  • 1. Data: 2019-04-23 15:12:34
    Temat: Problem z odpływem
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Pojawił się problem z odpływem wody ze zlewu. Woda schodzi, ale bardzo
    wolno.
    Walczyłem już z tym trochę, łącznie z rozebraniem dostępnej części rur
    oraz użyciem małej spiralki 1,5 m długości w głąb niedostępnych z
    zewnątrz rur. Ogólnie jakieś 3 m rur od odpływu jest w pełni drożnych i
    nie znalazłem tam nawet jakichś większych syfów. Woda jednak nadal
    odpływa bardzo powoli.
    Wnioskiem oczywistym jest, że może zatkało się gdzieś dalej i na ten cel
    mam pożyczoną już solidną, długą na kilka metrów spiralę od ojca. Nie
    mniej czy coś poza fizycznym zatkaniem rury może powodować taki efekt?
    Jakiś brak odpowietrzenie, niewłaściwe odpowietrzanie czy cokolwiek?
    W łazience tak miałem, że samozamykający się korek miał tak, że jak się
    trochę tylko zabrudził, to mimo względnie normalnej drożności trzeba
    było go ze dwa-trzy razy zamknąć/otworzyć i nagle woda zaczynała
    normalnie spływać. Może tu też jakieś takie
    ciśnieniowo-odpowietrzająco-jakieś jaja?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 2. Data: 2019-04-23 16:25:49
    Od: e...@g...com

    Uzywales może wczesniej kreta na gorąco?

  • 3. Data: 2019-04-23 16:40:45
    Temat: Re: Problem z odpływem
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-04-23 o 15:12, Kżyho pisze:
> [...]
    > zewnątrz rur. Ogólnie jakieś 3 m rur od odpływu jest w pełni drożnych i
    > nie znalazłem tam nawet jakichś większych syfów. Woda jednak nadal

    A sam syfon oglądałeś/czyściłeś?

  • 4. Data: 2019-04-23 21:35:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.04.2019 o 15:12, Kżyho pisze:
    > Pojawił się problem z odpływem wody ze zlewu. Woda schodzi, ale bardzo
    > wolno.
    > Walczyłem już z tym trochę, łącznie z rozebraniem dostępnej części rur
    > oraz użyciem małej spiralki
    Jak stare są rury?
    W odpływie ze zlewu kuchennego bywa sporo tłuszczu i ten się "lubi"
    osadzać na rurach.
    Jak się gdzieś zatkało, to najlepiej sprawdza się pulsacyjne
    przepychanie przytykaczem do rur. Tylko musi być taki ssąco-tłoczący,
    najlepiej typu "pompka". Zatkaną rurę zalewasz wodą. Dobrze, jak by była
    gorąca. Przykładasz przetykacz do rury i wytwarzasz pulsacyjne
    cisnienie. Powinno sie odblokować.
    Jacek

  • 5. Data: 2019-04-24 10:16:04
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 23.04.2019 o 16:25, e...@g...com pisze:
    > Uzywales może wczesniej kreta na gorąco?

    Kret był niejednokrotnie użyty, ale taki w płynie. Nie w granulkach.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2019-04-24 10:16:17
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 23.04.2019 o 16:40, nadir pisze:

    > A sam syfon oglądałeś/czyściłeś?

    Oczywiście. Czyściutki.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2019-04-24 16:31:05
    Od: l...@g...com

    Kret w granulkach czy sprzedawany wodorotlenek sodu w formie łusek, rozpuszczany
    gorącą wodą ma tendencję do zbrylania się i blokowania przepływu, po wychłodzeniu.

  • 8. Data: 2019-04-24 17:35:06
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 24.04.2019 o 16:31, l...@g...com pisze:
    > Kret w granulkach czy sprzedawany wodorotlenek sodu w formie łusek, rozpuszczany
    gorącą wodą ma tendencję do zbrylania się i blokowania przepływu, po wychłodzeniu.

    Jak już wyżej wspomniałem, tylko taki w płynie był stosowany.
    Z granulek zrezygnowałem dawno temu z powodów, o których wspomniałeś.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2019-04-24 18:32:02
    Od: t-1 <t...@d...pl>

> [...]
    > zewnątrz rur. Ogólnie jakieś 3 m rur od odpływu jest w pełni drożnych i
    > nie znalazłem tam nawet jakichś większych syfów. Woda jednak nadal

    Rurka na wylot kranu wprowadzona do wylewki, jakoś uszczelniona, nawet
    ścierką. Także otwór przelewowy zasłonięty np. dłonią.
    Kran odkręcamy na całość.
    Jeśli nie ma przecieków to syf musi puścić.
    Zlew, rozumiem w kuchni.
    W łazience łatwiej, bo jest gotowa rurka od prysznica.

  • 10. Data: 2019-04-24 19:59:37
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
> [...]
    > mniej czy coś poza fizycznym zatkaniem rury może powodować taki efekt?
    > Jakiś brak odpowietrzenie, niewłaściwe odpowietrzanie czy cokolwiek?
    Może zamiast sprężyny warto by pożyczyć żmijkę, podłączaną do karchera. Wielu
    hydraulików toto ma i czasem da się pożyczyć.Nie wiadomo, jaka to instalacja.Może
    byc, że w tej gałązce jest za mały spadek i brud ją powoli zapychał.Kret nie jest
    idealnym środkiem i działa najlepiej wtedy, gdy jest spory przepływ. To profilaktyka,
    a nie lekarstwo.Bo mam nadzieję, że instalacja jest z plastyku, a nie żeliwna- bo
    wtedy nawet żmijką było by strach...
    Pozdro.abomito