  • 1. Data: 2011-06-03 10:07:31
    Temat: Pomidory - poskręcane liście (FOTO)
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Podpowiedzcie mi czemu tak się dzieje. Pomidory były sadzone ok. 3 tyg.
    temu. Wszystko do tej pory było OK. Od 3-4 dni w niektórych (ok. 10-15 %)
    poskręcały się liście. Podlewam wszystkie pomidory tak samo. Co to może być
    i co zrobić?
    Poniżej fotka pomidora:
    http://imageshack.us/photo/my-images/220/pomidory.jp
    g/

  • 2. Data: 2011-06-03 10:12:07
    Temat: Re: Pomidory - poskręcane liście (FOTO)
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Jun 2011 12:07:31 +0200, gucio napisał(a):

> [...]
    > poskręcały się liście. Podlewam wszystkie pomidory tak samo. Co to może być

    Słońca za dużo :-)
    --
    XL

    Cóż za poeta z ciebie? Sypiesz tylko piach na kartę
    w ten atramentu nadmiar, jak dźwięk słów nietrwały.
    Krwią pisz! To inkaust najwłaściwszy dla słów niezatartych.
    Czas je zamieni w blizny - hymn Polaków Małych.

    by XL

  • 3. Data: 2011-06-03 10:54:29
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "gucio" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > temu. Wszystko do tej pory było OK. Od 3-4 dni w niektórych (ok. 10-15 %)
    > poskręcały się liście. Podlewam wszystkie pomidory tak samo. Co to może

    Nie panikować.
    Niektóre odmiany (a, pewnie nie jedną posadziłeś)
    mają większą niż inne, zdolność zmniejszania transpiracji
    wody do otoczenia, gdy wilgotność drastycznie spada
    a temperatura otoczenia wzrasta. Taki system samoobrony.
    Czasami stosowana przez Ciebie cieniówka nie wystarcza.
    Jeśli masz możliwość zobacz te pomidory o świcie,
    lub w bardzo pochmurny dzień.
    Warto również sprawdzić w:
    http://piorin.gov.pl/sygn/start.php

    czy w Twoim powiecie, lub ościennych nie została

    zasygnalizowana zaraza ziemniaczana na pomidorach.

    Wówczas warto wykonać oprysk zapobiegawczy,

    by nie stracić plonu, włożonej pracy i kasy.

    Podlewaj nie pomidory, a wyłącznie podłoże,

    w którym rosną. Możliwie jak najwcześniej rano.

    Nie podlewaj, gdy słońce już mocno chyli się ku zachodowi.

    Nie lej wody na liście i bezpośrednio na łodygę.

    Pozdrawiam kompleksowo

    skryba

    Ps. Nie zapomnij do 05.06. w wątku "Patron grupy na 2011" oddać głos na
    Patrona (maskotkę) grupy na rok 2011

  • 4. Data: 2011-06-03 11:08:50
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > Podlewaj nie pomidory, a wyłącznie podłoże,
    >
    > w którym rosną. Możliwie jak najwcześniej rano.
    >
    > Nie podlewaj, gdy słońce już mocno chyli się ku zachodowi.
    >
    > Nie lej wody na liście i bezpośrednio na łodygę.

    A jakie jest przeciwwskazanie do podlewania wieczornego (po
    zachodzie słońca).
    Bo ja niestety czas mam jednak dopiero po powrocie z pracy
    i swoje pomidorki podlewam wieczorem dość intensywnie
    ale oczywiście "po ziemi" a nie po roslinach.

  • 5. Data: 2011-06-03 11:16:27
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > i swoje pomidorki podlewam wieczorem dość intensywnie
    > ale oczywiście "po ziemi" a nie po roslinach.

    Chodzi o to, by nie zwilżać liści i łodyg na noc.
    Dłużej pozostają zwilżone, wolniej przesychają,
    Łatwiej ulegają porażeniu chorobami grzybowymi.
    Zwłaszcza, gdy w okolicy zasygalizowana
    jest zaraza ziemniaczana.
    Lepij podlewać przed switem niż po zachodzie słońca.

    Pozdrawiam pogodnie

  • 6. Data: 2011-06-03 11:36:13
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> wrote in message

> [...]
    > Zwłaszcza, gdy w okolicy zasygalizowana
    > jest zaraza ziemniaczana.
    > Lepij podlewać przed switem niż po zachodzie słońca.

    No tak .. logiczne to nawet. W tym roku chucham i dmucham
    na moje pomidory, więc może też uda mi się zmienić porę
    podlewania.
    A czy (czerpiąc z głębin Twojego doświadczenia) możesz
    wypowiedzieć się, czy Twoim zdaniem jest sensowne
    ułożenie czarnej folii wokół krzaczków?
    Woda by wolniej odparowywała (może wystarczyłoby
    podlewanie np co 3 dni a nie co 2), a ewentualnie troszkę
    bardziej podgrzane powietrze od spodu rośliny też byłoby
    chyba dla niej korzystne.
    Czy to nie przyniesie żadnego pożytku albo może i szkody?

  • 7. Data: 2011-06-03 11:57:46
    Od: d...@d...dp.pl

    On Fri, 3 Jun 2011, skryba ogrodowy wrote:

    > Lepij podlewać przed switem niż po zachodzie słońca.

    Ot kolejna dawka czarnej magi.
    Ale dzięki Ci i za to.

    Jak byś nie podlewał to i tak okaże się, że najładniejsze pomidory są na
    targu.

    D.P.

  • 8. Data: 2011-06-03 12:25:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Jun 2011 13:57:46 +0200, d...@d...dp.pl napisał(a):

    > Jak byś nie podlewał to i tak okaże się, że najładniejsze pomidory są na
    > targu.

    Ale własne bez... chemii, E.coli i w dodatku SMACZNIEJSZE. "Ładność" to dla
    mnie pojęcie względne - najbrzydszy własny jest i tak najładniejszy. A nie
    mogę powiedzieć, aby moje były brzydkie :-)

  • 9. Data: 2011-06-03 13:02:52
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > chyba dla niej korzystne.
    > Czy to nie przyniesie żadnego pożytku albo może i szkody?

    Uprawiasz na grządce, w szklarni czy pod folią?
    skryba

  • 10. Data: 2011-06-03 18:36:27
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > Uprawiasz na grządce, w szklarni czy pod folią?
    > skryba
    Czy ja wiem co to jest? Daaawno temu to było szklarnią.
    A teraz to co trzecia szyba w dachu a co druga w ścianach.
    Przewiewu niewiele a i ochrony przed deszczem (wodą
    kapiącą z góry na rośliny) nie ma, Za to słońce jak przygrzeje
    to ciepło i wszystko szybko wysycha. Dlatego podlewam co 2-3dni.