  • 1. Data: 2011-12-15 22:26:57
    Temat: Przewód do oprawy 500W
    Od: forum <f...@g...pl>

    Potrzebuję oświetlić sobie "tu i tam" koło domu.
    Jaki użyć przewód do oprawy 1mm wystarczy czy raczej 1,5mm przekroju?
    Dla takiej oprawy używa się 2 żyły, czy też wymagane jest jakieś uziemienie?

  • 2. Data: 2011-12-16 09:17:04
    Temat: Re: Przewód do oprawy 500W
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 15 Dec 2011 23:26:57 +0100, forum napisał(a):
    > Potrzebuję oświetlić sobie "tu i tam" koło domu.
    Więc kabel czy przewód?

    > Jaki użyć przewód do oprawy 1mm wystarczy czy raczej 1,5mm przekroju?
    Jakie masz zabezpieczenie?

    > Dla takiej oprawy używa się 2 żyły, czy też wymagane jest jakieś uziemienie?
    Jaka oprawa?

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

  • 3. Data: 2011-12-17 22:03:53
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jaki użyć przewód do oprawy 1mm wystarczy czy raczej 1,5mm przekroju?
    > Dla takiej oprawy używa się 2 żyły, czy też wymagane jest jakieś

    I=P/U=500/230=2,18A
    http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/obciazalnosc.ht
    z tego wynika, że wystarczy 0,5mm2 wystarczy

    erator/

  • 4. Data: 2011-12-18 10:00:29
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sat, 17 Dec 2011 23:03:53 +0100, zlotowinfo napisał(a):
    > z tego wynika, że wystarczy 0,5mm2 wystarczy
    Wywróżyłeś jak np przewód będzie ułożony?
    Uzupełnij swą wiedzę jeszcze o kilka norm i innych informacji.

    0,5mm2 to przewód dobry w telekomunikacji :->

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 5. Data: 2011-12-18 17:36:20
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
    > Wywróżyłeś jak np przewód będzie ułożony?
    > Uzupełnij swą wiedzę jeszcze o kilka norm i innych informacji.
    >
    > 0,5mm2 to przewód dobry w telekomunikacji :->

    przekazałem ci tylko informacje z podanej strony

    chcesz mi powiedzieć że to jest przewód telekomunikacyjny?
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1946220268

    erator/

  • 6. Data: 2011-12-18 17:41:37
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
    > Wywróżyłeś jak np przewód będzie ułożony?
    > Uzupełnij swą wiedzę jeszcze o kilka norm i innych informacji.
    >
    > 0,5mm2 to przewód dobry w telekomunikacji :->

    nie napisałeś że chcesz duże prądy z niskim napięciem
    wówczas proponowany przewód faktycznie nie wystarczy

    500W przy 12V to 42A, wtedy bardziej
    liczy się przekrój a nie izolacja

    erator/

  • 7. Data: 2011-12-18 21:00:59
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 18:36:20 +0100, zlotowinfo napisał(a):
    > chcesz mi powiedzieć że to jest przewód telekomunikacyjny?
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=1946220268
    Chcesz powiedzieć, że to właściwy przewód nie wiedząc jak będzie wykonana
    instalacja, ile lamp (i jakich) do zasilenia i jakie zastosowano
    zabezpieczenie?
    Odważnie... :->

    --
    Pooh Zwijasz?
    http://zwijaj.pl/

  • 8. Data: 2011-12-19 01:36:46
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-12-18 18:41, zlotowinfo pisze:
> [...]
    >>

    > nie napisałeś że chcesz duże prądy z niskim napięciem
    > wówczas proponowany przewód faktycznie nie wystarczy

    Co za czary uprawiacie?
    W poście są wszystkie dane, a wasze rozprawy naukowe są do bani.
    W zupełności wystarczy 1mm, 1.5 będzie z zapasem.
    Uziemienie jeżeli lampa metalowa, lampa w całości z tworzywa bez uziemienia.
    Wszystko.

  • 9. Data: 2011-12-19 07:31:10
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Chcesz powiedzieć, że to właściwy przewód nie wiedząc jak będzie wykonana
    > instalacja, ile lamp (i jakich) do zasilenia i jakie zastosowano
    > zabezpieczenie?
    > Odważnie... :->

    jedna lampa max. 500W
    tu i tam koło domu, czyli zazwyczaj na kilka minut,
    goło leżący przewód, więc może nie tyle przekrój
    ile dodatkowa powłoka odporna na uszkodzenia mechaniczne
    no fakt grubszy przewód to trochę grubsza powłoka

    erator/

  • 10. Data: 2011-12-19 07:33:43
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > Jaki użyć przewód do oprawy 1mm wystarczy czy raczej 1,5mm przekroju?
    > Dla takiej oprawy używa się 2 żyły, czy też wymagane jest jakieś

    tu masz ciekawy kalkulatorek:
    http://lumier.pl/kalkulator/index.php

    erator/