    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 14 Oct 2022 08:58:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: A nie mówiłem.
    From: Kris <k...@g...com>

    piątek, 14 października 2022 o 17:20:57 UTC+2 ToMasz napisał(a):

    > lokatorzy będą. jeśli będzie ich mniej, to najgorsze domy zamienia się w
    > parki, place zabaw. ten kapitalistyczny system zachowuje równowagę.
    > JEdyny plus (marny ale zawsze) z obecnej zawieruchy jest taki, że
    > ludzie zaczną sobie zdawać sprawę, że aby mieszkać na 130m domu muszą
    > pracować 50 godzin w tygodniu i nie maja czas mieszkać, a ci którzy mają
    > mieszkanie 40m, muszą pracować 20 godzin w tygodniu

    Z wszystkim co napisałeś powyżej a ja wykasowałem praktycznie się zgadzam ale w tym
    co Nie wykasowałem nie zgadzam się.
    Mam prawie 200-metrowy dom i mam mieszkanie 40 m2 i
    Z 2 km w linii prostej dzieli te dwie nieruchomości
    To co napisałeś to nie jest tak jak napisales.
    50 godzin w tygodniu to minimum muszą pracować ci co ode mnie to 40 metrowe
    mieszkanie wynajmują.
    Podatku za dom płacę że trzy stówy rocznie z czego większość to za budynek
    gospodarczy.
    Za mieszkanie płacę około 100zl rocznie ale już za przynależną do mieszkania tak
    zwaną komórkę (5m2)płacę około 200 zł rocznie. I płacę za nic bo jak dach przeciekał
    to w adm poprosiłem o wymianę rynien to powiedzieli że komórka przynależna do mojej
    nieruchomości ( ale nie moja) i mam sobie sam wymienić remontować itp
    Za grunt pod kamienicą w której mam mieszkanie też płacę jakieś kilkanaście złotych
    rocznie.
    Za mieszkanie jeszcze płacę co miesiąc 200 zł dla administratora naszej wspólnotu
    mieszkaniowej.
    Fakt faktem że w tej cenie jest wliczona woda(zaliczkowo- rozliczana co kwartał
    według zużycia) i śmieci.
    Różnice są tylko w kosztach ogrzewania ale póki co te są jeszcze dla mojego domu
    spokojnie akceptowalne.
    Podejrzewam że gdyby moje 40 metrowe mieszkanie było podłączone do miejskiej sieci
    ciepłowniczej to koszt jego ogrzewania wyniósł by więcej niż mnie wynosi koszt
    ogrzewania mojego domu gazem