  • 1. Data: 2020-05-01 22:59:56
    Temat: Pytanie do ludzi co wykorzystali jakieś rządowe dopłaty typu CzytePow,panele,..
    Od: marios <d...@f...gd>

    Termomodernizacja,
    PIT36 już puściłem, ale zawsze korektę można ..

    Sporo kasy wydałem w 2019 na docieplenie domu, okna, styro,

    Tylko
    Dom zamieszkany od 1995r (nie przeze mnie) i nie posiada papierka
    dopuszczenia do użytkowania , czyli formalnie jest ciągle w budowie.

    Dom ma nadany numer z gminy (w decyzji pisze: budynek mieszkalny), no
    ale to gmina - nie robiła problemów.

    Czy korzystając z takich odliczeń, no tak termodernizacja w PIT to nowy
    temat, żądają sobie papierka typu; dopuszczenie do użytkowania z
    inspektoratu?
    Bo tego nie uda mi się załatwić.
    W księdze wieczystej też raczej takich informacji nie ma (do działki
    chyba jest coś w stylu; teren zabudowany budynkami)

    To czego mogliby sobie życzyć na potwierdzenie, że budynek istnieje i
    jest już użytkowany? - czy tego pozwolenia na użytkowanie?

    W ustawie pisze, że nie można odliczać od budynków w budowie ..

    W 2007 była próba "legalizacji" (nowe WZ, powykonawczy projekt domu -
    PNB było na budynek gospodarczy i w dodatku tylko pi x oko przypomina
    wymiarami pierwowzór), dowód - komisja oglądała, niby bez zarzutów, ale
    powiatowy inspektor chyba coś chciał, ciągle pisał sprzeciwy nie wiadomo
    o co, i sprawa umarła
    Znowu ja teraz musiałbym worek kasy natrzepać (dom odziedziczyłem) na
    geodetów, architektów, strażaków, elektryków, .. itd. i próbować jeszcze raz

  • 2. Data: 2020-05-02 11:52:01
    Od: Kadar <o...@g...com>

    To jest dobre! tak to pogmatwane, że chętnie poczytałbym jako historie od początku do
    końca (czyli jak to wszystko załatwiłeś). Nie z ciekawości ale dla potomnych i dla
    nauczenia się jak z takiej gmatwaniny się wychodzi.
    K.
    Stay strong

  • 3. Data: 2020-05-02 13:06:10
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 02.05.2020 o 11:52, Kadar pisze:
> [...]
    do końca (czyli jak to wszystko załatwiłeś). Nie z ciekawości ale dla potomnych i dla
    nauczenia się jak z takiej gmatwaniny się wychodzi.

    Workiem kasy, zmarnowanego czasu i wkurwianiem przy czytaniu kolejnych pism.
    Są na to procedury, wszystko trzeba odtworzyć.
    Takich domów, głównie starszych, jest raczej dużo. Ile jest wykonanych
    dokładnie z projektem, ale nie dopełniono formalności i dziś wszystkie
    papiery myszy zjadły? Podejrzewam w 3/4 "pusty" dziennik budowy był
    pierwszą przeszkodą a KB poszedł do piachu.

    Dzisiaj potworzyli różne dopłaty i programy czyste powietrze,
    magazynowanie wody, panele, tylko papierka niektórym brak, to piece w
    takich domach zostaną raczej.

  • 4. Data: 2020-05-04 22:44:40
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 01.05.2020 o 22:59, marios pisze:

    Nikt nie korzystał, dopłaty to fikcja, czy jestem w KF u wszystkich?

    Pytanie - bez książkowych historii:

    Czy urzędy, przy dopłatach, prosiły o jakiś papierek z inspektoratu
    potwierdzający odbiór budynku?

  • 5. Data: 2020-05-05 00:38:46
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Z tymi dopłatami to jak z tarczami. Obstawisz się tarczami to nic nie zobaczysz.
    K.

  • 6. Data: 2020-05-05 08:40:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 maja 2020 22:44:42 UTC+2 użytkownik marios napisał:

    > Czy urzędy, przy dopłatach, prosiły o jakiś papierek z inspektoratu
    >Do "Czystego powietrza" 3 wnioski(mój i dwa z rodziny) wysyłałem do UG dwa
    wnioski(mój i mamy). Dwie różne gminy
    Wszędzie tylko nr KW potrzebowali.
    O odbiór itp nie pytali

  • 7. Data: 2020-05-06 11:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Wszędzie tylko nr KW potrzebowali.
    > O odbiór itp nie pytali

    U mnie w rodzinie tak samo przy czym budynek stary, a dopłaty jeszcze nie
    dostali ani grosza a sprawa mieli sie od roku prawie... :))))

    Ale temat odbioru budynku etc nie pojawiał się, we wniosku sa tylko
    oswiadczenia (zobacz na stronie) i tam pewnie jedno z oswiadczen jest ze
    dopuszczony.
    Ale przeciez 90% przypadków i tak nikt nie bedzie sprawdzał takich
    dupereli. IMO jak przyjada na kontrole to wazne zebys miał zrobione tak
    jak w rachunkach. IMO oczywiście!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,