  • 1. Data: 2014-10-09 19:32:05
    Temat: Pralki [ciekawostka]
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    Na 1 piętrze mamy jakiegoś w miarę nowoczesnego (i w miarę nowego)
    Boscha. Vario Perfect, czy coś takiego.
    Na drugim piętrze nie było pralki, ale na strychu znalazłem jakiegoś
    NRD-owskiego Forona (bez wirowania), więc podłączyłem, choć w sumie
    lepiej było kupić jakąś używkę za 300 zł.
    No i miałem do wyprania dwa spore, puchate koce. I o ile do tego Boscha
    bałbym się je wsadzić, tak wsadziłem do Forona, licząc się z tym, że
    padnie, bo jak taki koc namoknie, to wiadomo ile waży.
    No i co? No i pierwszy wyprany. Spoko. We dwóch, z ojcem, musieliśmy go
    wieszać na sznurku, bo tyle ważył. Ale skoro tak, to wkładam drugi.
    I co? No i nic. Foron dał radę. Bosch pewnie też by sobie poradził, ale
    w poprzednim Whirpoolu, po praniu takiego koca, spalił się jakiś
    kondensator czy coś.
    Jak szło to powiedzenie, że ruskie się nie psuje? :)

    PS - A Wy jak pierzecie takie rzeczy?

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 2. Data: 2014-10-10 14:35:53
    Temat: Re: Pralki [ciekawostka]
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Konspirator <x...@g...com> napisał(a):

    >PS - A Wy jak pierzecie takie rzeczy?

    Ja w pralce normalnie. Na poczatku wirowania pralka pare razy sie zatrzymuje i
    startuje,
    ale jak juz zrobi sie lzejszy wklad bo czesc wody w ten sposob zostanie wywirowana z
    bebna,
    to dalej wiruje juz bez przerw. I tak juz kilka dobrych lat. Pralka Boscha bez
    zadnych
    mechanizmow rozkladania ciezaru.

  • 3. Data: 2014-10-10 14:58:39
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-10-10 14:35, Przesmiewca pisze:
    > I tak juz kilka dobrych lat.

    No to ciekawe. W tym Whirlpoolu raz czy dwa też mi się udało wyprać
    jeden z tych koców, ale za trzecim razem stanął i nic. Coś się spaliło.
    Dlatego do nowego Boscha bałbym się taki koc włożyć.
    No a Foron - ruskie nie gniotsa, nie łamiotsa. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 4. Data: 2014-10-10 15:15:15
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Konspirator" <x...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > do nowego Boscha bałbym się taki koc włożyć.
    > No a Foron - ruskie nie gniotsa, nie łamiotsa. :)

    ...miałem kiedyś automat czeski TAMAT, który podobnie - nie chciał się
    zepsuć. prałem w nim chodniki. Dałem w prezencie znajomemu, u którego
    chodziła jeszcze wiele lat (nie wiem co z nią zrobił - pralka olbrzym, na
    dużą rodzinę).
    Pozdrawiam K:)

  • 5. Data: 2014-10-13 16:28:40
    Od: ikselk%g...@g...com

    W dniu czwartek, 9 października 2014 19:32:05 UTC+2 użytkownik Konspirator napisał:

    > PS - A Wy jak pierzecie takie rzeczy?

    W pralni - nowa pralka kosztuje więcej, więc po co ryzykować.

  • 6. Data: 2014-10-13 19:45:03
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-10-13 16:28, ikselk%g...@g...com pisze:
    > W pralni - nowa pralka kosztuje więcej, więc po co ryzykować.

    Ale nie każdy ma w mieście pralnię. W moim miasteczku była, to
    zlikwidowali, bo była nierentowna.
    Pralki da się naprawiać, ale właśnie o to chodzi, że nie ma co ryzykować.
    Normalnie wyprałbym te koce w wannie, ale Foron daje radę - koce już u
    mnie, czyste i pachnące.

    --