  • 1. Data: 2011-05-04 06:25:52
    Temat: styro w garażu
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Witam

    Czy dajecie styro na podłogę w garażu i jeśli tak to jaki jest sens?
    Naczytałem trochę w necie i zdania są różne ale wniosek po całej lekturze
    wyszedł automatycznie taki że dają Ci co dają "bo tak" w projekcie albo "bo
    tak chcą"
    natomiast argumenty tych co nie dają są napędzane faktami użytkowymi jakichś
    znajomych
    i brakiem uzasadnienia ekonomiczno-praktycznego dla kładzenia styropianu.
    Jakie macie zdanie i jak to jest u tych co już mają u siebie zrobione.

    Rafał

  • 2. Data: 2011-05-04 07:00:19
    Temat: Re: styro w garażu
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kacper napisał:
> [...]
    > i brakiem uzasadnienia ekonomiczno-praktycznego dla kładzenia styropianu.
    > Jakie macie zdanie i jak to jest u tych co już mają u siebie zrobione.

    Ale...
    Chodzi Ci o garaż w bryle budynku...?
    Uważam, że sensownie jest jednak dać w takim garażu styropian pod
    wylewkę z jednego prostego powodu...

    Dom pracuje termicznie jako całość i jak zostawisz te
    kilkanaście/kilkadziesiąt metrów kwadratowych posadzki nie odizolowanej
    od gruntu, to masz spory mostek cieplny, którym ucieka znaczna ilość
    ciepła - nawet jak garaż traktujesz jako pomieszczenie z definicji
    niedogrzane.

    Wiele to nie kosztuje na etapie budowy, a potem w największe mrozy jest
    w nie grzanym garażu +10 stC przy -20 na zewnątrz.

    Jak nie dasz styropianu pod posadzkę, możesz szacunkowo mieć o dwa, może
    trzy stopnie mniej, a to z kolei rzutuje na całość bilansu cieplnego w domu.

    Ja u siebie dałem... :-) Już wystarczy tego mostka cieplnego, jakim jest
    brama garażowa.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-05-04 07:28:11
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > domu.
    >
    > Ja u siebie dałem... :-) Już wystarczy tego mostka cieplnego, jakim jest

    Ano własnie
    1. Garaż jest niejako doklejony do domu i ma swój dach nad którym będzie coś
    a'la schowek.

    2. i tak jest w garażu zimno, chyba nie będę ogrzewał, nieszczelność i mała
    ciepłota bram swoją drogą więc tym bardziej po co na podłodze styro..

    3. Pytam nie w kontekście finansowym tylko praktycnym otóż nie bardzo mi
    pasuje takie roziwązanie z kilku przyczyn (nie będę się rozpisywał),
    złotówki to pikuś

    4. Jeśli chodzi o temp. to czytałem właśnie jak to u ludzi jest i piszą nie
    ma znaczenia czy masz styro czy nie bo różnica może być max kilka stopni
    ale na pewno będzie powyżej zera

    A przy okazji jak macie zrobione przejście z domu do garażu, jakie drzwi i
    jak to zrobić żeby tu nie wiało

    Rafał

  • 4. Data: 2011-05-04 08:03:13
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kacper napisał:

    > Ano własnie
    > 1. Garaż jest niejako doklejony do domu i ma swój dach nad którym będzie coś
    > a'la schowek.

    Jak nie chcesz izolować posadzki i... lata Ci czy w garażu będzie
    ciepło, czy raczej chłodniej, to zaizoluj ścianę między domem, a garażem
    jakąś co najmniej piątką styropianu - od strony garażu rzecz jasna :-).

> [...]
    >
    > 3. Pytam nie w kontekście finansowym tylko praktycnym otóż nie bardzo mi
    > pasuje takie roziwązanie z kilku przyczyn (nie będę się rozpisywał),

    Jeżeli kontekst finansowy nie ma dla Ciebie znaczenia, to... Nie dawaj
    styropianu i nie ocieplaj ściany między domem i garażem, bo... przecież
    koszty ogrzewania nie będą w takim razie istotne... Czy na ogrzewanie
    wydasz 3 tys/rok, czy 4,5... przy tym samym komforcie cieplnym, to pikuś
    :-))).

    > 4. Jeśli chodzi o temp. to czytałem właśnie jak to u ludzi jest i piszą nie
    > ma znaczenia czy masz styro czy nie bo różnica może być max kilka stopni
    > ale na pewno będzie powyżej zera

    Owszem, ale skoro dom złączony z garażem, to z domu to ciepło tędy
    właśnie m.in. ucieka... Gdyby to był garaż wolnostojący, to jasne, że
    można sobie odpuścić.

    > A przy okazji jak macie zrobione przejście z domu do garażu, jakie drzwi i
    > jak to zrobić żeby tu nie wiało

    Ja mam między garażem a domem pomieszczenie - kotłownię, a tam kocioł na
    paliwo stałę - węgiel. W kotłowni zatem mam ciepło. Ta kotłownia jest
    zarazem u mnie buforem między domem, a garażem oraz trochę dogrzewa sam
    garaż - u mnie styro pod posadzką w garażu jednak miał głęboki sens.

    Drzwi wstawiłem takie same jak w reszcie domu - wewnętrzne, tylko że mam
    jedne między holem, a pom gospodarczym, a drugie już z pom gospodarczego
    do garażu. Nie wchodzi się u mnie bezpośrednio z garażu do holu.

    pozdr
    Robert G

  • 5. Data: 2011-05-04 09:23:09
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kacper" <e...@W...pl> wrote:
> [...]
    > i brakiem uzasadnienia ekonomiczno-praktycznego dla kładzenia styropianu.
    > Jakie macie zdanie i jak to jest u tych co już mają u siebie zrobione.

    Ja mam styro na połowie podłogi w garażu wolnostojącym. Styropian kupiłem taniej
    niż beton, więc powód był ekonomiczny.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-05-04 09:48:06
    Od: Kadar <o...@g...com>

    To co ci szkodzi dac?

    KADAR

  • 7. Data: 2011-05-04 09:48:40
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.05.2011 08:25, Kacper pisze:
> [...]
    > i brakiem uzasadnienia ekonomiczno-praktycznego dla kładzenia styropianu.
    > Jakie macie zdanie i jak to jest u tych co już mają u siebie zrobione.

    Jak nie chcesz grzać w garażu to nie dawaj styro od dołu.
    Ziemia pod dołem ma jakąś tam dodatnią temperaturę, garaż będzie się
    ogrzewał w ten sposób. Należało by jednak zadbać o dobre ocieplenie
    fundamentów, aby mróz nie wchodził przez/pod fundamentami.
    No i oczywiście dobrze zaizolować ścianę łączącą z budynkiem oraz
    kawałki ścian garażu odchodzące od budynku, aby zminimalizować mostek.

  • 8. Data: 2011-05-04 10:36:01
    Temat: Re: styro w gara?u
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2011 o 08:25:52 Kacper <e...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy dajecie styro na pod?oge w gara?u i je?li tak to jaki jest sens?
    > Naczyta?em troche w necie i zdania s? ró?ne ale wniosek po ca?ej lekturze
    Ja nie mam i uważam że nie ma sensu, wylewka pod ciężarem auta może ci
    popękać.
    Za to mam zaizolowany strop garażu od środka i ścianę z domem, tak aby
    zimno z garażu
    jak najmniej wychładzało dom, oczywiscie na zewn cała ściana ocieplona
    łącznie z ławami.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2011-05-04 11:05:12
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > No i oczywiście dobrze zaizolować ścianę łączącą z budynkiem oraz kawałki
    > ścian garażu odchodzące od budynku, aby zminimalizować mostek.

    Tez tak sobie myślę.
    ściany będą ocieplone, fundamenty już są ocieplone.

    Rafał

  • 10. Data: 2011-05-04 11:06:36
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    To co ci szkodzi dac?

    KADAR

    No właśnie koncepcja rozwiązania z przejsciem garażowym nakłada "niewygodę"
    (a prawie niemożność)
    położenia styro.
    Więc albo położę styro i musze zostawić koncepcję oryginalną
    albo bez styro i mogę zrobić tak jak mi wygodniej.

    Rafał