  • 1. Data: 2019-04-23 02:15:45
    Temat: Wiertarko-wkrętarki bezszczotkowe - zalety (a może też i jakieś wady)?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Ostatnio pojawiło się trochę na rynku wkręatrek z silnikami
    bezszczotkowymi. Czy ktoś z Was korzysta z takich? I czy może stwierdzić
    różnice w porównaniu z tradycyjnymi dostępnymi w sprzedaży wkrętarkami,
    czy wiertarkami? Jakie są Wasze wrażenia/opinie?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2019-04-23 17:47:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-23 o 02:15, Krystek pisze:
> [...]
    > różnice w porównaniu z tradycyjnymi dostępnymi w sprzedaży wkrętarkami,
    > czy wiertarkami? Jakie są Wasze wrażenia/opinie?

    Tak z technicznego punktu widzenia - mają mocno rozbudowane sterowanie
    silnikiem, czyli coś co się może popsuć z dużym prawdopodobieństwem
    (duże prądy zwłaszcza przy przeciążeniach o które przecież nie jest
    trudno, zablokowanie wiertła na porządku dziennym) i naprawa będzie
    raczej niemożliwa lub kompletnie nieopłacalna.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-04-23 18:15:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-04-23 17:47, Irokez pisze:

> [...]
    > trudno, zablokowanie wiertła na porządku dziennym) i naprawa będzie
    > raczej niemożliwa lub kompletnie nieopłacalna.

    A jak w nich (o ile się orientujesz) z mocą urządzeń/przełożeń (momentem
    dokręcania). Lepiej, w stosunku do tych tradycyjnych? Większa moc?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2019-04-23 19:04:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-23 o 18:15, Krystek pisze:

    > A jak w nich (o ile się orientujesz) z mocą urządzeń/przełożeń (momentem
    > dokręcania). Lepiej, w stosunku do tych tradycyjnych? Większa moc?

    Tak czysto amatorsko oglądałem się za AEG 18V (mam aku 4Ah po starej) i
    patrząc tutaj:
    https://www.aeg-powertools.eu/pl-pl/products/drillin
    g-and-breaking/drill-drivers
    to jeden pies. Jedna ma 60Nm, druga 65Nm ale też widzę inne przełożenia.
    Problem w takiej ocenie to taki, że chyba nie ma identycznych
    konstrukcji z różnymi silnikami.
    Cena za to mocno różna i amatorsko pójdę w zwykłą.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2019-04-24 19:35:09
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-04-23 19:04, Irokez pisze:

> [...]
    silnikami.
    > Cena za to mocno różna i amatorsko pójdę w zwykłą.

    A to - dodatkowo: abstrahując od tego, czy wkrętarka ma silnik
    szczotkowy, czy bez- to, czy warto brać taką, która ma sprzęgło
    automatyczne, czy taką z przełożeniami?

    Ta np. ma bezstopniowy (automatyczny) regulator mocy dokręccania -
    <https://pl.ryobitools.eu/elektronarzedzia/wiercenie
    -i-wkrecanie/wiertarko-wkretarki/r18dd5/r18dd5-220s/

    We wkrętarce kablowej z Biedry mam chyba z 18 przełożeń + tryb wiercenia
    (kupiłem dawno temu i praktycznie nie używam, ale teraz potrzebuję
    czegoś do remontu w miejscu, gdzie ma prądu), ale ta regulacja docisku
    przełożeniami to tak średnio działa...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2019-04-24 20:22:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-24 o 19:35, Krystek pisze:

    > A to - dodatkowo: abstrahując od tego, czy wkrętarka ma silnik
    > szczotkowy, czy bez- to, czy warto brać taką, która ma sprzęgło
    > automatyczne, czy taką z przełożeniami?

    A tu Ci nie pomogę. Mam jeszcze niebieskiego AEG BSB 18 STX-R kupionego
    w 2010 roku i zrobiłem nią remont mieszkania rodziców, wykończenie
    swojego mieszkania, brata, trochę u siostry, remont drewnianych altan na
    3 działkach i inne prace naprawcze typu wiercenie, mieszanie zaprawy
    betonowej itp. Padły przez ten czas 2 oryginalne akumulatory 2Ah NiCD,
    jeden regenerowałem na 3Ah NiMN a drugi wymieniłem po prostu na nowy 4Ah
    LiIon. A i futerko nowe. Teraz widzę kończą się szczotki i się
    zastanawiam czy kupić nowe AEG czy szczotki zrobić. Ale chyba zrobię to
    drugie.

    --
    Irokez