  • 1. Data: 2014-01-03 11:33:11
    Temat: cięcie prętów zbrojeniowych
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam, rozterek przed budowlanych ciąg dalszy..

    na placu trzeba będzie pociąć trochę zbrojenia - co lepsze do cięcia:
    szlifierka czy nożyce do prętów?
    A może do cieńszych prętów nożyce(mniejsze) a do grubszych szlifierka?
    Pręty to w większości 6 do 12mm choć w kilku miejscach pojawiają się 14
    oraz w homeopatycznych ilościach 16mm

    Czy kupować jakieś wypasione nożyce do grubych prętów, czy może tylko
    takie do cieńszych tak aby ciężką armatą do wróbla nie startować..?

    Czy to co piszą sprzedawcy że nożyce są np do 12mm to oznacza że tnie
    się nimi takie pręty w miarę komfortowo, czy może jest to max co z nich
    się wydusi jak się poskaczę po dźwigni?

    Czy nożyce w wersji budżetowej są coś warte? (mam tylko jedną budowę w
    planach)

    A może odpuścić sobie i pociąć wszystko kątówką?

  • 2. Data: 2014-01-03 12:19:22
    Temat: Re: cięcie prętów zbrojeniowych
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 stycznia 2014 11:33:11 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:
> [...]
    > planach)
    >
    > A może odpuścić sobie i pociąć wszystko kątówką?
    Kątówka.
    Nożyce są szybkie i ciche ale jak bys cokolwiek chciał z tych prętów robić to i tak
    trzeba by szlifować A tak masz juz równo uciete.
    Tarcze do kątówki weź te cienkie. Ale uważaj aby ich nie wyginać, szczególnie przy
    pracy, bo popekaja.

    Nożyce są różne ale jak pisze ze 12mm to często to jest ich rozwarcie na końcu i i
    tak 12-ke trudno uciąć za jednym czy dwoma próbami.

    Katówka i tyle...

  • 3. Data: 2014-01-03 12:25:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Witam, rozterek przed budowlanych ciąg dalszy..

    > na placu trzeba będzie pociąć trochę zbrojenia - co lepsze do cięcia:
    > szlifierka czy nożyce do prętów?

    6 - ciąłem nożycami - trwa to szybciej niż kątówką.
    12 - nożycami nie dawałem rady i gdy nie miałem prądu to ręcznie piłką
    (istotne są dobre brzeszczoty), a później kątówką. Tak jak kolega wyżej
    radzi lepsze są te cieńsze tarcze. Ja kupowałem najtańsze pakowane po kilka
    sztuk i jedna tarcza starczała na 20-40 prętów spokojnej pracy. Jak ktoś
    robi wszystko siłowo i za mocno dociska to i po 10 się zużywała.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-01-03 12:50:09
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, January 3, 2014 5:33:11 AM UTC-5, Albercik wrote:
> [...]
    >
    > A może do cieńszych prętów nożyce(mniejsze) a do grubszych szlifierka?
    >
    > Pręty to w większości 6 do 12mm choć w kilku miejscach pojawiają się 14

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Homeopatia

    Slon