    From: "Panslavista" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: 1 czy 3 fazy do gniazdek w łazience?
    Date: Fri, 27 Mar 2009 15:02:00 +0100

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
    news:gqilj2$nuk$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >W łazience będą jednocześnie uruchomione: terma 2kW, pralka 2,5 kW i
    >suszarka 3 kW. Nie mogę ich dać na jednej fazie, ze wzlędu na posiadane
    >przyłącze. Odległość do licznika 8m.
    >
    > Doprowadzić trzy osobne przewody YDYp 3x2,5 i podłączyć je do trzech
    > osobnych różnicówek? I każde gniazdko osobno. Drogo.
    >
    > Czy dać jeden YDYp 5x2,5 i jedna różnicówka trójfazowa? W tym przypadku
    > robię trzy gniazdka 220V. Każde na innej fazie. Każde na jedno urządzenie.
    >
    > Wg mnie lepsze jest drugie rozwiązanie z przewodem pięciożyłowym, bo jest
> [...]

    Bulu, suma prądów, w przewodzie zerowym przy równomiernym obciążeniu faz
    i jednakowych napięciach chwilowych będzie równa ZERO. W przeciwnym
    przypadku (różne prądy) popłynie w tym przewodzie prąd wyrównawczy o
    wielkości chwilowej, którą mozesz sobie wyliczyć przy pomocy liczb
    zespolonych, mając wykonane i zarejestrowane wartości napięć fazowych i
    obciążenia faz dla danego czasu "t"...
    Może byćjeden przewód zasilający i trzy różnicówki jednofazowe.
    W zasadzie nie stosuje się równocxześnie wielu różnych sposobów ochrony o
    ile nie są one konstrukcyne (izolacja ochronna, zawieszenie przewodów po za
    zasiegiem rąk i innych przewodzących przedmiotów itd...