  • 31. Data: 2012-03-22 09:04:05
    Temat: Re: Beton komórkowy pióro-wpust vs zwykły
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 marca 2012, 01:23:52 UTC+1 użytkownik Misiu69 napisał:
    > Nie wiesz co piszesz...
    > Przeżyj za 800 zł płacą za czynsz 500zł...
    > Będziesz wtedy mógł marzyć o nowych samochodach
    > czy podróżach zagranicznych!

    A ja moge Tobie poodac conajmniej 5 przykładów osób 40 letnich z emeryturą ok 3tys
    zł. Na emerytury przeszli w ciągu ostatnich miesięcy.;)
    Ale fakt faktem- sporo jest takich jak piszesz 800zł emerytury, czynsz płaca jeszcze
    jakies raty a i Ojcu Tadziowi coś tam przeleją;)

  • 32. Data: 2012-03-22 09:37:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Misiu69" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2012-03-22 01:14, Ergie pisze:
> [...]
    > kwoty wolnej od podatku. Składka rentowa spadła. Vat wzrósł o 1%, ale
    > np. po wejściu do UE znacznie spadły cła m.in. na elektronikę.
    >
    > To jak się zmienia procentowy udział wydatków najlepiej widać na
    > przykładzie emerytów i rencistów. Mimo, że ich świadczenia rosną wolniej
    > niż zarobki (choć szybciej niż inflacja) to z roku na rok żyje im się
    > lepiej. Coraz więcej z nich ma nowe samochody, jeździ na zagraniczne
    > wczasy i kupuje sporo elektroniki.

    Nie wiesz co piszesz...
    Przeżyj za 800 zł płacą za czynsz 500zł...
    Będziesz wtedy mógł marzyć o nowych samochodach

    Dlaczego ma przeżyć za 800? I dlaczego mam płacić 500zł czynszu?

    Po pierwsze średnia emerytura jest znacznie wyższa, po drugie skąd Ci się
    wzięło 500zł czynszu? teraz za 60m2 płacę 250zł / mc więc jakbym był sam i
    nie było mnie stać to poszukałbym czegoś tańszego. Po trzecie bardzo często
    tych emerytów w domu jest dwoje więc czynsz jest jeden a emerytury dwie.

    To co piszesz to uprawianie demagogii. Podajesz skrajny przypadek najniższa
    emerytura i wysoki czynsz.

    Dookoła pełno jest emerytów którzy pomagają finansowo swoim dzieciom i
    wnukom sam tego doświadczyłem i ciągle doświadczam za co jestem im bardzo
    wdzięczny.

    Wystarczy prosta matematyka: rodzina 2+2 i dwie osoby zarabiające 2 tys
    kontra rodzina 2 emerytów dostających 1 tys emerytury (specjalnie zaniżam).
    W ty mi tym przypadku mamy 1 tys na jedną osobę, z tą jednak różnicą, że
    emeryci już wszystko mają, a rodzice z dziećmi muszą dopiero wszystko kupić.
    Podczas gdy emeryci jeżdżą na wakacje młodzi rodzice dopiero kupują meble,
    emeryci chodzą do kina, młodzi rodzice zbierają na pralkę itd. I proszę nie
    wyskakuj z demagogią ile to emeryci wydają na leki bo zaręczam Cię, że mniej
    niż rodzice małych dzieci na środki higieniczne, albo rodzice starszych
    dzieci na pomoce szkolne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2012-03-22 10:00:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 marca 2012, 09:37:36 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > niż rodzice małych dzieci na środki higieniczne, albo rodzice starszych

    Ja np mam dobre rozeznanie wśród jednej grupy zawodowej- strajkuja, protestują czesto
    jak to oni dużo pracują a zarabiają 1200-1500zł. A jak widze ich zaśwadczenia o
    dochodach to prawie nigdy nie ma tam kwoty poniżej 2000-2500zł.
    Nie mówiąc już o tym że w ciągu roku pracuja pewnie o połowe mniej jak inni(biorac
    pod uwage liczbę godzin/dni pracy);)

  • 34. Data: 2012-03-22 10:30:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 marca 2012, 09:37:36 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Po pierwsze średnia emerytura jest znacznie wyższa,

    Ok 1700zł brutto dla scisłości

  • 35. Data: 2012-03-28 19:18:39
    Od: Misiu69 <s...@g...com>

    W dniu 2012-03-22 09:37, Ergie pisze:

    > Dlaczego ma przeżyć za 800? I dlaczego mam płacić 500zł czynszu?

    Bo tak żyje wiele starszych osób (emerytów)...

    > Po pierwsze średnia emerytura jest znacznie wyższa

    Ja piszę o prawdziwych emeryturach, a ty o bzdurach...
    To tak jak średnia wypłata...
    Dostajesz ją?

    > się wzięło 500zł czynszu? teraz za 60m2 płacę 250zł / mc

    Dolicz sobie kredyt, ogrzewanie itd. i będziesz wiedział ile płacisz...
    Czynsz 300 zł + fundusz remontowy 180 zł...

    > sam i nie było mnie stać to poszukałbym czegoś tańszego.

    To nie problem tańszego a wielkości emerytury...

    > bardzo często tych emerytów w domu jest dwoje więc czynsz jest jeden a
    > emerytury dwie.

    Statystycznie w Polsce mężczyźni nie dożywają emerytury...
    Więc statystycznie jest jedna emerytura...
    Statystyka idealnie sprawdza się w bloku...

    > To co piszesz to uprawianie demagogii. Podajesz skrajny przypadek
    > najniższa emerytura i wysoki czynsz.

    Podaję dane z życia...

    > Dookoła pełno jest emerytów którzy pomagają finansowo swoim dzieciom i
    > wnukom sam tego doświadczyłem i ciągle doświadczam za co jestem im
    > bardzo wdzięczny.

    Nie kupią leków, nie dojedzą, a dla wnusia dadzą...
    Samo życie...

> [...]
    > wszystko kupić. Podczas gdy emeryci jeżdżą na wakacje młodzi rodzice
    > dopiero kupują meble, emeryci chodzą do kina, młodzi rodzice zbierają na

    Nie znam emeryta, który jeździ na wakacje...
    Nie wspomnę o podróżach zagranicznych...
    No chyba, że wojskowy lub policjant...

    > I proszę nie wyskakuj z demagogią ile to emeryci wydają na
    > leki bo zaręczam Cię, że mniej niż rodzice małych dzieci na środki
    > higieniczne, albo rodzice starszych dzieci na pomoce szkolne.

    Bzdury piszesz...
    Porównaj sobie wysokość emerytury do czynszu, leków, życia i może
    zaczniesz rozumieć, że jak dożyjesz emerytury (a statystycznie nie masz
    szans) to przy zarobkach 2000 zł nie spędzisz reszty życia na wyspach
    kanaryjskich!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Pozdrawiam

    Misiu69

  • 36. Data: 2012-03-29 10:24:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "Misiu69" napisał w wiadomości grup

    > Bo tak żyje wiele starszych osób (emerytów)...

    Jaaasne. JA też często widuję tych "biednych emerytów" w TV na wiecu
    opozycji.

    Biedni emeryci

  • 37. Data: 2012-03-29 10:26:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Ups. Sorki poszło za szybko

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 38. Data: 2012-03-29 11:03:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    opozycji.

    > Ja piszę o prawdziwych emeryturach, a ty o bzdurach...

    ??? A tę średnią to powoduje kilku byłych eSBeków z mitycznymi milionowymi
    emeryturami?

    > To tak jak średnia wypłata...
    > Dostajesz ją?

    A co Ty mi do portfela zaglądasz, wódki razem nie piliśmy.

    > się wzięło 500zł czynszu? teraz za 60m2 płacę 250zł / mc

    > Dolicz sobie kredyt, ogrzewanie itd. i będziesz wiedział ile płacisz...
    > Czynsz 300 zł + fundusz remontowy 180 zł...

    ??? O czym Ty piszesz. Jaki kredyt? Płacę 250 zł właścicielowi (dla
    przypomnienia czynsz to jest opłata którą się płaci właścicielowi), aon
    sobie z tego pokrywa fundusz remontowy, administrację, podatki i co tam
    jeszcze.

    Do tego oczywiście płacę za media według zużycia.

    > To nie problem tańszego a wielkości emerytury...

    A kto ma płacić na te wyższe emerytury? Będziesz pracował wydajniej, czy
    może dobrowolnie się opodatkujesz. Bo ja nie mam zamiaru dokładać jeszcze
    więcej z mojej pensji do cudzych emerytur podczas gdy już są w stosunku do
    zarobków jednymi z najwyższych w Europie.

    > Statystycznie w Polsce mężczyźni nie dożywają emerytury...
    > Więc statystycznie jest jedna emerytura...
    > Statystyka idealnie sprawdza się w bloku...

    Jak nie dożywają do żona dostaje wyższe świadczenie "renta rodzinna" się to
    chyba nazywa. Nie jestem pewien, ale wiem, bo moja babcia miała to po
    dziadku i było wyższe niż emerytura.

    > Podaję dane z życia...

    A GUS kłamie :-)

    > Nie kupią leków, nie dojedzą, a dla wnusia dadzą...
    > Samo życie...

    ROTFL. Co za chorzy ludzie: kupują samochody, mają komórki, kablówkę, jeżdżą
    na wakacje a nie dojadają :-)

    > Nie znam emeryta, który jeździ na wakacje...
    > Nie wspomnę o podróżach zagranicznych...
    > No chyba, że wojskowy lub policjant...

    Nie wiem nie znam policjantów ani wojskowych emerytów. Znam dwóch
    inżynierów, dwie nauczycielki, sprzątaczkę, laborantkę, dwie ekspedientki,
    krawcową, urzędnika i woźnego.

    Tylko sprzątaczka nie ma samochodu (nie ma prawka) i nie jeździ na wakacje
    bo nie chce, zamiast tego ma nowe meble i telewizor.
    Tylko urzędnik nie wykupił mieszkania, bo nie ma dla kogo go zostawić więc
    zamiast tego ma więcej kasy na zagraniczne wycieczki.
    Reszta ma samochody, wykupione mieszkania, jeżdżą (latają) na wycieczki.

    Więc albo ci emeryci których ty znacz nie pracowali całe życie tylko krócej
    i mają mniej lat tak, że nie dostają pełnej emerytury, albo nie potrafią
    gospodarować domowym budżetem o czy może świadczyć płacenie 500zł czynszu
    zamiast przeprowadzki gdzieś gdzie jest taniej.

    > Bzdury piszesz...

    A coś więcej z praktyki? Wiesz ile kosztuje przedszkole, ile komplet
    podręczników i pomocy naukowych? Bo ja wiem

> [...]
    > zaczniesz rozumieć, że jak dożyjesz emerytury (a statystycznie nie masz
    > szans) to przy zarobkach 2000 zł nie spędzisz reszty życia na wyspach

    Wiem, że ja nie będę maił takiej emerytury jak obecni emeryci. Obecni
    emeryci dostawali emeryturę w wysokości ponad połowy ostatniej pensji, a ja
    dostanę pewnie mniej niż ćwiartkę, właśnie dlatego, że moja kasa zamiast na
    moją przyszłą emeryturę idzie na ich obecne emerytury.

    Ale powiedz co to ma do sytuacji obecnych emerytów, że mnie nie będzie
    (według Ciebie) stać na wyjazd na wyspy kanaryjskie.

    A tę "statystykę" o "niemaniu" szans na dożycie emerytury to skąd wziąłeś?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 39. Data: 2012-03-31 14:17:38
    Od: Misiu69 <s...@g...com>

    W dniu 2012-03-29 11:03, Ergie pisze:

    > Jaaasne. JA też często widuję tych "biednych emerytów" w TV na wiecu
    > opozycji.

    Zwykła demagogia...

    > ??? A tę średnią to powoduje kilku byłych eSBeków z mitycznymi
    > milionowymi emeryturami?

    Sam mam znajomego wojskowego, który nie mając 40 już mógłby iść na
    emeryturę, ale dostanie "tylko" 3000 na rękę i postanowił jeszcze trochę
    popracować...

    Nie... 4000 zł nie dostaję...
    Emeryturę miałbym fajną i na wyspy kanaryjskie byłoby mnie stać...
    Ty na pewno nie dostajesz bo mieszkasz w wynajętym mieszkaniu...
    Nawet na kredyt cie nie stać...

> [...]
    > jeszcze.
    >
    > Do tego oczywiście płacę za media według zużycia..

    250 wynajęcie mieszkania... ze 200 lub więcej ogrzewanie...
    Media ze 200... W sumie to ci nawet więcej wychodzi...

> [...]
    > jeszcze więcej z mojej pensji do cudzych emerytur podczas gdy już są w
    > stosunku do zarobków jednymi z najwyższych w Europie.

    Po pierwsze to oni na swoje emerytury zarobili pracując całe życie i to
    często ciężko...
    Co do wysokości emerytur to porównaj sobie z Niemcami to zrozumiesz o co
    biega i nie będziesz uprawiał demagogii...

    > Jak nie dożywają do żona dostaje wyższe świadczenie "renta rodzinna" się
    > to chyba nazywa. Nie jestem pewien, ale wiem, bo moja babcia miała to po
    > dziadku i było wyższe niż emerytura.

    Znowu uprawiasz demagogię... Renta nie ma nic wspólnego z emeryturą!
    A co rent to obecnie państwo odbiera je wszystkim komu się da i komu się
    nie da też...

    > A GUS kłamie :-)

    GUS to instytucja państwowa... to chyba wystarczy za odpowiedź...
    Według GUS-u otrzymujesz średnią krajową i starcza ci dla ciebie, żony,
    dzieci, samochód, własny dom z ogródkiem...

    > ROTFL. Co za chorzy ludzie: kupują samochody, mają komórki, kablówkę,
    > jeżdżą na wakacje a nie dojadają :-)

    Tacy też się zdarzają (patrz wyżej -> znajomy wojskowy),
    ale ja mówię o sporej większości...

    To prawda, że mają...
    Ale... oni na to zapracowali całe życie...
    A ty i inni młodzi muszą na to sobie zapracować!

> [...]
    > więc zamiast tego ma więcej kasy na zagraniczne wycieczki.
    > Reszta ma samochody, wykupione mieszkania, jeżdżą (latają) na wycieczki.

    Już pisałem, że oni CAŁE życie na to pracowali...
    A to co piszesz :
    - samochód można mieć już za 1000zł (bo nie mają najnowszego mercedesa
    za kilka milionów zł);
    - nowe meble to po kilku lub kilkunastu latach wielki luksus;
    - telewizor ... togo komentować nie wypada...;
    - zagraniczne wycieczki - co roku wyspy kanaryjskie, tajlandia lub hawaje?

> [...]
    > potrafią gospodarować domowym budżetem o czy może świadczyć płacenie
    > 500zł czynszu zamiast przeprowadzki gdzieś gdzie jest taniej.

    Kiedy ty przestaniesz uprawiać demagogię...
    Płacą bo wykupili mieszkanie za grosze jak była okazja...
    A teraz się okazuje, że to nie była okazja tylko przekręt państwa...
    Jak oddać ruinę i dostać za to kasę...
    A taniej nie będzie, bo ich nie stać...

    > A coś więcej z praktyki? Wiesz ile kosztuje przedszkole, ile komplet
    > podręczników i pomocy naukowych? Bo ja wiem

    A oni nie płacili?
    Wychowali całe pokolenie ludzi myślących tylko o sobie...
    Tytuł filmu Eastwooda mówi jasno :
    TO NIE JEST STARYCH LUDZI...
    I nie jest ważne ile ty płacisz, a stosunek tego co dostają za całe
    swoje pracowite życie do tego ile muszą wydać na leki..

> [...]
    > ja dostanę pewnie mniej niż ćwiartkę, właśnie dlatego, że moja kasa
    > zamiast na moją przyszłą emeryturę idzie na ich obecne emerytury.

    Nie dosyć, że nie będziesz miał wysokiej emerytury (No chyba, że
    zostaniesz wojskowym, policjantem lub politykiem albo radnym), to
    jeszcze prawdopodobnie przy naszej służbie zdrowia nie dożyjesz
    emerytury w wieku 70 lat...
    Nie oszukujmy się każde następne pokolenie jest słabsze i nie masz
    wielkich szans dożyć wieku swoich rodziców... i to nie tylko statystycznie!

    > Ale powiedz co to ma do sytuacji obecnych emerytów, że mnie nie będzie
    > (według Ciebie) stać na wyjazd na wyspy kanaryjskie.
    >
    > A tę "statystykę" o "niemaniu" szans na dożycie emerytury to skąd wziąłeś?

    To było kilka opracowań... Jak robiłem doktorat to były mi potrzebne do
    jakiegoś opracowania... A że zmarł mój tata więc zwróciłem na to uwagę...
    A było to przed tą całą nagonką na podwyższenie wieku emerytalnego...
    Jak to się z dnia na dzień może zmienić statystyka...
    No ale mamy od tego GUS...

    I nie traktuj tego wszystkiego tak osobiście ;)))

    Pozdrawiam

    Misiu69

  • 40. Data: 2012-03-31 14:23:14
    Od: Misiu69 <s...@g...com>