  • 11. Data: 2020-05-19 06:59:59
    Temat: Re: Przewód "zwykły" a głosnikowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > elektryczne pewnie maja nadrukowane B i napiecia
    > głosnikowe to niskonapięciowe w pojedynczej izolacji
    > wiecej miedzi mniej plastiku oblane

    Pewnie dlatego sa troche tansze. Dzieki za wyjasnienie.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 12. Data: 2020-05-19 06:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

    > Twoja radość jest większa, niż moja...

    ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 13. Data: 2020-05-19 08:30:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-18 o 22:11, Irokez pisze:

    > cele VooDoo. Tylko i wyłącznie.
    > pomijam kwestie estetyki kolorystycznej itp.

    Żadne VooDoo.

    Przewody głośnikowe są zbudowane z większej ilości drucików, które także
    są o wiele cieńsze. Nierzadko pomiędzy te druciki wplatane są nitki z
    tworzywa sztucznego. Samo tworzywo jakim są pokryte przewody jest także
    bardziej elastyczne, zwłaszcza w niższych temperaturach.

    Wszystko po to, aby przewód ten był bardziej odporny na zginanie i
    deptanie oraz zachowywał elastyczność w niższych i wyższych temperaturach.

    Zwykły polwinit, którym pokrywane są przewody instalacyjne oznaczone
    jako YDY czy OMY w temperaturze poniżej 0'C robi się twardy i kruchy.

  • 14. Data: 2020-05-19 08:49:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-19 o 00:33, collie pisze:

    > Aj-waj, co Ty już w życiu nie robiłeś tu, od czego expierdem
    > już nie byłeś tu, ale jeszcze w kapeli z Kazikiem nie grałeś.
    > Tu. Congratulation! Twoja radość jest większa, niż moja...

    Cóż mam ci odpowiedzieć?

    Ludzie tacy jak ty, którzy są dużo poniżej przeciętnej, których
    największym osiągnięciem życiowym jest uzewnętrznianie swoich frustracji
    na forach, bardzo często się dziwią, że ludzie ponadprzeciętni potrafią
    więcej i mają szersze horyzonty myślowe. Jak widać na twoim przykładzie
    budzi to w nich zawiść i wściekłość. Ale pretensje mogą mieć tylko i
    wyłącznie do siebie. Niestety nikt się nie rodzi z umiejętnością gry na
    instrumentach muzycznych ani znajomością nut.

    Co zaś kapeli to grałem z Kazikiem. Akurat kolega, który grał na gitarze
    basowej i kontrabasie, miał na imię Kazik :)

  • 15. Data: 2020-05-19 11:46:54
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.05.2020 o 8:49, Uzytkownik pisze:

    > Co zaś kapeli to grałem z Kazikiem. Akurat kolega, który grał na gitarze basowej i
    > kontrabasie, miał na imię Kazik :)

    Wiem. Dalej ma na imię Kaźmierz. Kazimierz Staszewski.

  • 16. Data: 2020-05-19 11:53:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-19 o 06:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Pewnie dlatego sa troche tansze. Dzieki za wyjasnienie.

    Cena wynika ze skali produkcji ceny miedzi i ile jest jej w przewodzie.
    Przewody elektryczne musza spełniać wymagania, jeżeli pisze na
    przewodzie że jest na 750v to to jest badane, poza tym jest tez badana
    ciągłość izolacji i inne, dla głośnikowych tych badań ani wymogów nie ma.
    Dlatego zwykły elektryczny przewód możesz dać jako głośnikowy (najwyżej
    basy będą kiepskie) i nic sie nie stanie ale odwrotnie już nie.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2020-05-19 13:35:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Dlatego zwykły elektryczny przewód możesz dać jako głośnikowy
    > (najwyżej basy będą kiepskie)

    To zart z tymi basami?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 18. Data: 2020-05-19 15:07:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-19 o 13:35, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > To zart z tymi basami?

    Dlaczego? możesz dać taki sam przekrój jak w głośnikowym ale będzie
    sztywniejszy i mniej poręczny bo głośnikowe to linka a elektryczne to
    najczęściej drut.
    A jak dasz mniejszy przekrój to oporność rośnie a to się najsilniej
    odbije na głośniku niskotonowym, czyli popularnie - basach.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2020-05-19 16:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Dlaczego? możesz dać taki sam przekrój jak w głośnikowym ale będzie
    > sztywniejszy i mniej poręczny bo głośnikowe to linka a elektryczne to
    > najczęściej drut.

    I ta porecznosc wpłynie na basy?

    > A jak dasz mniejszy przekrój to oporność rośnie a to się najsilniej
    > odbije na głośniku niskotonowym, czyli popularnie - basach.

    Ale porownujmy takie same wyroby czyli przewód linka o takim samym
    przekroju - jeden ma opis ze głosnikowy, drugi jakis standardowy,
    elektryczny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 20. Data: 2020-05-19 17:52:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-05-19 o 08:30, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > są o wiele cieńsze. Nierzadko pomiędzy te druciki wplatane są nitki z
    > tworzywa sztucznego. Samo tworzywo jakim są pokryte przewody jest także

    Czyli dymanie kupujących. Panie przewód 4mm2 ale 1/3 to nitki z plastiku

    > bardziej elastyczne, zwłaszcza w niższych temperaturach.
    > Zwykły polwinit, którym pokrywane są przewody instalacyjne oznaczone
    > jako YDY czy OMY w temperaturze poniżej 0'C robi się twardy i kruchy.

    No to może na Syberii robi różnicę, tam przy -40 stopniach zakładają
    podkoszulki. Nie twierdzę że nie, ale możliwe że na noc przed snem
    zwijają kable i chowają w szufladzie. Wtedy przyznam rację.

    --
    Irokez