  • 1. Data: 2011-05-04 07:45:33
    Temat: Młot pneumatyczny zamiast wiertarki ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    Kilka dni temu wywaliłem jakąś tanią wiertarkę którą kiedyś kupiłem.
    Była bardzo tania , ale nie ukrywam że mimo że sporadycznie używana
    się ... rozpadła ...
    Najpierw urwała się dodatkowa plastikowa rączka , potem przerwał się
    kabel (naprawione) , potem zupełnie odpadł przycisk załączający i
    wtedy poszła do śmietnika ...

    Teraz chciałbym coś troszkę droższego , ale ciągle amatorskiego.

    Pomyślałem nad zakupem młota pneumatycznego. Czasami trzeba będzie coś
    wywiercić w betonie i wtedy zapewne młot pneumatyczny by się przydał ,
    choć w większości zwykła wiertarka z udarem dała by radę ...
    Tyle że w większości zwykłe wiertarki mają ograniczenia w wielkości
    wierconych dziur i brak możliwości używania długich wierteł (brak
    SDS ?).

    I tutaj młoty pneumatyczne wygrywają ;)

    Tyle nie wiem czy zakup młota pneumatycznego to nie lekkie
    "przegięcie" , bo w większosci będzie jednak młot używany jako "zwykła
    wiertarka" ...

    Myślałem nad zakupem takiego czego:

    http://www.aldi.pl/OFFER_PL_SA/OFFER_18/OFF01.SHTML

    Powody:

    1. 3 lata gwarancji (zauważyłem że produkty dla Lidl/Aldi mają
    naprawdę wysoką jakość ...)
    2. Walizka
    3. Spora moc
    4. Spora ilośc dodatków
    4. Atrakcyjna (chyba) cena ..

    Czy ktoś z Was uzywa/używał młota pneumatycznego w typowych warunkach
    domowych ?

    Czy taki młot ma możliwość pracy jako "zwykła wiertarka" (bez żadnego
    udaru) ?

  • 2. Data: 2011-05-04 07:57:49
    Temat: Re: Młot pneumatyczny zamiast wiertarki ?
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.05.2011 09:45, /// Kaszpir /// pisze:

    > Tyle nie wiem czy zakup młota pneumatycznego to nie lekkie
    > "przegięcie" , bo w większosci będzie jednak młot używany jako "zwykła
    > wiertarka" ...

    Nie jest przegięciem.
    Kupuj młot, przy pierwszej dziurze w betonie będziesz zadowolony z
    takiej decyzji.
    Ale.. kup sobie też wiertarkę małą, lekką, choćby taką za 40zł z
    promocji w markecie, byle by się kręciła. Ewentualnie wkrętarkę
    akumulatorową, ale tu już trzeba coś lepszego żeby to podziałało trochę.
    Te młoty są niepraktyczne do prac "lekkich".

    Myślę że ta oferta co podałeś linka jest OK, skseruj paragon i schowaj,
    po 3 latach może mało być na nim widać, a w 3 lata może ten sprzęt się
    rozlecieć, tym bardziej że będziesz się wprowadzał do domu i obijać się
    młotek nie będzie.

  • 3. Data: 2011-05-04 08:10:37
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Kilka dni temu wywaliłem jakąś tanią wiertarkę którą kiedyś kupiłem.
    > Była bardzo tania , ale nie ukrywam że mimo że sporadycznie używana
    > się ... rozpadła ...

    Jasne, że młotek będzie jak znalazł... mój się przydawał już parę razy.
    Czy ciężki potrzebny? Może nie ciężki, ale taki, żeby w betonie dał radę
    na pewno :-) Chociaż u Ciebie - z tego co pamiętam - nie ma za wiele
    betonowych konstrukcji do kucia :-)...[?]

    Kup sobie natomiast przyzwoitą wkrętarkę... To się bardzo przydaje Oj
    bardzo - co chwila coś trzeba poprzykręcać, poskręcać, meble poskładać,
    dechy poskręcać... itd, a i zabudowę jakąś zechcesz zrobić z g-k, to bez
    wkrętarki ani rusz... To bardzo przydatne narzędzie po wprowadzeniu do
    nowego domu, a i powiercić w drewnie, czy innych miękkich materiałach da
    radę.
    Ale to tak na marginesie.

    pozdrawiam
    Robert G

  • 4. Data: 2011-05-04 09:48:00
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Lidlowego spokojnie moge polecic - kiedys uzywalem go dosc dlugo.
    W koncu zepsul sie wlacznik, ale silnik i udar dalej dziala.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2011-05-04 11:37:49
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Pomyślałem nad zakupem młota pneumatycznego. Czasami trzeba będzie coś

    I sprezarke do tego? chyba, ze masz na mysli mlot hydrauliczny...

  • 6. Data: 2011-05-04 15:52:21
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 4 Maj, 13:37, Robson <r...@...pl> wrote:

    > I sprezarke do tego? chyba, ze masz na mysli mlot hydrauliczny...

    Albo udarowy - elektryczny. Ale chyba nie, przeciez tyle razy napisal
    wiec chyba wie co chce.
    ;)

  • 7. Data: 2011-05-04 16:09:02
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 4 Maj, 09:45, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > wtedy poszła do śmietnika ...
    >
    > Teraz chciałbym coś troszkę droższego , ale ciągle amatorskiego.

    Kup normalna wiertarke byle nie najtansza.
    Nie koniecznie markowa (bosch/skill to juz nie marka) ale taka z
    wiekszych.

> [...]
    > Tyle że w większości zwykłe wiertarki mają ograniczenia w wielkości
    > wierconych dziur i brak możliwości używania długich wierteł (brak

    Nie przesadzajmy. Jesli nie uzywales tej co popsules to po co ci
    wieksza? Oszacuj ile tych dziur zrobisz i zastanow sie czy warto
    wydawac 2x tyle.

    Co do ograniczen to jakos udalo mi sie kupic w zwyklym markecie
    wiertlo bodaj 8 czy 10 mm o dlugosci chyba 40cm. Trzeba wiecej?
    Co do srednicy to w solidnym betonie zrobic otwor 20mm jest niezlym
    wyczynem i byle mlotem sie tez umeczysz.

    > I tutaj młoty pneumatyczne wygrywają ;)

    Udarowe pewnie tak ;)
    Ale pewnie naprawde chcesz taki na sprezone powietrze ;)

    > Tyle nie wiem czy zakup młota pneumatycznego to nie lekkie
    > "przegięcie" , bo w większosci będzie jednak młot używany jako "zwykła
    > wiertarka" ...

    No, jak masz takie dlugie weze albo taki lekki kompresor ;)
    Dobra nie pastwie sie juz.
    Oszacuj ile ty tych dziur bedziesz mial do wywiercenia i w czym.
    Jesli w cegle czy ytongu to byleczym wydlubiesz dowolna dziure
    (ostatnio zrobilem taka fi 1 i 1/4 cala za pomoca uzebionej rury)
    Jesli w betonie to nawet porzadnym mlotem sie umeczysz i masz szanse
    odbic tynk na kolejnych 3m2 sciany z obu stron otworu.

    > Myślałem nad zakupem takiego czego:
    >
    > http://www.aldi.pl/OFFER_PL_SA/OFFER_18/OFF01.SHTML

    Ta, pneumatyczny. Chyba do chlodzenia twarzy operatora...

    > Powody:
    >
    > 1. 3 lata gwarancji (zauważyłem że produkty dla Lidl/Aldi mają
    > naprawdę wysoką jakość ...)
    > 2. Walizka
    > 3. Spora moc
    > 4. Spora ilośc dodatków
    > 4. Atrakcyjna (chyba) cena ..

    Nie ma SDS. Czyli taka sobie zwykla wiertarka w troche innej obudowie.
    Ta moc tez nie poraza. O jakosci nie dyskutuje.

    > Czy ktoś z Was uzywa/używał młota pneumatycznego w typowych warunkach
    > domowych ?
    >
    > Czy taki młot ma możliwość pracy jako "zwykła wiertarka" (bez żadnego
    > udaru) ?

    Mam macalistera. Nie pamietam oznaczenia. moc to chyba jakies 1400W.
    Elektryczny.
    Moze tylko uderzac i wiercic z udarem.
    Z tego co pamietam mial jedna z najwiekszych energii uderzenia (chyba
    jakies 14J). W tym ogloszeniu z aldi nie ma na ten temat nic. Moj
    kosztowal chyba 300 czy 400zl. Tyle ze wiekszy od tego co podales.

    Moj werdykt:
    Isc do sklepu i poogladac co jest. Wziasc cos co wyglada na dobre. To
    z ogloszenia to taka sobie swinka morska. Ja bym nie wzial :)
    Gwarancja sie nie podniecac. I tak wiekszosc awarii bedzie spowodowana
    urazem mechanicznym=gwarant sie wyprze.
    Nie sugerowac sie marka.
    Chcialem rozpisac sie po czym rozpoznac dobry sprzet z srednio-niskiej
    polki ale dla amatora takie sugestie beda bezuzyteczne niestety.

  • 8. Data: 2011-05-04 17:33:51
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Kup normalna wiertarke byle nie najtansza.
    >Nie koniecznie markowa (bosch/skill to juz nie marka) ale taka z
    >wiekszych.

    Wiesz najtańszy shit już miałem i kilka razy mimo że nie był zbytnio
    użytkowany się rozpadał aż zupełnie się rozpadł ..
    Chciałbym coś lepszego ..

    Czemu Bosch lub Skill to już nie marka ?

    W tej cenie znalazłem jeszcze zwykłą wiertarkę Skil z wazlizką:

    http://www.contakt.pl/wiertarka-udarowa-550w-skil-62
    80-walizce-p-6270.html?osCsid=3f43ff8857aba2bf388975
    6358fa3342

    Lub młot udarowy Skil ale bez walizki ..

    http://www.contakt.pl/mot-udarowo-obrotowy-550w-skil
    -1735-p-5090.html?osCsid=3f43ff8857aba2bf3889756358f
    a3342

    Tyle że Topcraft z Aldi ma dłużsżą gwarancją , większą moc , walizkę i
    dodatkowy osprzet ...

    >Nie przesadzajmy. Jesli nie uzywales tej co popsules to po co ci
    >wieksza? Oszacuj ile tych dziur zrobisz i zastanow sie czy warto
    >wydawac 2x tyle.

    Używałem. Oczywiście sporadycznie , bo w domu przydaje się sporadycznie.
    Jak będę miał dom to sądzę że będę używał cześciej ...

    Sporadycznie bo jak miałem coś wywiercić w betonie lub potrzebowałem wierteł
    30-60cm to wypożyczałem profesjonalny sprzęt Hilti ...

    > I tutaj młoty pneumatyczne wygrywają ;)

    >Udarowe pewnie tak ;)
    >Ale pewnie naprawde chcesz taki na sprezone powietrze ;)

    Oczywiście nie ...
    Zapewne w ofercie Aldi źle zostało przetłumaczone ...
    Chodzi o wiertarko-młot udarowy.
    Jeśli dobrze to nazywam ...

    >Jesli w betonie to nawet porzadnym mlotem sie umeczysz i masz szanse
    >odbic tynk na kolejnych 3m2 sciany z obu stron otworu.

    W 95% zapewne starczyła by zwykła wiertarka, ale chcialbym taką która się
    nie rozpadnie ...
    Jakąś solidnie wykonaną , nie musi być znanej marki , bo obecnie niestety te
    "markowe" oferują poziom tych niemarkowych tyle że są w większosci dużo
    droższe i placi się za napis :(

    >Nie ma SDS. Czyli taka sobie zwykla wiertarka w troche innej obudowie.
    >Ta moc tez nie poraza. O jakosci nie dyskutuje.

    Jesteż pewien ?

    Bo na zdjęciu są dodatkowe dlugie wiertła , dłuto i wygląda na dodatkowe
    mocowanie do zwykłych wierteł ..

    >Nie sugerowac sie marka.
    >Chcialem rozpisac sie po czym rozpoznac dobry sprzet z srednio-niskiej
    >polki ale dla amatora takie sugestie beda bezuzyteczne niestety.

    Ok.

  • 9. Data: 2011-05-04 17:48:01
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]

    > Tyle nie wiem czy zakup młota pneumatycznego to nie lekkie
    > "przegięcie" , bo w większosci będzie jednak młot używany jako "zwykła

    Nie będzie.
    Też tak myślałem, dopuki przy remoncie nie padła zwykła wiertarka, bo
    zachciało mi się bruzdy zrobić nią na kabel w cegle za pomocą jej "udaru" i
    widii (wcześniej spaliłem jakiegoś Einhella wiercąc dziury w betonowym
    stropie). Po prostu wymieniałem starą instalację aluminium.
    No i kupiłem Boschhammera z udarem pneumatycznym 2,2J - taki prosty z serii
    zielonej.
    Mam go pare dobrych lat, świetnie dziurawi beton i cegły długimi wiertłami
    jak i zwykłymi coby szaflę powiesić, wykuł niejedną bruzdę w cegle czy też
    bloczku ceramicznym za pomocą dłuta. Jako wiertarka do większych rzeczy też
    się przydaje (trafi się czasami na zbrojenie w ścianie/suficie) oraz jako
    mieszadło do zapraw klejowych czy gipsu przy remoncie.

    Do kompletu mam mniejszą akumulatorówkę AEG z udarem, którą można żec "na co
    dzień" się używa.

    W tej z Aldi nie piszą jaka energia udaru, bo w sumie to jest najważniejsze
    w tych pneumatykach.
    No ale cena faktycznie śmieszna.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2011-05-04 20:45:07
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote:
    > Myślałem nad zakupem takiego czego:
    >
    > http://www.aldi.pl/OFFER_PL_SA/OFFER_18/OFF01.SHTML

    Wygląda ok, nie wiem tylko jak oni tam zamocowali tłok. Chętnie bym rozkręcił i
    obejrzał :)
    Ja kupowałem zawsze takie z silnikiem ustawionym pionowo przed uchwytem, również
    marketowe, do 170zł. Jeśli ktoś nie wierzy, że to młot pneumatyczny, to
    proponuję rozkręcić. Ja kilka razy swoje sprzęty smarowałem i obejrzałem sobie
    co tam w środku jest - proste jak budowa cepa (niemal dosłownie).

    > Czy taki młot ma możliwość pracy jako "zwykła wiertarka" (bez żadnego
    > udaru) ?

    po to chyba jest ten przełącznik z boku. Wygląda jakby na godz. 15:00 udar był
    wyłączony. Dodatkowo masz redukcję SDS plus -> zwykłe wiertła. Na godz. 09:00
    udar jest włączony i obroty chyba zablokowane - możesz np. założyć bruzdownik i
    kuć bruzdy.

    --
    Bartek