    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: A nie mówiłem.
    Date: Fri, 14 Oct 2022 17:20:54 +0200

    W dniu 12.10.2022 o 23:20, Lisciasty pisze:

    > A gdzie ja pisałem że Warszawa? W Warszawie to byłem ze 4 razy w życiu :>

    kojowe-w-cichej-okolicy-ID4hI7y.html

    > No faktycznie, rudera do remontu z kopciuchem w piwnicy. Żeby zamieszkać
    > jak człowiek cywilizowany trzeba tam wpakować ze 100 tysięcy lekko
    > licząc. W dodatku w okolicy gdzie pomysł ocieplenia chałupy wywołuje w
    > ludności obrzydzenie i zdziwienie, bo po co skoro wungiel z deputatu.
    > Więc smog dusi już od końca września :]
    >
    > Masz jeszcze jakieś ciekawe przykłady tanich mieszkań? :P
    >
    > L.
    tak:
    https://www.olx.pl/d/oferta/tanie-mieszkanie-strosze
    k-bytom-CID3-IDQVUgz.html

    tylko że..... zależy dla kogo. Jak idzie oglądać mieszkanie para młodych
    ludzi, to musi być stolik z wazonikiem z kwiatuszkiem i naklejka na
    ścianie home sweet home.
    Mieszkanie kupił kumaty gość, w remont włożył 25tyś, zarobił 50 tyś.
    Myślałem ze na tej grupie są tylko kumaci goście. W sensie co innego na
    sprzedaż, co innego dla siebie. To mieszkanie które podlinkowałem ma
    ogrzewanie miejskie. wygodne ale drogie. i znowu - kto się nie zna, nie
    kuma, to zapłaci fortunę za ogrzewanie. Kto sam potrafi ogarnąć gaz i
    ocieplenie - będzie miał tanio. no i właśnie ocieplenie. weź postaw
    ludzika na street view i zobacz ile na śląsku jest budynków
    nieocieplonych. nie tyle że nie znajdziesz, ale szczególnie teraz, gdzie
    sie nie obejrzę - tam stoją rusztowania i robią ocieplenia. a jak nie
    słychać przekleństw na rusztowaniach, to albo ukraina albo.... murzyni.
    JAk chesz zrobię fotkę.
    jak Cię temat interesuje, to wpis w olxsie bytom+15km i cenę za metr.

    no i komentarz ze smogiem do września, brzmi tak, jakbyś szukał powodu
    na poparcie tezy że śląsk to syf. popatrz w grudniu gdzie jest
    największy smog.

    Do Zenka. ja mówię o mieszkaniach kupowanych za 100-200tyś. tyle kasy,
    może nie w portfelu ale pod ręką, ma każdy kto handluje
    nieruchomościami. więc zainwestowane 100tyś, nie straci na wartości....
    w dającym się przewidzieć czasie. raz że zarabia co miesiąc bo najemca
    płaci, dwa że ceny rosną co najmniej tak jak inflacja. Jeśli we
    "wiadomościach" mówią ze mieszkania tanieją, będą tanieć bo ludize nie
    dostają kredytów na milion złotych - to zupełnie inna kategoria....
    ludzi i mieszkań. to jak xiaomi i iPhone. U nas kumaci młodzi, nie biorą
    kredytów, tylko mieszkają 3 lata z rodzicami i po 3 latach mają odłożone
    na mieszkanie za gotówkę. Może nie na całośc, może czasem mieszkają w
    wynajętym za 1000zł, ale niema problemu.
    Piszesz że ludzie migrują. Moim zdaniem to niema znaczenia. Nasze miasta
    są pozlepiane razem, to jest gigantyczna aglomeracja, gdzie od czasów
    przedwojennych jeździło się do pracy do sąsiedneigo miasta. wtedy, za
    granicę. O ile będzie praca, a na to żaden "landlord" nie ma wpływu -
    lokatorzy będą. jeśli będzie ich mniej, to najgorsze domy zamienia się w
    parki, place zabaw. ten kapitalistyczny system zachowuje równowagę.
    JEdyny plus (marny ale zawsze) z obecnej zawieruchy jest taki, że
    ludzie zaczną sobie zdawać sprawę, że aby mieszkać na 130m domu muszą
    pracować 50 godzin w tygodniu i nie maja czas mieszkać, a ci którzy mają
    mieszkanie 40m, muszą pracować 20 godzin w tygodniu

    ToMasz