  • 41. Data: 2009-05-22 13:53:03
    Temat: Re: Przyłącze wody z rury PE - how to?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    news:gv61qq$s3k$1@news.onet.pl...

    > żartujesz? Metr sześcienny za 20zł?
    >
    > Cena u nas 1,5zł woda+ 3zł kanaliza
    > Do podlewania jak jest osobny wodomierz to kanalizy nie liczą więc 100l to
    > 10gr nawet wychodzi

    Niestety. 10zł/m3 woda, 10zł/m3 kanalizacja.

  • 42. Data: 2009-05-22 15:47:26
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Maniek4 wrote:

    > Czemu grzybkowy?

    Bo w przeciwieństwie do kulowego nie stwarza niebezpieczeństwa uderzenia
    hydraulicznego, występującego przy szybkim zamknięciu przepływu wody.

    pozdrawiam Piotr

  • 43. Data: 2009-05-22 19:48:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    szadok wrote:

    > Ależ dobrze zrobił, bo zarówno oring jak i rurę się smaruje.
    > To nie jest połączenie cierne. Tam jest pierścień zacinający, który
    > wrzyna się w rurę PE i ludwik/smar mu nie przeszkadza.
    > Środek smarny przydaje się (i to bardzo) do szybkiego i _prawidłowego_
    > osadzenia rury w złączce.

    smarowanie jest błędem.

  • 44. Data: 2009-05-22 22:26:58
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 22.05.2009 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał/a:

    > smarowanie jest błędem.

    Bo ponieważ?

    Producent jest innego zdania
    http://www.mpj.com.pl/Instrukcje,pl,site,6,1,47.html

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 45. Data: 2009-05-23 17:19:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 22 May 2009 17:47:26 +0200, Piotr_Boncza napisał(a):

    > Bo w przeciwieństwie do kulowego nie stwarza niebezpieczeństwa uderzenia
    > hydraulicznego, występującego przy szybkim zamknięciu przepływu wody.

    I do tego jest o wiele bardziej odporny na zamarznięcie. W wypadku
    zamarznięcia zamkniętego zaworu kulowego masz na 99,99% wymiane tegoż.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356