  • 1. Data: 2020-04-29 08:05:39
    Temat: pękające obudowy filtrów. Rozwiązanie?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Jakiś czas temu pisałem o pękających obudowach filtrów 10 cali. Wszystko
    wskazuje na to, że pękają w wyniku chwilowego wzrostu ciśnienia wody.
    Więc kupiłem urządzenie które zapobiega nagłym wzrostom ciśnienia. Wpina
    się je w rurkę która dostarcza wodę do zespołu filtrów. Gdy ciśnienie
    rośnie - urządzenie "coś" robi.... dosyć głośno. A że rozmawiamy o
    instalacji wodnej w rurkach - słychać w całym domu. W nocy takie
    stukania mnie budzą.
    Stukanie można wywołać na żądanie, gwałtownie zakręcając dowolny kran w
    domu. w ciągu dnia zdarza się że stuka kilka razy na godzinę, czasem
    nawet w seriach. Zastanawiam się czy nie wystarczyło wpiąć w instalacje
    naczynia przeponowego? Tak aby wzrost ciśnienia poruszał przeponą, a nie
    rozwalał obudowy. Teoretycznie - zadziałało by? Bo jeśli tak, to może
    wystarczy wyjąć z obudowy jeden wkład filtrujący i wrzucić do obudowy
    pół litrową butelkę plastikową wypełnioną powietrzem pod ciśnieniem?
    A może istnieją w handlu jakieś piłeczki, wałeczki silikonowe które
    spełniają to samo zadanie?

    ToMasz

  • 2. Data: 2020-04-29 09:27:36
    Temat: Re: obudowy
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > ToMasz
    czesc..
    mozesz napisac jakich filtrow?
    planuje zakupic osmotyczny, najtanszy, przyznaje ze na probe...
    ale jak mi maja strzelac obudowy......
    to zrezygnuje.
    u mnie jest hydrofor, ustawiony na dosc wysokie cisnienie, zakres od 2 do
    5...
    jak przelaczylem kiedys na siec to cisnienie bylo wogole nie do akceptacji,
    stad obawiam sie ze to 5 na zegarze hydroforu i skoki cisnienia rozwala te
    obudowy skoro to takie slabe...
    thx

  • 3. Data: 2020-04-29 10:49:36
    Temat: Re: pękające obudowy filtrów. Rozwiązanie?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, April 29, 2020 at 8:05:42 AM UTC+2, ToMasz wrote:
    > Wszystko
    > wskazuje na to, że pękają w wyniku chwilowego wzrostu ciśnienia wody.
    > Więc kupiłem urządzenie które zapobiega nagłym wzrostom ciśnienia.

    U mnie na wsi kazdy ma reduktor cisnienia zaraz za wodomierzem... ok kilkudziesieciu
    PLN toto kosztuje, sa tez bardziej wypasione, z manometrem, filtrami...
    Jesli cisnienie rosnie np. w nocy, to zadne naczynie wzbiorcze nie pomoze...

    > Stukanie można wywołać na żądanie, gwałtownie zakręcając dowolny kran w
    > domu.

    Nie nalezy szybko zakrecac ;) powoduje to uderzenia hydrauliczne...
    sasiad, zlota raczka, hydraulik... za glowe sie lapal, jak zamontowalem ze 30 lat
    temu zawor kulowy do pralki ;) tlumaczyl, ze wszystkie kurki powinny byc "zakrecane",
    wlasnie zeby nie dalo sie szybko zakrecac, zawory kulowe to blad ;) teraz praktycznie
    tylko takie sa...

  • 4. Data: 2020-04-29 11:00:51
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    Dawno temu podłączyłem myjkę ciśnieniową (dużą) do instalacji w domu.
    Wszystkie rury zaczęły grać jak używałem. Zmieniłem sztywne połączenie
    na kawałek węża o dużej średnicy (2m długi fi50mm?) i jak ręką odjął.
    Może u Ciebie też było by to rozwiązaniem. Pytanie czy te skoki
    ciśnienia są spowodowane naporem wody i trwają stosunkowo długo, czy są
    to po prostu szybkie uderzenia spowodowane bezwładnością płynącej wody w
    rurach. Aż się prosi czujnik ciśnienia i oscyloskop zapiąć. Masz możliwości?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2020-04-29 11:37:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Apr 2020 01:49:36 -0700 (PDT), WS
    <L...@c...pl> wrote:
> [...]
    > ok kilkud
    > ziesieciu PLN toto kosztuje, sa tez bardziej wypasione, z

    To ile tego ciśnienia masz na wsi? Ja nigdy nie widziałem powyżej 3
    bar.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2020-04-29 11:41:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 kwietnia 2020 10:49:38 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > U mnie na wsi kazdy ma reduktor cisnienia zaraz za wodomierzem...

    ToMasz chyba własnie taki reduktor założył i od tego momentu zaczęło się stukanie.

  • 7. Data: 2020-04-29 11:50:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, April 29, 2020 at 11:38:29 AM UTC+2, Marek wrote:

    > To ile tego ciśnienia masz na wsi? Ja nigdy nie widziałem powyżej 3
    > bar.

    Nie mam pojecia, musialbym isc do piwnicy i podkrecic na maks (co i tak oznacza, ze w
    rurze moze byc wiecej, a obejacia reduktora nie ma ;)
    Mam ustawione na troche ponad 2. Zestaw wodomierz + reduktor byly w standardzie
    przylacza, moze cisnienie w wodociagu jest wieksze, bo to teren gorski (?).

    W Krk (wiezowiec) z kolei sa 2 rury zasilajace w wode do 4 pietra i od 5 w gore z
    hydroforni (podniesione cisnienie), jak by nie patrzec, to 10m roznicy poziomu daje 1
    bar roznicy...
    U mnie na gorze cisnienie juz niskie raczej bywa...

  • 8. Data: 2020-04-29 12:27:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, April 29, 2020 at 11:41:39 AM UTC+2, Kris wrote:

    > ToMasz chyba własnie taki reduktor założył i od tego momentu zaczęło się stukanie.

    Ja zrozumialem, ze jakis taki "maly" do montowania przy filtrach, cos typu
    https://iwomat.com/pl/p/Reduktor-cisnienia-wody-14-A
    QUAFILTER-ADV-REG_K/329

    Ale taki 3/4" chyba tez troche slychac (ja mam w piwnicy, wiec w sumie trudno
    powiedziec...)

  • 9. Data: 2020-04-29 12:33:09
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 29.04.2020 o 08:05, ToMasz pisze:
> [...]
    > pół litrową butelkę plastikową wypełnioną powietrzem pod ciśnieniem?
    > A może istnieją w handlu jakieś piłeczki, wałeczki silikonowe które

    Nie znam się.
    Na jakie ciśnienie jest nastawiony reduktor?
    Innymi słowy, zastanawiam się czy "mocna praca" reduktora spowodowana
    jest dużą różnicą czy odwrotnie - małą.

    I czy jest gdzieś tam jakiś zawór zwrotny? - one potrafią hałasować

    Ciekawe czy jakby wstawić zwykły filtr siatkowy - to on by trochę
    "rozbijał" uderzenia hydrauliczne.

    Ciśnienie mam 4-4.2 bar i wydaje mi się że to jest standard. np.
    naczynia przeponowe są ładowane chyba standardowo wszystkie na 4bar.

    1,5-2 bar to chyba często ustawiają "instalatorzy" na reduktorze
    automatycznego uzupełniania wody w instalacji C.O. (to tak z obserwacji
    moich).

  • 10. Data: 2020-04-29 15:48:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-29 o 11:41, Kris pisze:

    > ToMasz chyba własnie taki reduktor założył i od tego momentu zaczęło się stukanie.

    Nie, jakiś soft-start. Mamy na maszynie w firmie gdzie też strzelały od
    uderzeń ciśnienia (zawór elektromagnetyczny na zasilaniu).
    Reduktor nie hałasuje.

    --
    Irokez