  • 11. Data: 2020-04-29 15:51:19
    Temat: Re: pękające obudowy filtrów. Rozwiązanie?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-29 o 11:00, Irek.N. pisze:

    > Pytanie czy te skoki
    > ciśnienia są spowodowane naporem wody i trwają stosunkowo długo, czy są
    > to po prostu szybkie uderzenia spowodowane bezwładnością płynącej wody w
    > rurach. Aż się prosi czujnik ciśnienia i oscyloskop zapiąć. Masz

    Szybkie skoki ciśnienia rozwalają filtry - tak podejrzane od praktycznej
    strony (4.2 bara w instalacji wody lodowej plus elektrozawór przed
    filtrem na calowej rurce).

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2020-04-30 14:57:04
    Od: j...@g...com

    > ToMasz

    Cześć, a może coś takiego: water hammer arrestor? Dodam, że mam reduktor ciśnienia
    ustawiony na jakieś 2,5 bara, ale go nie słychać.
    Strzały w instalacji są jak córka "intensywnie" zamknie wodę kranem (bateria
    jednouchwytowa) i ww służy właśnie do likwidacji tych "strzałów", należy je
    zamontować jak najbliżej źródła. Technicznie to takie naczynie przeponowe.
    Doświadczeń własnych nie mam - planowałem zakup, ale edukacja w zakręcaniu wody
    wyeliminowała problem :)
    Pozdrawiam
    JK

  • 13. Data: 2020-05-08 11:57:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.04.2020 o 08:05, ToMasz pisze:
    > witam
    > Jakiś czas temu pisałem o pękających obudowach filtrów 10 cali. Wszystko
    > wskazuje na to, że pękają w wyniku chwilowego wzrostu ciśnienia wody.
    To się nazywa uderzenie hydrauliczne. U mnie do niedawna występowało
    tylko, gdy w pralce zamykał sie elektrozawór, a teraz po wymianie zaworu
    w spłuczce na nowy dochodzi jeszcze spłuczka.

    > wystarczy wyjąć z obudowy jeden wkład filtrujący i wrzucić do obudowy
    > pół litrową butelkę plastikową wypełnioną powietrzem pod ciśnieniem?
    Całkiem sensowny pomysł. Powinno działać.
    Jacek

  • 14. Data: 2020-05-09 10:58:35
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 08.05.2020 o 11:57, Jacek pisze:
> [...]
    [ciach]
    > Całkiem sensowny pomysł. Powinno działać.
    > Jacek

    Tak się zastanawiam, jaka to mogłaby być butelka - w sensie jak ją
    napompować "ciśnieniem". Wstawić zawór presta/samochodowy?
    I ciekawy jestem czy po iluś zgięciach takiej butelki nie trzasnęła*
    powodując jakąś eksplozję w filtrze.

    *wiaderko z brico, co z niego zrobiłem cyklon do odkurzacza, po iluś
    cyklach przypchania rury odkurzacza - podciśnienie i wyginanie, dosyć
    efektownie mi się rozsypało

  • 15. Data: 2020-05-09 12:49:54
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

> [...]
    > napompować "ciśnieniem". Wstawić zawór presta/samochodowy?
    > I ciekawy jestem czy po iluś zgięciach takiej butelki nie trzasnęła*

    myślę o piłeczkach gumowych, czymś co jest wypełnione jakąś elastyczną
    substancją.
    inne rozwiązanie. pionowa rura, zamknięta od góry, magazynująca
    powietrze. Zadziała?
    ToMasz