  • Data: 2017-06-27 05:01:16
    Temat: Re: Brak drogi dojazdowej do działki
    Od: "Maciej" <K...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Miałem prawie identyczna sprawę. A scislej moja corka, ktora kupila
    > gospodarstwo rolne bez prawnie ustalonego dojazdu. Owszem była i jest
    > droga
    > polna, która byla uzywana przez wieki ale na mapie jej nie ma. Corka
    > poszla do
    > adwokata, ktory zlozyl sprawę w Sadzie o "ustalenie drogi koniecznej". I
    > sad
    > takie drogi zasadza. Z tym, ze praktycznie musisz sobie te droge od
    > wlascicieli przez pola ktirych ona przebiega, kupic. Ceny sa takie sobie.
> [...]

    Dzięki za konkretną odpowiedź i podobny przypadek.
    Tylko że właściciel kupił tą działkę razem z zabudowaniami i drogą
    dojazdowa, niestety działka nie ma ksiegi wieczystej, więc nie wiem czy taki
    dokument istnieje. Droga była utrzymywana i wysypywana kruszywem przez
    właściciwela.
    Ustanawianie drogi koniecznej to zdaje się jest wtedy gdy dzilelisz działkę
    na sprzedaż na kilka działek i każdej działce musisz zapewnić dojazd.
    Działka już wytyczona i zabudowana musiała posiadać dojazd już w momencie
    jej wytyczania i zabudowywania. Droga do działki fizycznie istnieje od
    prawie setki lat, tylko na mapach jej nie ma, więć mi to wygląda tak, jakby
    jakiś urzędnik ją z tych map celowo usunął. Pimyśl nawet na jakiej podstawie
    ktoś by wydał pozwolenie na budowę, jeśli działka nie posiadała by dojazdu?