  • 21. Data: 2016-09-29 14:15:00
    Temat: Re: Budowa skromnego domku dla emeryta.
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 12:58, Tomasz pisze:
> [...]
    > zachecajace.
    > Kawał budynku o wymiarach:
    > dlugość 12032mm
    > szerokość 2352mm
    > wysokość 2385mm
    > jest to Kontener 40 DV / 12 metrowy
    > kosztuje tylko 4800 zł
    >
    > Ciekaw jestem czy aby używać taki kontener na działce potrzebny jest
    > jakiś projekt, zgłoszenie budowy czy coś w tym rodzaju?
    > Czy macie jakąś koncepcję jak ocieplić sciany żeby dało się w nim mieszkać.
    > Przecież faktycznie z dwóch takich kontenerów może być niezły dom o

    Dorzuciłbym jeszcze ze dwa takie i wtedy nam się robi 12 x 9,4 m i to
    już jest faktycznie niezły dom.
    Koszt szkieletu wyjdzie nam poniżej 20 tysi. Do tego jakieś instalacje,
    wykończenie, przeróbki. Nie tak źle :)

    Jedynie wysokość mało zachęcająca. Nie mają wyższych?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 22. Data: 2016-09-29 14:20:38
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał

    Kompletnie nie mam pojęcia o tej technologii i sam tez chybana dzisiaj bym
    nie zaryzykował z tego budować. No chyba że coś gotowego można dostac.
    Ale na stronie Hany która podałem sa wyceny jego domów i widziałem tam kwoty
    poniżej 100tys więc jeśli już to bym w tym kierunku szedł.

    Te domy na stronie Hany też mi sie podobają, natomiast taki kontener 12m za
    4800 zł
    chętnie postawiłbym na działce jako zaplecze na czas budowy a potem
    wykorzystał go jako warsztacik, spizarnia i graciarnia. Jesli byłyby na to
    pieniądze to taki kontener można zaopatrzyć w okna, calość pokryć deskami na
    zakladkę i daszek jednospadowy pokryty darnią z mchem.
    Takie coś stalowe może wyglądać jak wiejska szopa z desek. Tak bym to
    zrobił.
    --
    Tomasz

  • 23. Data: 2016-09-29 14:23:10
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Kżyho" <k...@c...pl> napisał

> [...]
    > wykończenie, przeróbki. Nie tak źle :)
    >
    > Jedynie wysokość mało zachęcająca. Nie mają wyższych?

    Widziałem w internecie również wyższe, ale jak ocieplić ściany?
    --
    Tomasz

  • 24. Data: 2016-09-29 14:28:44
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 14:23, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "Kżyho" <k...@c...pl> napisał

    > Widziałem w internecie również wyższe, ale jak ocieplić ściany?

    Może po prostu tak tradycyjnie? Styropian, siatka, klej, ewentualnie
    tynk czy coś?

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 25. Data: 2016-09-29 14:37:46
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Kżyho" <k...@c...pl> napisał

    > Może po prostu tak tradycyjnie? Styropian, siatka, klej, ewentualnie tynk
    > czy coś?

    Znalazłem te wyższe:
    kontener 40'HC.
    Wymiary zewnętrzne kontenera:
    *Długość : 12.192 mm
    *Szerokość : 2.438 mm
    *Wysokość : 2.896 mm

  • 26. Data: 2016-09-29 14:37:47
    Od: piechur <z...@g...pl>

    Podepnę się do dyskusji. Jak sądzicie, nadaje się taki kontener do
    zrobienia ziemianki? Zakopać do połowy a resztę obsypać ziemią. Nie znam
    tego tematu może ktoś z was wie jak to jest odporne na ściskanie?

    Pieszy.

  • 27. Data: 2016-09-29 14:40:50
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Thu, 29 Sep 2016 14:28:44 +0200, Kżyho napisał(a):

    > Może po prostu tak tradycyjnie? Styropian, siatka, klej, ewentualnie
    > tynk czy coś?

    Niby można - od zewnątrz OSB-styropian-tynk, a od wewnątrz płyty
    gipsowo-kartonowe...

    Tylko w takim układzie - po co nam w takim układzie kontener? Nie taniej
    wyjdzie drewniany szkielet?

    --
    Yakhub

  • 28. Data: 2016-09-29 14:44:29
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 14:37, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "Kżyho" <k...@c...pl> napisał

    > Znalazłem te wyższe:
    > kontener 40'HC.
    > Wymiary zewnętrzne kontenera:
    > *Długość : 12.192 mm
    > *Szerokość : 2.438 mm
    > *Wysokość : 2.896 mm

    O! I ten wygląda już dużo lepiej :)

    Cenę też znalazłeś?

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 29. Data: 2016-09-29 14:45:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na bogato jak robic to od srodka natrysnac pianke poliuretanowa. Od srodka plyta
    gipsowa od zewnatrz styropian i potem co kto chce. Jak popatrzec w necie to wysokie w
    srodku na 2,5 i 2,7 metra tez sa. W takim na 2,7 20 centymetrow styropianu na
    podloge. Zostanie troche mniej niz 2,5 metra to mozna dolozyc 10 centymetrow
    styropianu od srodka na sufit i 20 na zewnatrz. Taniej niz z kontenerow chyba nie da
    sie zrobic. Fundamenty zbedne. Jesli stawiaja trzydziesto metrowe wieze do telefonow
    bez fundamentow to kontener tez sie da.

  • 30. Data: 2016-09-29 14:47:53
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 14:40, Yakhub pisze:
    > Tylko w takim układzie - po co nam w takim układzie kontener? Nie taniej
    > wyjdzie drewniany szkielet?

    Nie znam się za bardzo na kosztach, ale mam jakieś takie wrażenie, że
    solidny szkielet może wyjść jednak sporo drożej, a i wytrzymałościowo
    zapewne nie będzie taki, jak ten kontener. Do tego tutaj dochodzi moim
    zdaniem prostota formowania. Z jednej strony całość jest po prostu
    sztywnym, mocnym klockiem, łatwym do przenoszenia i ustawienia. Z
    drugiej można sobie to łatwo dosyć pomodyfikować i stworzyć coś sensownego.
    A i ze zrobieniem piętra nie jest trudno.

    Zastanawiam się tylko cały czas - jak wygląda aspekt prawny czegoś
    takiego? Jakieś zgłoszenie? Pozwolenie na budowę? Jak się coś takiego
    załatwia?

    Pzdr
    --
    /__/_* /