  • 11. Data: 2011-05-04 11:12:07
    Temat: Re: styro w gara?u
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    news:op.vuyc2bfo1cvm6g@lap...
    Dnia 04-05-2011 o 08:25:52 Kacper <e...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy dajecie styro na pod3oge w gara?u i je?li tak to jaki jest sens?
    > Naczyta3em troche w necie i zdania s? ró?ne ale wniosek po ca3ej lekturze
    Ja nie mam i uważam że nie ma sensu, wylewka pod ciężarem auta może ci
    popękać.
    Za to mam zaizolowany strop garażu od środka i ścianę z domem, tak aby
    zimno z garażu
    jak najmniej wychładzało dom, oczywiscie na zewn cała ściana ocieplona
    łącznie z ławami.

    --
    Pozdr
    JanuszK

    Ano właśnie dodatkowy argument to taki że ja nad garażem nic nie mam.
    Będzie tam pod samym dachem schowek i tyle.
    Garaż doklejony do domu z dachem własnym dwuspadowym.

    Czyli jednak mogę wprowadzić w życie swoją koncepcję i nie pakować styro w
    podłogę.

    Rafał

  • 12. Data: 2011-05-04 11:22:23
    Temat: Re: styro w garażu
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Czy dajecie styro na podłogę w garażu i jeśli tak to jaki jest sens?
    > Naczytałem trochę w necie i zdania są różne ale wniosek po całej lekturze
    > wyszedł automatycznie taki że dają Ci co dają "bo tak" w projekcie albo "bo
    > tak chcą"

    Z tego co się orientowałem ...

    Styropian w garażu daje się jeśli garaż ma być ogrzewany. W takim
    przypadku garaż traktuje się tak samo jako inne pomieszczenia
    mieszkalne.
    W przypadku garażu nie ogrzewanego nie ma sensu dawać styropianu. Brak
    styropianu w garażu nieogrzewanym ma ten plus że zyskujemy na
    ogrzewaniu termalnym z ziemi.
    Temperatura ziemi w zimę jest zawsze dużo wyższa niż temperatura
    powietrza.

    Tak naprawdę najwięcej ciepła ucieka przed dach i ściany. Podłogi mają
    bardzo mały wpływ na straty ciepła ...

  • 13. Data: 2011-05-04 13:54:01
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Kacper" <e...@W...pl> wrote in message

    > Tez tak sobie myślę.
    > ściany będą ocieplone, fundamenty już są ocieplone.

    Ja dałem styro i mi się zapadła wylewka. Teraz zamiast spływu wody mam pod
    samochodem zbiornik wody. Zapadło sie niewiele może 1 może 2 cm

  • 14. Data: 2011-05-04 13:58:31
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Dzięki
    Właśnie o to też się bałem. W domu po podłodze może iść co najwyżej cięższy
    wujek,
    a w garażu autko jednak jeździ
    Poza tym teraz jak się zapadło jak coś spęka to woda juz tam pozostanie w
    styro.
    Dzięki przekonany jestem już do koncepcji.

    Rafał

  • 15. Data: 2011-05-04 14:38:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Ja dałem styro i mi się zapadła wylewka. Teraz zamiast spływu wody mam
    > pod samochodem zbiornik wody. Zapadło sie niewiele może 1 może 2 cm

    Yhm... To nie zazbroiłeś tej wylewki...???
    Ja dałęm siatkę z drutów fi 6 w garażu. W reszcie wylewek dałem
    delikatniejszą, ale też siatkę - chyba z trójki, albo z czwórki.

    Najlepszy numer był w sypialni :-). Majster się pyta:
    - Guspłodarz. Tu będzie sypialnia?
    - Tak - odpowiadam.
    - A gdzie będzie stało łóżko?
    - A no tu... - pokazuję :-)
    - To położymy tu mocniejszą siatkę..., bo nam dwie zostały :-) - pod
    łóżkiem musi być mocniejsza wylewka.

    I tak oto mam pod łóżkiem w sypialni wylewkę zbrojoną jak w garażu -
    żebrowaną fi 6 :-).
    Mogę sobie łóżko wodne wstawiać i nie ma prawa siąść.

    pozdr
    Robert G

  • 16. Data: 2011-05-04 15:36:35
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]
    > styro.
    > Dzięki przekonany jestem już do koncepcji.

    Tyle, że ja dałem tylko 4cm i sie zapadło. Garaż mam na 2 samochody i
    zapadło sie po środku pod jednym i drugim. Od stronyścian jest jeszcze
    stromiej niż było.
    W zimie wymiatam błoto raz dziennie.

  • 17. Data: 2011-05-04 15:37:53
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Yhm... To nie zazbroiłeś tej wylewki...???

    Dałem siatkę z zakładami na 1/3 wielkości siatki. Styropian się zapadł, a
    beton na takiej powierzcni się widać ugina ale nie popękał.

  • 18. Data: 2011-05-04 15:39:55
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    Trzeba mi było wsypać keramzyt z tych wielkich worków zamiast ubijac piasek
    zagęszczarką i lać chudziak.
    Chudziak nie osiadł, bo go tam było ze 25cm

  • 19. Data: 2011-05-04 16:26:00
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

> [...]

    Garaż doklejony do domu z dachem własnym dwuspadowym.

    Czyli jednak mogę wprowadzić w życie swoją koncepcję i nie pakować styro w

    Pewnie :) tylko zaizoluj dobrze tą ścianę od domu.

    PS Nie odpowiadaj w stopce

    pozdr
    janusz

  • 20. Data: 2011-05-04 18:49:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Dałem siatkę z zakładami na 1/3 wielkości siatki. Styropian się zapadł, a
    > beton na takiej powierzcni się widać ugina ale nie popękał.

    Bo w garazu stosuje sie styropian parkingowy bodajze 30kg/m^3

    Pozdro.. TK