwykłej zaprawie i trzyma, jak by coś puściło to zobaczę rysę
    na tynku wew. Tak że spokojnie, bedzie trzymać :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-05-04 17:49:48
    Od: "adi" <a...@g...com>

    włóż nadproża ceramiczne do działówek będzie na 100% dobrze