  • 21. Data: 2014-01-08 22:04:53
    Temat: Re: Przepływowy podgrzewacz wody
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.01.2014 20:37, w...@g...com pisze:

    > A jeszcze pytanko, czy pod jedno gniazdko razem ze zmywarką - przy jednoczesnym
    używaniu jednego i drugiego - to zbyt duże obciążenie ?
    > pzdr
    > Bogdan

    na 100% będzie wybijać (B 16A)
    A z racji że to właśnie zmywarka będzie współdzieliła bezpiecznik to
    może to być dodatkowo upierdliwe, bo nie wiem czy zmywarka ma pamięć w
    którym momencie cyklu została pozbawiona prądu..
    Ale zmywarka często nie chodzi, przeważnie włącza się ją tylko raz na
    dzień, można jakiś taki nawyk sobie wyrobić, aby zamiennie stosować
    jedno gniazdko na zmywarkę/podgrzewacz...

    Dla bardziej wymagających to można by pod zlewem zainstalować
    przełącznik priorytetowy z priorytetem na zmywarkę...

  • 22. Data: 2014-01-09 15:23:39
    Od: szary <s...@n...pl>

    w...@g...com wrote:

    > Witam.
    > Czy może ktoś z Państwa doradzić i zaproponować przepływowy podgrzewacz
    > wody. Wymagania:
    >
    > 1) będzie mało używany, nieduża ilość wody, 2-3litry/minutę - przy zlewie
    > kuchennym, na 230V
    > 2) załączanie za pomocą przepływu wodu, grzanie przepływającej wody, bez
    > 'zbiorniczka'
    > 3) wiadomo - możliwie tani, bezawaryjny, wygląd bez znaczenia, bo
    > zamontowany pod zlewem
    >
    > pzdr
    > Bogdan

    Może jeszcze komu się przyda.

    Kupiłem WIJAS Perfect 9,0 kW (9000 VA) - 400V 2-fazy.
    Na "skrzynce" mam bezpieczniki C 20A (C-zwłoczny).
    Przy podgrzewaczu przymocowałem w obudowie elektrycznej za 3,5 zł dwa (na
    każdą fazę) bezpiecznikiki (tablicowe) B 20A (B-błyskawiczny, jakies stare z
    odzysku).
    Podłączyłem 3 x 2,5 mm2 przewodem (ok 9m do rozdzielnicy).
    Działa, nic nie wyrzuca, przyglądając się bebechom miałem wrażenie 2 grzałek
    na 230v (czyli jakby 2x 4500VA), ale po odłączeniu jednej z faz chciał
    startować i po cichym "pyknięciu" wylączał się - więc dwie fazy widać muszą
    być - przynajmniej bez gmerania ;) - akurat wpiąłem się na 2 fazy nie
    puszczone normalnie na instalację 230v w domku - także pralka też gania
    jednocześnie.

    Tego 9000 chyba już nie robią, ja wpiąłem swój w instniejące rury 1/2" stal
    (zamurowane w ścianie bez izolacji !! - stary dom, nie pomyślane!, teraz
    szkoda kuć).
    Jest do prysznica(wanna) lub nalać wody w zlew z korkiem, dlatego mocny,
    ale..
    dziś bym wziął chyba 8000 lub nawet 7000 - ale chyba 8000 to by było w sam
    raz.
    Przepływ można sobie ocenić - butelka po jakiej Coli 2L, sekundnik i 2..4
    próby i już widzimy jaki strumień idzie z kranu.
    Model 9000 przy zdławieniu potrafi dać lekko parzącą wode (~60*).

  • 23. Data: 2014-01-09 17:08:16
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    szary wrote:

> [...]
    > 2..4 próby i już widzimy jaki strumień idzie z kranu.
    > Model 9000 przy zdławieniu potrafi dać lekko parzącą wode (~60*).

    gratuluję wytrzymałości - 60st lekko parząca
    ja przy 50st nie mogę rąk myć bo jakoś za gorąco

    jeffrey

  • 24. Data: 2014-01-12 12:35:21
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2014-01-08 22:04, Albercik pisze:

> [...]
    >
    > Dla bardziej wymagających to można by pod zlewem zainstalować
    > przełącznik priorytetowy z priorytetem na zmywarkę...

    Strasznie kombinujecie - wystarczy ogrzewacz podlaczyc pod inna faze niz
    zmywarke, w koncu kabel 3fazowy podciagniety jest.

    --
    M.

  • 25. Data: 2014-01-13 22:45:53
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-01-08 21:04, Albercik <n...@g...pl> wrote:

    > A z racji że to właśnie zmywarka będzie współdzieliła bezpiecznik to
    > może to być dodatkowo upierdliwe, bo nie wiem czy zmywarka ma pamięć w
    > którym momencie cyklu została pozbawiona prądu..

    Normalne mają.

  • 26. Data: 2014-01-23 16:36:11
    Od: Angus <a...@w...pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2014 23:22:07 +0100, Iglo napisał(a):

> [...]
    > im mniejszy przepływ tym cieplejsza woda. Ustawioną mam taką, że bez
    > odkręcania dodatkowo zimnej jest komfortowa. Ciśnienie jest nie za wielkie
    > ale obsługuje też kabinę prysznicową i da radę wziąść prysznic bez
    > problemu. Fakt, że po powrocie "do miasta" jak biorę prysznic to ciśnienie
    > gorącej wody mnie zadziwia, :-) ale jak wyżej napisałem daje radę. U mnie
    > wisi na oddzielnym obwodzie i podłączony grubym przewodem, chyba 4mm2. Nie
    > wywala bezpieczników, ale jak się załącza nieraz mam wrażenie, że światełka

    Podgrzewacz wody firmy Dospel - model Primus, działał w moim domu w
    zapasowej łazience z takim zastosowaniem jak u Ciebie. Do czasu. Gdy
    pewnego dnia po umyciu rąk po skorzystaniu z toalety nie zadziałał
    wyłącznik ciśnieniowy. Po krótkim czasie usłyszałem szum gotującej się wody
    i w ostatniej chwili wyłączyłem podgrzewacz wyrywając wtyczkę z gniazdka.
    Sam się dziwię, że byłem tak nieostrożny. Przecież ten grzejniczek mógł
    eksplodować powodując poważne oparzenia. Gdy po chwili otworzyłem kranik od
    ciepłej wody, para wydobywała się pod dużym ciśnieniem dobre pół minuty. Od
    tej pory nie kupuję nic z firmy Dospel, skoro nie potrafią zrobić dobrego
    zabezpieczenia termicznego. Podgrzewacz miał niecały rok. Za to chwalę
    sobie podgrzewacze Dafi. Miałem już dwa. W jednym przepaliła się grzałka (i
    zamieniłem go na tego nieszczęsnego Dospela), ale przynajmniej nie próbował
    mnie poparzyć. Drugi działa bezproblemowo już 10 lat.

    a...@w...pl