  • 31. Data: 2011-05-09 20:41:26
    Temat: Re: Młot pneumatyczny zamiast wiertarki ?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > A ja nie nabyłem ...
    >
    > Patrzylem na ten młot udarowy w Aldi i nieźle wykonany , wygląda ciekawie ,
    > ale ...
    > No właśnie te ale ...

    Ja mam kolejne ale :)
    Wiele osób, w tym i ja, używa takich młotków, trzymając je bardzo delikatnie, bo
    przecież nie trzeba przyciskać aby wiercić czy kuć. To bywa bardzo złudne -
    przekonał się o tym mój szwagier, któremu tego typu młot złamał rękę w
    nadgarstku. Niestety wiercąc w betonie trafił na zbrojenie tak nieszczęśliwie,
    że wiertło się zaklinowało a wiertarka obróciła dłoń.
    Polecam mocny uchwyt wiercącym takimi młotami :)

    --
    Bartek

  • 32. Data: 2011-05-09 22:06:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Maj, 10:44, xart <x...@g...com> wrote:

    > Jeśli sprzęt miałby być TYLKO do wiercenia/kucia w betonie to bym się z
    > tym zgodził. Ale tu chodzi o sprzęt dla amatora który będzie robił też w
    > drewnie czy tworzywach sztucznych (i to pewnie więcej niż w betonie).

    Jak zaczalem budowe od 2007 i prawie koncze, a robilem sam prawie
    wszystko, to w betonie kulem/wiercilem przez 99% czasu. Jak cos
    trzebabylo wywiercic w drewnie to wiercilem zwykla wkretarka
    akumulatorowa (14V). Wiertarka wywiercilem tylko kilka dziurek w
    metalu. Moj DeWalt SDS w polaczeniu z przejsciowka na zwykle wiertla
    jakos "nie lata". Mimo ze jestem majsterkowiczem i sprzetu uzywam
    czesto nie widze sensu kupowania wiertarki - juz lepiej wkretarke.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 33. Data: 2011-05-09 22:16:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Maj, 15:46, xart <x...@g...com> wrote:
    > W dniu 2011-05-09 10:57, Shaman pisze:> Dobry teść z dobrym majzlem też daje radę w
    betonie wykuć puszkę, ale

    > Mam wrażenie że się nie rozumiemy, Mnie wywiercenie otworu 12x100mm pod
    > kołek w słupie betonowym zajmuje kilkadziesiąt sekund - bez nadmiernego
    > przemęczania siebie i sprzętu. Budowę skończyłem ponad 3 lata temu i od

    I tu wlasciwie nalezaloby zakonczyc rozmowe - jak przyszloby Ci
    wywiercic np 100 takich otworow pod glupi sufit w samym salonie to bys
    zmienil zdanie :) Mnie kilkadziesiat sekund to zajelo przewiercenie
    fi32 (tak, mam fi32 w zwyklym SDSie!;) przez mur z betonu 40cm.
    Dziurki 12x100mm to sie wierci dobrym sprzetem max 10 sekund jedna
    reka, bez dociskania sprzetu :)

    No ale masz racje ze wszystko zalezy od tego na jakim etapie jest
    autor posta.. Mysle jednak ze mlotowiertarka sie nie zawiedzie, a do
    uzywania wiertarki jako mocnej wkretarki wystarczy PEGAS(US?) z
    kauflanda za 30 pln :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2011-05-10 05:36:10
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > autor posta.. Mysle jednak ze mlotowiertarka sie nie zawiedzie, a do
    > uzywania wiertarki jako mocnej wkretarki wystarczy PEGAS(US?) z

    Autor postu , ma dom już wybudowany. Wiertarka będzie potrzebna do
    prac "wykończeniowych" ...

    Dlatego chyba jednak zrezygnuje z młota udarowego , bo tak naprawdę
    nie widzę gdzie mógłbym wykorzystać jego możliwości ...
    Materiały w jakich będę wiercił nie wymagają młota udarowego , a może
    nawet nie powinno się go używać aby nie zrobić jakiś szkód
    spowodowanym zbyt mocnym udarem ...

    Tak naprawdę przychodzi mi do głowy tylko jedno miejsce gdzie
    przydałby się młot udarowy. Do przewiercenia dziury w pokrywie szamba
    aby zamontować czujnik szamba ...
    Ale zapewne pożyczę sprzęt od developera i problem zniknie ...

    Co innego gdybym dom budował od podstaw. Chociaż u mnie ze względu na
    konstrukcję domu zapewne dało by się obejść bez młota udarowego i
    zrobić wszystko wiertarką ...

  • 35. Data: 2011-05-10 06:13:01
    Od: xart <x...@g...com>

    W dniu 2011-05-09 22:23, /// Kaszpir /// pisze:
    > Więc zapewne możliwości mlota bym nie wykorzystał nigdy , a musiałbym
    > się męczyc z ciężkim klamotem ,
    Na 99% tak by było.

    > Sądzę że raczej kupię zwykłą wiertarkę.
    W twoim przypadku zwykła wiertarka powinna wystarczyć, tym bardziej że
    masz ściany, w których możesz wiercić lepszą wiertarko-wkrętarką
    akumulatorową.

    > Może jakiegoś Bosha , Skill lub Black&Deckera ...
    Jeśli nie planujesz zbyt często i intensywnie katować sprzętu, to
    według mnie możesz zaryzykować i kupić jakiś polecany na grupie
    sprzęt z Lidla czy Castoramy do 100PLN, Jeżeli jednak uważasz że przyda
    Ci się coś więcej w granicach 250PLN to proponowałbym przyjrzeć się
    markom mniej znanym ale według mnie wartym zastanowienia np
    Kress 550 SBLR-1 czy Hitachi FDV 16 VB2.

    Życzę udanych zakupów i zadowolenia ze sprzętu.
    pzdr
    art

  • 36. Data: 2011-05-10 07:28:56
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

> [...]
    > obróciła dłoń.
    > Polecam mocny uchwyt wiercącym takimi młotami :)

    Polecam młotowiertarki ze sprzęgłem, która po trafieniu na zbrojenie się
    zatrzyma, zresztą chyba innch już nie ma (mam niebieskiego Bosha, Hilti
    i Hitachi).
    A to był na pewno twój szwagier, czy tylko on opowiadał, że miał
    znajomego ... :)

    Pozdrawiam
    rafał

  • 37. Data: 2011-05-10 08:36:23
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "rrr" <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Polecam młotowiertarki ze sprzęgłem, która po trafieniu na zbrojenie się
    > zatrzyma, zresztą chyba innch już nie ma (mam niebieskiego Bosha, Hilti i
    > Hitachi).

    No to te tanie sprzęgła nie mają.

    --
    Bartek