  • 11. Data: 2020-01-24 12:59:14
    Temat: Re: Poli czy monokryształ w PV?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-23 o 23:17, Lisciasty pisze:

    > Ta. Mam na dachu mono i poli. Ni ciula nie widzę różnicy. To jest legenda
    > urbana sprzed 10 lat, teraz już wszędzie pakują te warstwy z czegoś tam
    > z dziurkami, folie takie, szkło śmakie, technologia taka że wszystko działa
    > porównywalnie. Poli jest tańsze i jak ktoś ma miejsce to może sobie
    > kłaść, chyba że konstrukcja i robocizna zniwelują różnice.
    >
    > L.

    I to jest coś, na czym można się oprzeć.

  • 12. Data: 2020-01-24 23:54:44
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > 1. mono
    > 2. multi
    > 3. poli

    Źle. Powinno być:

    Monokrystaliczne
    Polikrystaliczne
    Amorficzne

    To multi to jest jakiś wymysł marketingowy żeby "fajniej" nazwać
    polikryształ.

    Jakub Rakus

  • 13. Data: 2020-01-25 01:47:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > Źle. Powinno być:
    >
    > Monokrystaliczne
    > Polikrystaliczne
    > Amorficzne
    >
    > To multi to jest jakiś wymysł marketingowy żeby "fajniej" nazwać
    > polikryształ.

    A nie nie nie! Amorficzne to jeszcze inny rodzaj paneli. Tak bardzo
    inny, że nie mie mieści się w powyższym zestawieniu, które obejmuje
    konstrukcje złożone z płytek krzemowych umieszczonych pod szkłem.
    W panelach z krzemem amorficznym, ten krzem napylony jest na szkło.
    Na ogół w postaci pasków, a tych pasków-ogniw połączonych szeregowo
    jest tak dużo, że nominalne napięcie jednego panela bliskie jest 100V.
    Mam takie panele, żeby nie było. Sprawność 7-8%. Za to bardzo tanie,
    licząc od wata. Mimo tej taniości, technologia chyba już całkiem
    wypadła z rynku.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2020-01-26 12:00:34
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Roman Tyczka napisał:
    > Co lepiej brać, polikrystaliczne czy monokrystaliczne panele?
    > -- pozdrawiam Roman Tyczka

    Bez różnicy, bo polikryształ ma większą sprawność, ale jest o tą sprawność
    droższy, więc wychodzisz na to samo.

  • 15. Data: 2020-01-26 18:18:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Dach dwuspadowy, pomorze.

    Też Pomorze, też podobne zużycie 4000kWh, kawał dachu idealny kierunkowo pod panele.
    Ale nijak ekonomicznie tą FV na dzisiaj się spiąć nie chce.
    Napisz jak policzyłeś że ma to sens na dzisiaj?