  • 1. Data: 2016-10-02 06:26:46
    Temat: Przyklejanie kafelek bezpośrednio na płytę MFP - warto?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W internecie sporo jest sprzecznych informacji nt. przyklejania kafelek
    bezpośrednio na płytę MFP. A to kleje drogie, a to odpadają, a to
    powierzchnia równa więc dobrze się kładzie, a to... a tamto...

    Jakie jest Wasze zdanie?
    Kłaść? Czy dać pod kafle karton-gips?
    Mowa o kafelkach ściennych.

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-10-02 07:43:37
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 2 października 2016 06:26:43 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > bezpośrednio na płytę MFP. A to kleje drogie, a to odpadają, a to
    > powierzchnia równa więc dobrze się kładzie, a to... a tamto...

    mysle ze bez specjalnych problemów mozna kleic, byle klejem jakims elestycznym
    http://www.soudal.pl/kleje/item/391-klej-do-glazury-
    i-terakoty-24a

    i oczywiscie kleiłbym na pianke montazową, poliuretan rządzi :)

    pytanie co z fugami zeby miec pewnosc ze woda sie nie przedostanie, na fugach sie nie
    znam :)

    b.

  • 3. Data: 2016-10-02 07:47:14
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    witam
    ja kleiłem na osb
    kleje są spoko tylko ze bardzo drogie teraz robiłbym na karton gips
    a wydajność z wiadra mocno zaniżona kilka stów więcej poszło na klej niż by
    bym robił normalnie
    i łazienka nie była duża

  • 4. Data: 2016-10-02 07:52:53
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Co do fug.
    Przez dwa lata rozwalałem różne łazienki w Chicago.
    Klejone na GK lub GK przykręcony do OSB.
    Albo inne wynalazki.
    Łazienki też miały swoje lata wiec jak ja budowaną to dawano zwykły beton
    z kolorkiem bez jakiś super ekstra dodatków.
    I nigdy nie było problemów z wodą.
    Co tam jest ważne bo wszytskie domy drewniane.

  • 5. Data: 2016-10-02 10:48:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-10-02 o 06:26, Marcin N pisze:
> [...]
    > bezpośrednio na płytę MFP. A to kleje drogie, a to odpadają, a to
    > powierzchnia równa więc dobrze się kładzie, a to... a tamto...

    Są jakieś środki gruntujące do płyt z drewna, będą pewnie tańsze niż
    płyta K-G, na to jakiś elastyczny klej i będzie "działać". Znam dwie
    łazienki tak zrobione i od kliku lat nic tam nie odpadło.

  • 6. Data: 2016-10-02 11:12:45
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > bezpośrednio na płytę MFP. A to kleje drogie, a to odpadają, a to
    > powierzchnia równa więc dobrze się kładzie, a to... a tamto...

    Najzwyklejszy klej do płytek będzie trzymał

  • 7. Data: 2016-10-02 13:15:28
    Od: "Uzytkownik" <a...@s...pl>

    Marcin N wrote:
> [...]
    > kafelek bezpośrednio na płytę MFP. A to kleje drogie, a to odpadają,
    > a to powierzchnia równa więc dobrze się kładzie, a to... a tamto...

    Zwykly klej montazowy w tubie, a do fug sylikon w tubie - sprawdzone i
    niedrogie.

  • 8. Data: 2016-10-02 17:18:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na wikol tez bedzie trzymalo. Znam kogos kto w poprzednim systemie gospodarczym mial
    dostep do kleju introligatorskiego. To wikol tylko bardziej elastyczny. Wszystkie
    kafelki w mieszkaniu mial przyklejone na ten klej. Zastanawiam sie nad czyms innym.
    Musze cos wykombinowac na podloge w lazience. Stare budownictwo i deski. Dolozenie
    plyty osb nie wchodzi z pewnych wzgledow w gre. Stara podloga z desek ugina sie
    bardziej niz wspolczesna betonowa. Sasiad przecwiczyl i mu kefelki pekaja.
    Zastanawiam sie czy zazbrojenie spodu kafelka mata szklana i epoksydem podnioslo by
    na tyle wytrzymalosc kafelka ze nie bedzie pekal na nierownym i pracujacym podlozu.

  • 9. Data: 2016-10-03 08:45:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 października 2016 17:18:28 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
[...]

    nie da rady, stara podłoga nie przestanie sie uginac od warstwy maty szklanej na
    kaflu. Połóż najpierw solidne OSB na podłogę.
    Albo zastosuj kafelki malutkie z elastyczna fugą.

    b.

  • 10. Data: 2016-10-03 10:23:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie idzie o uginanie podlogi ale zeby kafelek zrobil sie mocniejszy. Jak by mozna
    bylo dac gruba plyte to dawno bym dal. O malych kafelkach tez myslalem ale one drogie
    i mi nie warto.