  • 1. Data: 2020-05-14 13:48:11
    Temat: odkurzacz centralny
    Od: uciu <a...@g...com>

    Podczas budowy domu zrobiłem instalację po odkurzacz nie będąc do końca do tego
    przekonanym. Teraz gdy tradycyjny powoli wysiada temat powraca.
    Jest sens wydawać 2-3 kafle na odkurzacz centralny?
    Może lepiej kupić jakiegoś tradycyjnego Dysona?
    Narobili też pełno akumulatorowych... może w to celować?

    Robociki odpadają... bo wole widzieć co i jak odkurzam :-)

    Używa tu ktoś odkurzacz centralny?
    Wygodne to? Szczególnie 9m węża?

    uciu

  • 2. Data: 2020-05-14 14:03:36
    Temat: Re: odkurzacz centralny
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 13:48:12 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Podczas budowy domu zrobiłem instalację po odkurzacz nie będąc do końca do tego
    przekonanym. Teraz gdy tradycyjny powoli wysiada temat powraca.
    > Jest sens wydawać 2-3 kafle na odkurzacz centralny?

    Jak masz instalację to sama jednostka centralna i wąż będzie tańsza
    Popatrz na marke Profi.

  • 3. Data: 2020-05-14 20:25:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-14 o 13:48, uciu pisze:
> [...]
    > Narobili też pełno akumulatorowych... może w to celować?
    >
    > Robociki odpadają... bo wole widzieć co i jak odkurzam :-)

    Używa już ponad 10 lat.

    > Wygodne to? Szczególnie 9m węża?
    Da sie ogarnąć, na pewno prościej i lżej niz zwykły odkurzacz.
    Dodatkowe zalety to że jest ciszej, bo nie wyje żaden silnik za uchem,
    kurz jest wyrzucany na zewnątrz, idealne dla alergików, większa siła ssania.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2020-05-14 22:46:57
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Da sie ogarnąć, na pewno prościej i lżej niz zwykły odkurzacz.
    Dlaczego lżej? Odkurzacze to jakieś ciężkie maszyny?

    > kurz jest wyrzucany na zewnątrz, idealne dla alergików, większa siła ssania.
    Chyba po jakimś czasie z tym wyrzucanym kurzem trzeba będzie coś zrobić? Czy tak się
    zostawia i już?

    Po prostu pytam.
    K.

  • 5. Data: 2020-05-15 09:10:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, May 14, 2020 at 10:46:58 PM UTC+2, Kadar wrote:

    > Chyba po jakimś czasie z tym wyrzucanym kurzem trzeba będzie coś zrobić? Czy tak
    się zostawia i już?

    > Po prostu pytam.

    "Na zewnatrz" w sensie, ze nie idzie do worka jak w std. odkurzaczu, z czego czesc
    nie jest odfiltrowana i wylatuje wraz z powietrzem do pomieszczenia... Dodatkowo
    klasyczny odkurzacz mocno dmucha z tylu podnoszac kurz z podlogi..., generuje taki
    sibie zapach itp.
    Centralny ma pojemnik w garazu/piwnicy/... co jakis czas sie go oproznia, co sie nie
    odfiltruje, to leci na zewnatrz budynku.
    W moim jest fitrowanie cyklonowe (czy jakos tak), pojemnik jest podwieszony pod
    odkurzaczem i kurz do niego opada, ilosc kurzu nie ma wplywu na sile ssania. Co jakis
    czas (raz na ~rok) sie go odpina, naklada na niego worek worek na smieci i odwraca ;)

  • 6. Data: 2020-05-15 13:27:50
    Od: sk <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 13:48:12 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Robociki odpadają... bo wole widzieć co i jak odkurzam :-)

    Płatki złota walają Ci się po podłodze czy lubisz patrzeć jak rura śmieci zasysa?

  • 7. Data: 2020-05-15 13:37:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-14 o 22:46, Kadar pisze:
    > Dlaczego lżej? Odkurzacze to jakieś ciężkie maszyny?
    A nie? ciagniesz na rurze mniejszego lub wiekszego klocka, nawet jak ma
    kółka to nadal
    musisz go ciągnąć, szczególnie fajnie sie takim klockiem odkurza schody :(

    > Chyba po jakimś czasie z tym wyrzucanym kurzem trzeba będzie coś zrobić? Czy tak
    się zostawia i już?
    Gdzie zostaje? nie wiesz co to jest zewnętrzna część domu czy mieszkania?
    dwór albo pole coś ci mówi?
    Mowa oczywiście o najdrobniejszym pyle którego żadne filtry nie
    zatrzymają, grubsze oddziela filtr cyklonowy i zbieraja się w wiaderku,
    które wystarcza opróżniać raz na pół roku, do worka i do śmietnika.

    > Po prostu pytam.
    Oki :)

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2020-05-15 15:34:54
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Płatki złota walają Ci się po podłodze czy lubisz patrzeć jak rura śmieci zasysa?

    Też się zdziwiłem. Ja tam sobie bardzo chwalę, sam bym tak równo nie
    poukładał włosia dywanu.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2020-05-16 22:52:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.05.2020 13:48, uciu wrote:
    > Robociki odpadają... bo wole widzieć co i jak odkurzam:-)

    Ja też mam zrobioną instalację pod centralny i po zakupie robocika, tego
    centralnego raczej już nie wykorzystam do odkurzania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2020-05-17 03:45:57
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Ja też mam zrobioną instalację pod centralny i po zakupie robocika, tego
    > centralnego raczej już nie wykorzystam do odkurzania.

    Przypuszczam, że taka instalacja w ścianach trochę kosztuje. Warto było to robić a
    teraz nie korzystać z tego?
    K.