  • 11. Data: 2012-08-23 10:24:45
    Temat: Re: Blok z wielkiej płyty brak uziomu?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    >>> A niby dlaczego je teraz wymieniać?

    >> Bo stanowią realne zagrożenie.

    > Jakie?

    chciałem Ci odpisać, ale przeczytałem Twój post do końca i widzę, że szkoda
    mojego czasu, więc Ci tylko odpiszę: poczytaj sobie w książkach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2012-08-23 10:54:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 22 Sie, 14:24, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > No właśnie o to chodzi. Te bloki przechodziły już nie jeden remont klatki
    > schodowe a instalacja jaka była taka jest. Bo skoro nie ma obowiązku to po
    > co przepłacać. Ja nie twierdzę, że trzeba to zrobić konkretnie dziś
    > 22.08.2012 :-) ale jakieś ramy czasowe np. do końca 2015 tak aby każda
    > spółdzielnia/wspólnota robiąc remont wiedziała, że lepiej to od razu zmienić
    > bo za chwilę i tak ich to czeka.

    Ale jeszcze zostaje wymiana instalacji w samych mieszkaniach, a to juz
    jest spory problem (kasa, prucie scian itp...)
    No i zapewne trzeba to zrobic zgodnie z przepisami ;), jesli bedzie
    robione jako nowa instalacja, to chyba nie przejdzie "czesciowe"
    zrobienie typu najpierw klatka, do licznikow i mieszkan, a pozniej
    ludzie sobie jakos przy okazji remontow w mieszkaniach wymienia...

    WS

  • 13. Data: 2012-08-23 13:34:19
    Od: 1cm <j...@g...com>

    Dnia Thu, 23 Aug 2012 10:24:45 +0200, Ergie napisał(a):

    > chciałem Ci odpisać, ale przeczytałem Twój post do końca i widzę, że szkoda
    > mojego czasu, więc Ci tylko odpiszę: poczytaj sobie w książkach.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Oczywiście zużycie nie wzrosło kilkukrotnie jak pisałeś, ale też nie
    zmalało jak twierdzi przedmówca.
    Średnio kWh na 1 odbiorcę (gosp.dom.) w mieście:
    2000r - 1813,0
    2009r - 1848,9
    dane z gus.

    Argument za wymianą, bo z aluminium... to trochę tak jakby przebudowywać
    chałuby w Nowym Targu, bo są z drewna ;)

  • 14. Data: 2012-08-23 13:37:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2012 14:24:23 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Bo stanowią realne zagrożenie.
    Ciągle nie napisałes jakie to zagrożenie stanowia instalacje zrobione zgodnie z
    normami obowiazującymi powiedzmy w latach 80tych

  • 15. Data: 2012-08-23 13:45:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 23 Sie, 13:37, Kris <k...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Ciągle nie napisałes jakie to zagrożenie stanowia instalacje zrobione zgodnie z
    normami obowiazującymi powiedzmy w latach 80tych

    Pomijajac juz np. brak roznicowek ;) to np. przerwanie zerowania
    (przepalenie, kradziez...) powoduje, ze na masie odbiornikow (pralka,
    lodowka...) mamy 240V

    WS

  • 16. Data: 2012-08-23 14:10:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    g2000pbm.googlegroups.com...

> [...]
    > zrobienie typu najpierw klatka, do licznikow i mieszkan, a pozniej
    > ludzie sobie jakos przy okazji remontow w mieszkaniach wymienia...

    Problem jest odwrotny. Ludzie sobie w mieszkania przy okazji remontów już
    dawno powymieniali instalacje na TN-S i nie maja do czego uziemić punktu
    podziału PEN na PE i N.

    Nie znam ani jednego mieszkania gdzie ktoś zrobiłby jakikolwiek remont (poza
    samym malowaniem) i nie zmienił instalacji elektrycznej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2012-08-23 14:19:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "1cm" napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]
    > zmalało jak twierdzi przedmówca.
    > Średnio kWh na 1 odbiorcę (gosp.dom.) w mieście:

    Poszukaj danych z lat 70'tych gdy budowano te bloki :-) Z tego co mi wiadomo
    to przyrost jest ok. trzykrotny.

    > Argument za wymianą, bo z aluminium... to trochę tak jakby przebudowywać
    > chałuby w Nowym Targu, bo są z drewna ;)

    Nie rozumiem analogii, ale nie szkodzi :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2012-08-24 00:37:42
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "WS" <L...@c...pl> wrote in message
    m.googlegroups.com...

> [...]

    > Pomijajac juz np. brak roznicowek ;) to np. przerwanie zerowania
    > (przepalenie, kradziez...) powoduje, ze na masie odbiornikow (pralka,

    Argument o utlenianiu Al i powiązanym zagrożeniu jest mało przekonywujący.
    Fakt, słabe są, bardzo w tych czasach popularne, wszelkie puszki z łączeniami
    skręcanymi. Wymagają dbałości o stan połączeń. Może raz na 10lat.
    Mam wątpliwości, czy w części budynków wymiana jest w ogóle możliwa, przewody
    prowadzone w kanałach płyt żebetowych lub między płytami.
    Konia z rzędem temu, kto taki przewód wyszarpie wciągając nim nowy (raczej grubszy).
    Łatwiej położyć nową instalację pozostawiając starą odłączoną.
    Tylko nie ma tynków, a wątpię czy można sobie bezkarnie bruzdować stropy i ściany
    nośne na nowe kable.
    Zmiana układu niekoniecznie wymaga wymiany kabli na ideologicznie słuszne. Wystarczy
    dołożyć trzeci.
    Aluminium zostawić na swoim miejscu. Nikomu nie wadzi i nie gięte pociągnie kolejne
    50 lat.
    Co do zwiększenia poboru prądu, moc przyłącza nie wzrosła w ciągu ostatnich 30 lat.
    Zabezpieczenie przedliczkowe jest takie samo, jak 30 lat wstecz, więc nawet jesli
    pobór energii wzrósł, szczytowy pobór mocy pozostał niezmieniony.
    Na szczytowy pobór mocy (nie całkowity pobór energii) zostały policzone przekroje
    przewodów w instalacji.
    Jak jest różnica między mocą (kW) a energią (kWh) polecam doczytać w polecanych wyżej
    książkach, bo związek ilości zużywanej energii z możliwością upalenia kabla jest dość
    luźny.
    Nawet w przypadku trzykrotnego wzrostu zużycia tejże energii.

  • 19. Data: 2012-08-24 01:09:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2012 10:04:05 +0200, Amir napisał(a):

    > Czy to normalne, zeby nie było uziomu w blokach z wielkiej płyty?
    >
    > z rozdzielni do mieszkania wchodzą tylko 2 przewody.

    Tak, wówczas nie było osobnego przewodu ochronnego. Był jeden,
    zerująco-ochronny.

    > I teraz zastanawiam się czy nie można by sobie z odgromu pociągnać 1
    > przewód?

    Można. Tyle, że to cienki pomysł.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 20. Data: 2012-08-24 01:10:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2012 04:45:22 -0700 (PDT), WS napisał(a):

> [...]
    >
    > Pomijajac juz np. brak roznicowek ;) to np. przerwanie zerowania
    > (przepalenie, kradziez...) powoduje, ze na masie odbiornikow (pralka,

    No i?

    --
    _______/ /_ GG: 3524356