  • 141. Data: 2021-02-09 19:03:37
    Temat: Re: =-09876543
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 18:46 collie <c...@v...pl> pisze:

    > Niechybnie ktoś z Wielkiej Trójki - collie, pudel, owczarek niemiecki -
    > jak tak*.

    Wielka trójka to przy nim pikuś. Nauczyłem go aby dał pojedynczy głos jak
    chce wejść do chałupy. Na początku to działało, słyszę pojedynczy
    "szczek", otwieram drzwi - pies stoi przy nich i grzecznie wchodzi.
    Od miesiąca zmienił sobie znacznie tej komendy, staje pod drzwiami,
    szczeka i chce abym ja do niego wyszedł. I tak przez pół godziny bawimy
    się w otwieranie i zamykanie drzwi - a pies stoi na zewnątrz, uadje, że
    mnie nie widzi i nie ma zamiaru wejść. Chałupa mi się wyziębia (bo nie mam
    wiatrołapu!) i nie mam pomysłu jak go przestawić na prawidłowe tory.

    TG

  • 142. Data: 2021-02-09 19:12:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    https://www.techpedia.pl/app/public/files/4457.jpg

    --
    Jarek

  • 143. Data: 2021-02-09 19:35:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 9 lutego 2021 o 18:10:03 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > chodzę codziennie do sklepu...
    Też chodzę do sklepu ze dwa razy w tygodniu. Dzisiaj kupiłem udka z kurczaka po 2,99
    za kilo. Szynka była po 8,99 za kilo. Ale szynki nie kupiłem bo jeszcze nie zjedzony
    schab z szynkowara z poprzednich zakupów. Schab po 9,99 był. Pieczywa nie kupuje bo
    od wielu lat sam piekę. Jak mąka zdrożeje o 10% to w cenie chleba tego nie zauważę.
    Każdy może piec chleb, robić w domu wędlinę z szynkowara. Ostatnio zrobiłem sałatkę
    warzywna. W sklepie kilogram kosztuje 18 złotych. Za niecałe 10 złotych zrobiłem
    ponad 1,5 kg sałatki. Muszę napisać że była lepsza niż ze sklepu? W sklepie można
    kupić gotowe naleśniki albo placki ziemniaczane. Jak bym napisał że są niesmaczne to
    bym skłamał. Ale jak utrę ziemniaki i zrobię w domu to są jeszcze lepsze i kosztują z
    15% ceny sklepowych. Na samych oszczędnościach jakie robię na samemu przygotowywanym
    jedzeniu robie rocznie większe oszczędności niż jak ktoś sobie założy fotowoltaike na
    dachu. Pewno inflację oceniasz po tym ile ci małpki zdrożały. Wtedy ok, jest spora.

  • 144. Data: 2021-02-09 19:50:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 19:35 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Dzisiaj kupiłem udka z kurczaka po 2,99 za kilo.
    nie jedz tego, ja się wacham czy tego kurczaka psu dawać.

    > Szynka była po 8,99 za kilo.

    to nie jest szynka.

    Jak u Ciebie nic nie zdrożało to masz farta. U mnie w sklepie płacę
    więcej o 30 zł za te same zakupy, za które rok wcześniej płaciłem 100.
    Kupuję pieczywo, soki owocowe hortexu, jajka, warzywa, makarony, masło,
    mleko, przciery pomidorowe, jakieś sery, wędlinę na wagę.
    Mam droższy prąd, śmieci, wodę. Dzisiaj przyszły podatki za działkę i też
    sporo więcej niż rok wcześniej. Zestaw foto (10kW) z 16k na jesieni
    kosztuje dzisiaj 17,2k.

    TG

  • 145. Data: 2021-02-09 20:01:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 19:50 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > nie jedz tego, ja się wacham czy tego kurczaka psu dawać.

    waham miało być...

  • 146. Data: 2021-02-09 20:10:39
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 9.02.2021 o 19:03, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Chałupa mi się wyziębia (bo nie mam
    > wiatrołapu!) i nie mam pomysłu jak go przestawić na prawidłowe tory.

    Jak już zostałeś wyszkolony, to miast szerokich torów, może lepiej
    poszukać pomysłu na ganek? Bez wiatrołapu/ganku ciężko żyć z psem -
    szczególnie w zimie i w porze deszczowej - bez względu na poziom
    wyszkolenia. Ale nim się weźmiesz wiosną za budowanie, to natenczas
    ("Natenczas Wojski chwycił na taśmie przypięty...") polecam lekturę
    książek Zofii Mrzewińskiej, znanej propagatorki szkolenia psów metodami
    pozytywnymi, np. "Jak rozmawiać z psem", "Psim zdaniem" i in.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 147. Data: 2021-02-09 20:43:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 20:10 collie <c...@v...pl> pisze:

    > polecam lekturęksiążek Zofii Mrzewińskiej, znanej propagatorki szkolenia
    > psów metodami
    > pozytywnymi, np. "Jak rozmawiać z psem", "Psim zdaniem" i in.

    nie doceniasz mnie :-) mam te i wiele innych przerobionych.
    Największy przysmak mojego psa to pasztet podlaski drobiowy.
    Aktualnie w tym pasztecie (robię z niego kulki) od miesiąca dostaje
    antybiotyk, prebiotyki, przeciwzapalne i inne tabletki w ilości 10 szt.
    dziennie.
    Jak otwieram lodówkę po karmieniu to pies wie, że jest pora na pasztet.
    Ale ten pasztet nie działa (a wcześniej działał) przy drzwiach
    wejściowych. Przy tych drzwiach nic nie działa, pis szczeka, ja otwieram
    drzwi a on odwraca głowę, albo teatralnie drapie się za uchem.
    Nic tam nie działa. Sytuacja jest na razie patowa - nie mogę ignorować
    jego szczekania, bo cała poprzednia nauka pójdzie w las. Po 10-15 minutach
    i kilkunastu otwarciach drzwi pies w końcu wchodzi do chałupy. Próbowałem
    wychodzić i go wprowadzać (przechodzić pierwszy przez te drzwi) - nic to
    nie daje, pies nie idzie do środka. Nie ma żadnych przykrych doświadczeń w
    chałupie, ewidentnie chce aby ktoś był ciągle z nim na zewnątrz.

    TG

  • 148. Data: 2021-02-09 20:47:22
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 9.02.2021 o 19:50, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > nie jedz tego, ja się wacham czy tego kurczaka psu dawać.

    > to nie jest szynka.

    W Biedrze pewnie było napisane "szynka", więc dla Zenka to jest szynka.
    I nie przestrzegaj go przed udkami tamże, bo on zaprawiony w bojach
    w "Taniej jatce" na Limance* i da radę im. Co do psa, to też bym się
    wahał.

    --
    Limanka. Tu morda nie szklanka
    (przysłowie łódzkie)

  • 149. Data: 2021-02-09 20:53:34
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > farciarz :-)
    >
    > https://psy24.pl/rasy-psow,ac99/landseer-odwazny-olb
    rzym,571

    To chyba jęzorem mlasnął.

    --
    Ewa

  • 150. Data: 2021-02-09 20:56:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 20:53 FEniks <x...@p...fm> pisze:

    rzym,571

    > To chyba jęzorem mlasnął.

    Nie, położył łeb, ale zabrałem laptopa i widocznie nosem zahaczył o te
    cyferki.

    TG