  • 1. Data: 2023-09-22 12:43:28
    Temat: A tymczasem u szwabow
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oazie dobrobytu wszelakiego, tak twierdza kandydaci na folksdojczów, krach na rynku
    nieruchomości. Buduja najmniej od wielu lat a ceny spadły zamiast wzrosnąć.i to od
    razu o 10% mieszkania 12,5% domy. W materii wyżu demograficznego rożnimy się od nich
    tym ze u nas był zaraz po wojnie a u nich trochę wczesniej.

  • 2. Data: 2023-09-22 13:12:29
    Temat: Re: A tymczasem u szwabow
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 12:43 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > zamiast wzrosnąć.i to od razu o 10% mieszkania 12,5% domy. W materii
    > wyżu demograficznego rożnimy się od nich tym ze u nas był zaraz po

    Chory manipulancie:

    "Ceny mieszkań w Niemczech pogłębiły spadki w drugim kwartale, jak
    pokazały dane federalnego urzędu statystycznego w piątek. To efekt
    wysokich stóp procentowych, które odbiły się na rynku nieruchomości w
    największej gospodarce Europy" -- informuje Reuters."
    (...)
    "Reuters przypomina, że niepokojące były też wcześniejsze statystyki,
    pokazujące, że w pierwszej połowie 2023 r. aż o 27 proc. spadła liczba
    pozwoleń na budowę mieszkań w Niemczech. Eksperci wskazują, że koszty
    budowy rosną, a Europejski Bank Centralny podnosi stopy procentowe (koszt
    pieniądza, czyli np. koszt kredytów) w celu walki z inflacją."

    TG

  • 3. Data: 2023-09-22 14:03:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 22 września 2023 o 13:12:32 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Chory manipulancie:

    Zenek nie manipuluje.
    On po prostu albo czyta tylko nagłówki tego co linkuje albo najzwyczajniej nie
    rozumie co jest napisane w tym co podlinkowal

  • 4. Data: 2023-09-22 17:24:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 22 września 2023 o 14:03:58 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Zenek nie manipuluje.
    > On po prostu albo czyta tylko nagłówki tego co linkuje albo najzwyczajniej nie
    rozumie co jest napisane w tym co podlinkowal
    Gdzie chory na łeb człowieku dałem wczesniej linka. Dam teraz.
    https://businessinsider.com.pl/nieruchomosci/niemiec
    ka-gospodarka-ma-problem-ceny-mieszkan-spadly-najmoc
    niej-w-xxi-w/08440pc
    Zatkało ruskie kakao.

  • 5. Data: 2023-09-22 20:53:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 22 września 2023 o 17:24:12 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    > https://businessinsider.com.pl/nieruchomosci/niemiec
    ka-gospodarka-ma-problem-ceny-mieszkan-spadly-najmoc
    Boś głupi.
    300- 400kwh na miesiąc per rodzina to realne zuzycie czy może tak jak pisales że "
    nie da się tyle zużyć"?

  • 6. Data: 2023-09-22 21:11:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 22 września 2023 o 20:53:02 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    > Boś głupi.
    > 300- 400kwh na miesiąc per rodzina to realne zuzycie czy może tak jak pisales że "
    Ten temat jest o przecenie nieruchomości u szwabów. Nie pal tego gowna co palisz bo
    ci szkodzi.

  • 7. Data: 2023-09-23 11:52:46
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 22/09/2023 16:24, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]

    popatrz sobie na lata 2007-2013, było podobnie - to też według ciebie
    przez demografię?

> [...]
    > https://businessinsider.com.pl/nieruchomosci/niemiec
    ka-gospodarka-ma-problem-ceny-mieszkan-spadly-najmoc

    ale co go miało zatkać? przecież każdy ci powtarza że jest kryzys i ceny
    nieruchomości będą spadać, tylko ty twierdzisz, że spadają przez
    demografię. O ile demografia może mieć znaczenie w przyszłości, o tyle
    na dzisiejsze ceny ma raczej marginalny wpływ.

    Lukasz

  • 8. Data: 2023-09-23 12:31:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 23 września 2023 o 11:52:51 UTC+2 ddddddddddd napisał(a):
> [...]
    > demografię. O ile demografia może mieć znaczenie w przyszłości, o tyle
    > na dzisiejsze ceny ma raczej marginalny wpływ.

    Możesz uzasadnić tezę ze demografia może mieć wpływ w przyszłości a nie teraz. O
    czyms nie wiem? Na przykład ze w końcu jest preparat wydłuzajacy długosc zycia o 10
    lat.

  • 9. Data: 2023-09-23 14:41:13
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 23/09/2023 11:31, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    czyms nie wiem? Na przykład ze w końcu jest preparat wydłuzajacy długosc zycia o 10

    Porównaj sobie czas obecny z bańkami w 2000 i 2007r - kolejna przypadła
    na 2020, ale została zadrukowana, więc się z nią będziemy mierzyć dłużej
    (albo później). Ceny nieruchomości się wahają i nic w tym
    nadzwyczajnego, a ciebie zmyla fakt, że te wahania przy poprzednich
    bańkach w znacznie mniejszym stopniu dotknęły Polskę.
    Ludzie migrują, a Polska ma całkiem fajne warunki życia, więc nie da się
    przewidzieć czy demografia w jakikolwiek sposób wpłynie na ceny (równie
    dobrze kaczka może zostać dyktatorem i zrobić z tego kraju Koreę
    Północną, jak i prawo może zostać zliberalizowane i przyciągnie wiele
    osób, które odprowadzą znaczne podatki- tego typu ruchy jak i wszelkie
    pośrednie stany mogą bardziej wpłynąć na ilość osób w wieku produkcyjnym
    niż to ile Polaków się x lat temu urodziło)

    Lukasz

  • 10. Data: 2023-09-23 18:38:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 23 września 2023 o 14:41:16 UTC+2 ddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > pośrednie stany mogą bardziej wpłynąć na ilość osób w wieku produkcyjnym
    > niż to ile Polaków się x lat temu urodziło)

    Jak gówno nie umie pływać to mówi ze woda za rzadka. Szwejk wykazał ze nadmiar
    informacji nie ułatwia rozwiązanie problemu, a wręcz przeciwnie. Pomieszales wiele
    pojec zeby zaciemnic problem i uniemozliwic wyciagniecie jakichkolwiek wnioskow. To
    czym gmatwales sprawe nie ma zadnego wplywu na rozpatrywany problem. 76 lat temu
    urodzilo sie w Police 650 tysiecy dzieci. Przecietny wiek w jakim w Polsce umierają
    Polacy to 76 lat. Czyli statystycznie wszyscy urodzeni w 1946-1947 powinni umrzeć w
    tym roku i powinno po nich zostać do zagospodarowania z 325 tysięcy mieszkań.
    Mieszkań nie potrzebują urodzeni dzisiaj w ci co się urodzili w czasie drugiego
    powojennego niżu. Jest ich sporo mniej niz połowa tych co się urodzili w czasie
    pierwszego wyżu. Statystyka statystyką a życie idzie swoja droga i nie ma w nim jak w
    matematyce sztywnych granic. Ale pomimo tego srednie stworzone na przestrzeni wielu
    lat beda własciwe. W przypadku demografia umrze tyle co się urodziło. Może nie
    wszyscy tam gdzie się urodzili ale i tak odwalą kite. Gdyby nie wojna za granica i
    napływ Ukraińców rynek nieruchomosci juz by był w początkowej fazie rozkładu.
    Ukraińcy przedluzyli początek agonii rynku
    nieruchomości o poltora roku do dwóch lat. To ze nadwyzki wykupiła jakiś fundusze,
    wynajmą hindusi itp to bzdury wymyslone na potrzeby kampanii ogłupiającej majacej na
    celu sprzedac jak największe ilości nowych
    nieruchomosci. Jeśli fundusze kupiły w Polsce przez 10 lat 10,5 tysiaca mieszkań to
    znaczy ze nie widza mozliwosci zarabiania w ten sposób w Polsce. Hindusow jest ok 50
    tysięcy. Większości z nich przyjechała na terminowe kontrakty i jak się skończa to
    wyjada na inne kontrakty. Niewielka część ktora wyemigrowała od siebie w celach
    zarobkowych Polskę traktuje jako przystanek przed dostaniem się do Europy zachodniej.
    To co nazwałeś bańkami było zwykłymi zmianami cen wynikającymi wtedy z
    charakterystyki rynku nieruchomości. Wtedy umierali ludzie którzy urodzili się w
    czasie wojny. W czasie wojny z przyczyn oczywistych było mało urodzeń. Do tego
    dochodziła duża smiertelnosc dzieci. Po wojnie w Polsce była niska smiertelnosc na
    poziomie 1% populacji. Wychodziło ze wtedy zylismy 100 lat. Trwało to kilkadziesiąt
    lat. Nie umieraliśmy jako społeczeństwo bo wczesniej ubyło nas ponad 11 milionow.
    Przez kilkadziesiąt lat nie miał kto umierać. Teraz zaczynamy dochodzić do własciwego
    wskaźnika umieralności wynikającego z naturalnej długosci zycia. Teraz zaczyna się
    pękanie bańki z nieruchomościami. Oczywiście nie znam daty kiedy pęknie i z dnia na
    dzień ceny nieruchomości spadna o 10 procent a dalej będzie tylko gorzej, albo
    lepiej. To zależy od punktu siedzenia. Ale jak by nie patrzec w dupę dostana ci co
    nieruchomosci posiadaja. Jedni dostana po dupie bo zostaną z nieruchomościami z
    ktorymi nic nie beda mogli zrobić z wyjatkiem płacenia opłat wynikających z
    posiadania. Inni będą bardzo zawiedzeni ze ich nieruchomosci bedace kręgosłupem
    finansowym rodziny nie beda tyle warte co sobie wmowili. To ze nikt nie będzie o tym
    mowił nie spowoduje cudu ze się nie stanie co stać się musi.