  • 1. Data: 2017-10-11 10:03:45
    Temat: Problem ze stojącą wodą w rurze
    Od: olga <o...@g...com>

    Mam problem ze stojącą wodą w rurze i chciałem się zapytac czy nic się z
    nia nie stanie w zime, czy nie rozsadzi jak bedzie mroz itd
    A wiec tak z garazu jest rynna, wchodzi do takiego koszyczka(na liscie
    itd) a pozniej w ziemie i do rury ktora jest wkopana w ziemi na
    glebokosci ok 30 cm, moze wiecej i dochodzi do kratki ktora jest na rogu
    domu. Ostatnio zauwazylem ze stoi troche wody w tej rurze. jest troche
    mały spadek, ale nie dało sie inaczej.
    Jak moge pozbyc sie tej wody z tej rury? czy nie ma takiej potrzeby ?

    http://www.fotoszok.pl/upload/784d2b98.jpg

  • 2. Data: 2017-10-11 10:33:20
    Temat: Re: Problem ze stojącą wodą w rurze
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 11.10.2017 o 10:03, olga pisze:
> [...]
    > mały spadek, ale nie dało sie inaczej.
    > Jak moge pozbyc sie tej wody z tej rury? czy nie ma takiej potrzeby ?

    Jak zauwazylas, ze woda w niej stoi skoro jest zakopana?
    Jesli jest spadek to woda musi z niej wyplynąc - no chyba że spadku
    jednak nie ma.
    Jesli rura nie jest calkowice wypelniona wodą a tylko stoi troche na
    dnie to mróz nie powninien jej rozsadzic.

  • 3. Data: 2017-10-11 11:25:30
    Od: olga <o...@g...com>

    W dniu 2017-10-11 o 10:33, tomekp pisze:

> [...]
    > Jesli rura nie jest calkowice wypelniona wodą a tylko stoi troche na
    > dnie to mróz nie powninien jej rozsadzic.

    Tak jak pisałam rynna wchodzi do takiej kratki gdzie sie liscie
    zatrzymuja i jak wsadziałam tam reke to zobaczyłam ze jest troche wody
    na dnie rury

  • 4. Data: 2017-10-11 13:03:31
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    > Tak jak pisałam rynna wchodzi do takiej kratki gdzie sie liscie
    > zatrzymuja i jak wsadziałam tam reke to zobaczyłam ze jest troche wody
    > na dnie rury

    Czyli jednak spadku nie ma. Problemy moga byc bo chociaz wody na dnie
    niewiele to jednak podczas sekwencji przymrozkow/rozmrozkow lodu bedzie
    przybywac. Az w koncu rura wypelni sie cala,a potem rynna az do dachu ...

  • 5. Data: 2017-10-11 15:23:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-10-11 o 10:03, olga pisze:

    > Jak moge pozbyc sie tej wody z tej rury? czy nie ma takiej potrzeby ?
    >

    > http://www.fotoszok.pl/upload/784d2b98.jpg

    Aby pozbyć się wody możesz nalać tam spirytusu.
    A na poważnie, jak jest trochę wody na dnie to rury nie rozsadzi.