  • 1. Data: 2019-06-10 22:44:33
    Temat: Pompa obiegowa do wody pitnej użyta do c.o.
    Od: Marek <f...@f...com>

    Przeglądam oferty pomp LFP. Potrzebuję najtańszą pompę do wymuszenia
    obiegu alternatywnego źródła. Na allegro pełno jest takiego modelu
    PCOw 25/4. Sprzedawcy sprzedają to jako pompa do c.o. a w karcie
    produktu na stronie producenta jest wyraźnie napisane "pompa
    wyłącznie do obiegu wody pitnej". O co chodzi? Czy można użyć pompę
    "do wody pitnej" jako do c.o.? Temperaturę pracy ma do 110, tak jak
    zwykła pompa do c.o..... Pompy LFP do wody pitnej są o połowę tańsze
    niż do c.o, czy nie powinno być na odwrót?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-06-10 23:09:06
    Temat: Re: Pompa obiegowa do wody pitnej użyta do c.o.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2019 22:44:20 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > zwykła pompa do c.o..... Pompy LFP do wody pitnej są o połowę tańsze
    > niż do c.o, czy nie powinno być na odwrót?

    powinno byc na odwrót, te do pitnej są mosiężne, wyraźnie droższe.

    b.

  • 3. Data: 2019-06-11 08:03:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > produktu na stronie producenta jest wyraźnie napisane "pompa
    > wyłącznie do obiegu wody pitnej". O co chodzi? Czy można użyć pompę

    Ja mam na obiegu grzania wody pompę "pitną". Nie wiem o co z tym
    chodzi ale działa :]
    Jak dla mnie to co byś tam nie wsadził to będzie zasuwać. Byle
    miało odpowiedni wydatek ciśnienia.

    L.

  • 4. Data: 2019-06-11 08:54:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Ja mam na obiegu grzania wody pompę "pitną". Nie wiem o co z tym
    > chodzi ale działa :]

    Może chodzi o kryterium czystości wody? Jeśli czysta na tyle, że da
    się wypić, to nie ma problemu. Ale do pompowania jakichś zajzajerów
    potrzeba ustrojstwa o lepszym wykonaniu.

    Jarek

    --
    Człowiek nie wielbłąd, wypić musi.

  • 5. Data: 2019-06-11 09:19:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 08:03:33 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ja mam na obiegu grzania wody pompę "pitną". Nie wiem o co z tym
    > chodzi ale działa :]
    > Jak dla mnie to co byś tam nie wsadził to będzie zasuwać. Byle
    > miało odpowiedni wydatek ciśnienia.

    tak po mojemu woda pitna zawiera tlen i pompa musi być odporna - czyli mosiężna itp.
    A te pompy co powyżej pisane są żeliwne. Ale opisane ze do wody pitnej.
    To ja nie rozumiem, albo sie prawa fizyki zmieniły, albo awaria po okresie gwarancji
    producenta nie interesuje. W koncu to rdzewienie będzie troche trwało.
    Pompe żeliwną zardzewiałą w środku grubą warstwą to ja widziałem.

    Ale moze jest jakas sztuczka o której nie wiem.

    b.

  • 6. Data: 2019-06-11 10:06:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jun 2019 00:19:04 -0700 (PDT),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > To ja nie rozumiem, albo sie prawa fizyki zmieniły, albo awaria po
    > okr
    > esie gwarancji producenta nie interesuje.

    Wygląda na jakiś myk z gwarancją.
    Na strony Castoramy w komentarzu przy takiej pompie "do pitnej" ktoś
    napisał:

    "Dlaczego zarówno na stronie, jak i w sklepie na wystawie jest taka
    pompa - obiegowa do centralnego ogrzewania, a na półce pod tym
    numerem leży: "pompa do wody pitnej". Wszystkie pozostałe parametry
    się zgadzają. Producent chyba chce się tym wymigiwać od uznawania
    gwarancji. Proszę o interwencję w tej kwestii, gdyż to jawne
    oszustwo."

    --
    Marek

  • 7. Data: 2019-06-11 11:54:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 10:05:54 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > się zgadzają. Producent chyba chce się tym wymigiwać od uznawania
    > gwarancji. Proszę o interwencję w tej kwestii, gdyż to jawne

    ale to do pitnej mają wiekse wymagania, tego typu pretencje sa bez sensu

    b.

  • 8. Data: 2019-06-11 12:03:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 11:54:42 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > ale to do pitnej mają wiekse wymagania, tego typu pretencje sa bez sensu

    Może chodzi że jak padnie w jakikolwiek sposób to sklep się wypnie
    bo to była obiegowa do CO a miała być pitna?

    L.

  • 9. Data: 2019-06-11 12:35:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Może chodzi że jak padnie w jakikolwiek sposób to sklep się wypnie
    > bo to była obiegowa do CO a miała być pitna?

    Nie ma wyjścia, trzeba wypić całą wodę z kaloryferów, wtedy uznają gwarancję.

    --
    Jarek