  • 11. Data: 2013-09-20 11:25:22
    Temat: Re: Pompa Ciepła - dolne zasilanie
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2013 11:09:33 UTC+2 użytkownik AT napisał:

    > Pytanie czy to wogole jest policzalne, przy ukrytych mostach termicznych
    > można się nieźle pomylić.

    Wszystkie mostki wprowadzasz w OZC.

    > U mnie liczyl architekt na papierze, jak zacząłem grzać i przeliczyłem
    > ilosc zuzytego opału wyszło mi znacznie mniej,

    Na papierze nie jestes w stanie tego dokladnie policzyc, za duzo zmiennych :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2013-09-20 11:25:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2013 11:21:32 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > nadal nie pasuje :-)))

    No w morde nie pasuje ;)
    50kW VS 2kW - teraz OK ? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2013-09-20 11:51:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 20 Sep 2013 11:09:33 +0200, AT

> [...]
    > ilosc zuzytego opału wyszło mi znacznie mniej,
    > ocieplenie bardzo dobrze dopieszczone, choć pewnie możnabyło lepiej :)

    Ponieważ zapotrzebowanie liczy się dla minimalnego i maksymalnego
    zapotrzebowania wg danych temperaturowych z lat poprzednich dla regionu.

    Realnie to wartość trzeba uśrednić i nieco tylko zawyżyć, ale większość o
    tym zapomina, albo woli dowalić najmocniejszy policzony piec (albo i
    więcej) żeby przeypadkiem te 7 dni w roku nie spać w temperaturze 19
    stopni, bo wtedy można przecież umrzeć z zimna.

    Często przy lepiej dobranym źródle (zwłaszcza jeśli mowa o piecu na paliwo
    stałe) można zużyć jeszcze mniej opału niż przy zawyżonym. Inna sprawa, że
    mniejszy piec (zwłaszcza jak ręcznie zasypowy), to częstsze wizyty w
    kotłowni i tu poniekąd sytuację przewymiarowania pieca mogę zrozumieć
    (większa komora, mniej wizyt). Ale już dla pieca z podajnikiem (a tym
    bardziej PC) zaniżenie nie ma większego znaczenia. Najwyżej PC popracuje
    parę dni także w taryfie dziennej i nieco dłużej niż normalnie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2013-09-20 13:19:06
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > Pytanie czy to wogole jest policzalne, przy ukrytych mostach termicznych
    > można się nieźle pomylić.

    Wszystkie mostki wprowadzasz w OZC.
    ------------------

    jasne, tylko skąd wiesz gdzie masz mostki? badanie termowizyjne chyba by
    trzeba robić
    i jeszcze ustawlić jakie straty mają te mostki,

    zeby to naprawdę dobrze zrobić to musiałby kosztować jakieś niesamowite
    pieniądze

    pozdrawiam
    AT

  • 15. Data: 2013-09-20 13:48:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Friday, September 20, 2013 1:19:06 PM UTC+2, AT wrote:
    > zeby to naprawdę dobrze zrobić to musiałby kosztować jakieś niesamowite
    > pieniądze

    Jakieś 12-18 roboczogodzin, w zależności od wprawy. Pytanie po ile policzysz godzinę
    :]

    L.

  • 16. Data: 2013-09-21 23:57:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2013 13:19:06 UTC+2 użytkownik AT napisał:

    > jasne, tylko skąd wiesz gdzie masz mostki? badanie termowizyjne chyba by

    No jak skad - mam caly katalog wszystkich wystepujacych mostkow. Ja pisze o
    normalnych mostkach (typu montaz okien w otworze, strop w scianie 1W, balkon
    wspornikowy i podobne - takich mostkow jest kilkadziesiat rodzai). Ty piszesz
    o fuszerkach wykonawczych - mysle ze takie to chyba tylko jak Ci developer
    dom stawia ale wtedy to i on robi instalacje CO ;)

    Jak ktos pilnuje wykonawcow to badania termowizyjne potrzebne nie beda,
    wyniki beda takie jak wyliczy OZC :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.