  • 1. Data: 2020-05-18 00:53:12
    Temat: filtrowanie żelaza
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Jaki polecicie sposób na odfiltrowanie z wody żelaza? Ale tego
    nierozpuszczalnego, czyli Fe3+. Filtr sznurkowy 5um trochę pomaga, ale i
    tak ciągle się robią brzydkie zacieki na umywalkach i brodziku.

    Zmienić na 1um? Czy tylko jakieś wynalazki w stylu złoże odżelaziające?

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2020-05-18 18:46:53
    Temat: Re: filtrowanie żelaza
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Kiedyś miałem działkę (podobno nadal ją mam) problem z nią był taki, że nie było wody
    a w okolicy jeśli już ktoś znalazł to była to żółta woda. Między innymi od dużych
    ilości żelaza. Długo temat drążyłem do póki ktoś sensowny z firmy zajmującej się
    filtrami (takimi nie na żarty) powiedział, że sprawa w zasadzie jest przegrana. Jeśli
    nawet postawię całą baterię filtrów to częstotliwość i koszty ich wymiany będą bardzo
    duże. Niektórym to nie przeszkadza, ja odpuściłem.
    K.

  • 3. Data: 2020-05-18 19:16:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

> [...]
    > że sprawa w zasadzie jest przegrana. Jeśli nawet postawię całą baterię
    > filtrów to częstotliwość i koszty ich wymiany będą bardzo duże. Niektórym

    Takie żelaziste wody są bardzo zdrowe i pożyteczne. W Kamyku nad
    Wełtawą pewien szynkarz robił dla swoich gości żelazistą wodę w ten
    sposób, że do studni wrzucał stare podkowy.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2020-05-18 21:34:10
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Takie żelaziste wody są bardzo zdrowe i pożyteczne. W Kamyku nad
    > Wełtawą pewien szynkarz robił dla swoich gości żelazistą wodę w ten
    > sposób, że do studni wrzucał stare podkowy.

    Wydaje mi się że niepotrzebnie ;)

    https://gis.gov.pl/wp-content/uploads/2018/04/%C5%BB
    elazo-w-wodzie-przeznaczonej-do-spo%C5%BCycia-przez-
    ludzi.pdf

    Robak