  • 1. Data: 2020-05-18 22:00:00
    Temat: Przewód "zwykły" a głosnikowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Hej
    Pewnie głupie pytanie ale czy przewody głosnikowe to sa normalne przeowdy
    elektryczne tyle ze opisane jako głosnikowe?
    Wydawałoby sie ze miedz to miedz ale w takim razie po co produkowac
    specjalny towar opisany jako głosnikowy zamiast sprzedawać normalny
    przewód do tego celu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 2. Data: 2020-05-18 22:11:17
    Temat: Re: Przewód "zwykły" a głosnikowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

> [...]
    > Wydawałoby sie ze miedz to miedz ale w takim razie po co produkowac
    > specjalny towar opisany jako głosnikowy zamiast sprzedawać normalny

    Ależ skąd! Przewody głośnikowe są kierunkowe i muszą być wykonane
    ze specjalnej miedzi. Tylko to zapewnia odpowiednio miękką górę
    i aksamitny środek. Poza tym trzeba jeszcze do tych przewodów kupić
    odpowiednie podpórki. Najlepsze są z dewna cedrowego, ale tylko
    libański wchodzi w grę, inne się nie nadają.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2020-05-18 22:11:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-05-18 o 22:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Wydawałoby sie ze miedz to miedz ale w takim razie po co produkowac
    > specjalny towar opisany jako głosnikowy zamiast sprzedawać normalny

    cele VooDoo. Tylko i wyłącznie.
    pomijam kwestie estetyki kolorystycznej itp.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2020-05-18 22:15:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > odpowiednie podpórki. Najlepsze są z dewna cedrowego, ale tylko
    > libański wchodzi w grę, inne się nie nadają.

    I musi iść z góry na dół, aby prąd idąc w dół dostawał przyspieszenia
    grawitacyjnego i bas był z większym przytupem.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-05-18 23:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

> [...]
    > odpowiednie podpórki. Najlepsze są z dewna cedrowego, ale tylko
    > libański wchodzi w grę, inne się nie nadają.

    ;-DDD
    A gdybym chciał zastosować odwrotnie? To znaczy te opisane jako
    głosnikowe do zwykłych spraw prądowych to juz tych problemów by nie było?
    ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 6. Data: 2020-05-18 23:10:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.05.2020 o 23:00, Budzik pisze:

    > ;-DDD
    > A gdybym chciał zastosować odwrotnie? To znaczy te opisane jako
    > głosnikowe do zwykłych spraw prądowych to juz tych problemów by nie było?
    > ;-P

    Mogą być, ale to też pewnie zależy od producenta. Kable głośnikowe z
    reguły mają gorszą izolację.

  • 7. Data: 2020-05-18 23:19:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsABC1D7201DCC4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > Pewnie głupie pytanie ale czy przewody głosnikowe to sa normalne
    > przeowdy elektryczne tyle ze opisane jako głosnikowe?

    elektryczne pewnie maja nadrukowane B i napiecia
    głosnikowe to niskonapięciowe w pojedynczej izolacji
    wiecej miedzi mniej plastiku oblane

    > Wydawałoby sie ze miedz to miedz ale w takim razie po co
    > produkowac specjalny towar opisany jako głosnikowy zamiast
    > sprzedawać normalny przewód do tego celu?

    dla tych co się nie znają nazwa handlowa.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 8. Data: 2020-05-18 23:21:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > Mogą być, ale to też pewnie zależy od producenta. Kable głośnikowe z
    > reguły mają gorszą izolację.

    No nie wiem, czy oplot z nici czternastu gatunków południowoamerykańskich
    pająków można nazwać "gorszą izolacją".

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2020-05-18 23:55:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > odpowiednie podpórki. Najlepsze są z dewna cedrowego, ale tylko
    > libański wchodzi w grę, inne się nie nadają.

    Ty się nie śmiej, bo akurat z tymi podpórkami to niekoniecznie jest bujda.

    Tak się składa, że przez szereg lat muzykowałem. Zakupiliśmy przewody do
    mikrofonów i instrumentów, które okazały się podróbką przewodów firmy
    KLOTZ. Już nie pamiętam jak była zmodyfikowana nazwa na tym przewodzie,
    ale miała sugerować, że jest to wyrób firmy KLOTZ. Była bardzo podobna.

    Akurat występ był na dużej, drewnianej scenie. Przewody miały po 15-20m
    długości i okazało się, że nie da się grać, bo przewody się sprzęgały
    akustycznie z nagłośnieniem (efekt mikrofonowania). Co próbowaliśmy
    normalnie pogłośnić nagłośnienie to pojawiało się buczenie, które
    powstawało na skutek sprzęgania się nagłośnienia z przewodami, które
    reagowały na drgania podłogi jak mikrofony. O mało występ z tego powodu
    okazałby się kompletną klapą, ale wpadłem na pomysł, aby wszystkie
    przewody powiesić na oparciach krzeseł. Ustawiliśmy na scenie ze 20 czy
    30 krzeseł i wszystkie przewody pozawieszaliśmy na oparciach i to
    poskutkowało. Koncert się odbył, a po imprezie oddaliśmy wszystkie te
    przewody do sklepu i kupiliśmy oryginały w innym sklepie.

  • 10. Data: 2020-05-19 00:33:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.05.2020 o 23:55, Uzytkownik pisze:

    > Tak się składa, że przez szereg lat muzykowałem.

    Aj-waj, co Ty już w życiu nie robiłeś tu, od czego expierdem
    już nie byłeś tu, ale jeszcze w kapeli z Kazikiem nie grałeś.
    Tu. Congratulation! Twoja radość jest większa, niż moja...