  • 1. Data: 2018-05-19 22:46:50
    Temat: "Przerywanie" owoców
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W tym roku mam wyjątkowo dużo owoców na jabłoniach i śliwach. Wydaje mi
    się, że za dużo. Czy dobrym pomysłem byłoby oberwanie połowy, a nawet
    więcej owoców teraz, kiedy są malutkie, aby nie "przeciążać" drzew?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-05-20 10:00:41
    Temat: Re: "Przerywanie" owoców
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.05.2018 22:46, Jacek pisze:

    > W tym roku mam wyjątkowo dużo owoców na jabłoniach i śliwach. Wydaje mi się, że za
    > dużo. Czy dobrym pomysłem byłoby oberwanie połowy, a nawet więcej owoców teraz,
    > kiedy są malutkie, aby nie "przeciążać" drzew?

    Jeśli ktoś nie ma co robić, to z nudów rzeczywiście może się wciąć za sadownicze
    przerzedzanie, licząc, że tym katorżniczym sposobem jabłka będą jak malowane.
    Jeśli jednak ktoś z nudów woli na wiosnę wziąć się choćby za czytanie - niż za
    takie galernicze zajęcie - to polecam domorosłym ogrodnikom lekturę Sekretnego
    życia drzew Petera Wohllebena. Najlepiej leżąc pod nieprzerzedzoną jabłonią
    na dowolnie wybranym boku.

  • 3. Data: 2018-05-20 15:34:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.05.2018 o 10:00, collie pisze:
    > Jeśli ktoś nie ma co robić, to z nudów rzeczywiście może się wciąć za
    > sadownicze
    > przerzedzanie, licząc, że tym katorżniczym sposobem jabłka będą jak
    > malowane.
    Rozszerzając problem sadowniczy powiem tak, że lepsza jedna konkretna
    odpowiedź, niż dużo wodolejstwa.
    Jacek

  • 4. Data: 2018-05-20 22:41:26
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > się, że za dużo. Czy dobrym pomysłem byłoby oberwanie połowy, a nawet
    > więcej owoców teraz, kiedy są malutkie, aby nie "przeciążać" drzew?

    Hejka. Wstrzymaj się do czerwcowego opadu zawiązków, który w tym roku
    powinien być wcześniej bowiem w tym roku wehgetacja jest przyspieszona u nas
    nawet o 1,5 miesiąca.
    Dziś jadłem pierwsze czereśnie z drzewa.
    Pozdrawiam klimatycznie Ja...cki

  • 5. Data: 2018-05-21 16:25:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.05.2018 o 22:41, Dirko pisze:
    > Wstrzymaj się do czerwcowego opadu zawiązków, który w tym
    > roku powinien być wcześniej bowiem w tym roku wehgetacja jest
    > przyspieszona u nas nawet o 1,5 miesiąca.
    Dzięki za info. Zaobserwowałem, że zawiązki spadają, ale nie miałem
    pojęcia, że jest to zjawisko, które nawet ma własną nazwę.
    Część (niewielką) już poobrywałem, a z resztą zaczekam, jak radzisz.
    Jacek