  • 1. Data: 2016-12-04 22:30:58
    Temat: Przydomowa oczyszczalnia - osobny kanal wentylacyjny
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    W moim domu bedzie jeden pion kanalizacyjny (akurat uklad pomieszczen
    jest taki, ze lazienki sa nad soba). Oczywiscie pion konczy sie
    kominkiem na dachu. Bylem przekonany, ze to wystarczy. Zaczalem jednak
    czytac instrukcje niektorych oczyszczalni przydomowych i np. Sotralentz
    wymaga drugiej, osobnej wentylacji wysokiej!
    Czy spotkaliscie sie z takim rozwiazaniem?
    Mam dac 20cm styropianu na elewacje, wiec moge rure puscic po scianie,
    bo srodka kuc nie bede. Pod rure wkleje troche aerozelu, by nie robic
    niepotrzebnie mostka. Rure wpuszcze do budynku w nieogrzewanym strychu i
    wyprowadze drugi kominek wentylacyjny.
    Pytanie - czy to ma sens? Nie spotkalem sie z osobna wentylacja do
    oczyszczalni, ale jesli ma mi cos pozniej smierdziec to ja zrobie.
    Jaka jest Wasza opinia w tym temacie?
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2016-12-27 21:24:09
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-04 o 22:30, gobo pisze:
> [...]
    > Pytanie - czy to ma sens? Nie spotkalem sie z osobna wentylacja do
    > oczyszczalni, ale jesli ma mi cos pozniej smierdziec to ja zrobie.
    Ja nie mam, ale mam inną oczyszczalnię kompaktową, 3 komory, coś takiego
    http://eko-bio.com.pl/eko-bio/

    zalatuje z oczyszczalni tylko wtedy jak pracuje kompresor ale to 2
    komora która i tak nie ma połączenia powietrznego z 1 więc kanał i tak
    by nic nie dał,zresztą firam takowego nie wymagała.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 3. Data: 2016-12-28 22:17:21
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > komora która i tak nie ma połączenia powietrznego z 1 więc kanał i tak
    > by nic nie dał,zresztą firam takowego nie wymagała.

    W sumie - nie musisz sie na wszystkim znać- po to sie bierze firmę.
    Ale z drugiej strony: do pojemnika ze smrodem dopuszczasz powietrze- dużo
    powietrza.No to gdzieś ten smród musi uchodzić!Do typowego kanału 100mm może
    sie nie zmieścić, bo jeszcze odpowietrzenie armatury musi działać.
    No to jest gdzieś dziurka, to ucieka.Przecież pod ciśnieniem jest.
    Nie wiem , dlaczego jedna komora nie ma odpowietrzenia.Sądzę,że firma Ci to
    wyjaśni.Ja- nie zamierzam tu się mądrzyć.
    Pozdro.abomito

  • 4. Data: 2016-12-29 02:36:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wez nie pierdol. Sprezarka ktora w przewodzie fi 100 byla by w stanie stworzyc
    mierzalne cisnienie musiala by miec silnik z 10kW.

  • 5. Data: 2016-12-29 11:29:43
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Wez nie pierdol. Sprezarka ktora w przewodzie fi 100 byla by w stanie stworzyc
    mierzalne cisnienie musiala by miec silnik z 10kW.
    A ja nie mówię że ma tam dekelek wywalać.
    Tam nie jest powietrze, tam jest SMRÓD. W skrócie.Normalnie, jest go niewiele i spoko
    przelata przez kanały.Ale mieszasz cały syf powietrzem i z jednej cząsteczki
    powietrza masz trzy cząsteczki smrodu, do wydzielają się różne metany i różne
    takie.Jeśli miałbyś miał na górze wentylator, byłoby dobrze.Ale tego zrobić nie
    wolno. Więc trzeba dawać przewody z większymi średnicami.Tak samo wodę łączysz sobie
    calową rurką (no,32mm) a odejście dajesz cztery cale, do to jeszcze łagodne łuki i
    spadki po byku..
    A na co?

  • 6. Data: 2016-12-29 11:31:59
    Od: abomito <a...@w...pl>

    mierzalne cisnienie

    O to tu idzie.Mierzalne- to takie, które czuć.

  • 7. Data: 2016-12-29 22:17:27
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-28 o 22:17, abomito pisze:
    Po co mi odpowiadasz, ja problemów nie mam.

    --
    Pozdr

    Janusz_k