  • 31. Data: 2016-09-29 15:16:58
    Temat: Re: Budowa skromnego domku dla emeryta.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    nie bedzie trwale zwiazane z gruntem, to chyba jakos prosciej powinno to sie dac
    zalatwic. W Polsce wlasnosc ziemi jest dwu wymiarowa i dlatego jak cos ma byc glebiej
    niz na sztych szpadla to potrzebna jest zgoda wlasciciela trzeciego wymiaru czyli
    panstwa.

  • 32. Data: 2016-09-29 15:25:26
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    niz na sztych szpadla to potrzebna jest zgoda wlasciciela trzeciego wymiaru czyli

    Właśnie niekoniecznie. Bo swego czasu szukałem informacji o tych
    budynkach nietrwale związanych z gruntem pod katem garażu i niestety nie
    wygląda to wcale tak różowo. Bo, żeby było faktycznie uznane za
    nietrwale związane z gruntem i bez jakichś pozwoleń itp., to byś musiał
    tą chatę co niecałe 30 dni przenosić zdaje się. Wcześniej oczywiście
    zgłaszając postawienie i "rozbiórkę" i tak w kółko macieju...
    U nas to nic prosto się nie da.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 33. Data: 2016-09-29 15:52:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakos anteny do telefonow stawiaja bez fundamentow.

  • 34. Data: 2016-09-29 16:43:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 29 Sep 2016 15:25:26 +0200, Kżyho

> [...]
    > tą chatę co niecałe 30 dni przenosić zdaje się. Wcześniej oczywiście
    > zgłaszając postawienie i "rozbiórkę" i tak w kółko macieju...

    Mam na działce postawioną chatkę (~100m2) niezwiązaną z gruntem, w stylu
    mazurskim (dach stromy od ziemi do piętra). Dostałem pozwolenie na 10 lat,
    tak jak planowałem ją wykorzystać do nocowania ekip budowlanych pod nowy
    dom. Ale budowa trochę się przeciągnęła i chatka nadal sobie stoi już
    kolejne dwa lata. :P Co ciekawe, nawet na mapę urzędową budynek trafił --
    acz chyba nie powinien.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2016-09-29 16:52:17
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 16:43, Myjk pisze:
> [...]
    > dom. Ale budowa trochę się przeciągnęła i chatka nadal sobie stoi już
    > kolejne dwa lata. :P Co ciekawe, nawet na mapę urzędową budynek trafił --

    Wiesz, to czy stoi, a czy jest legalne to są dwie różne rzeczy ;)
    I chyba nikomu tu tego tłumaczyć nie trzeba, bo dobrze wiemy jak wygląda
    rzeczywistość.

    Co nie zmienia faktu, że nie chciałbym ładować osobiście większej kasy w
    coś, co w każdej chwili nadzór budowlany mi będzie mógł kazać rozebrać
    albo gdzie pójdę z torbami chcąc to zalegalizować...

    Lubię jednak spać spokojnie :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 36. Data: 2016-09-29 16:56:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I o to chodzi. Emeryt, za 10 lat bedzie starszy od wegla. Do tego samotny. Jak go za
    10 lat bedzie chcial go ktos ruszyc to zadzwoni do telewizji. Samotny to jesli nie
    przepisze na kosciol, wtedy bedzie nie do ruszenia, to i tak panstwo przejmie. W jego
    sytuacji wynajal bym mieszkanie w miescie a dwiescie klockow bym przebalowal.

  • 37. Data: 2016-09-29 17:05:10
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    sytuacji wynajal bym mieszkanie w miescie a dwiescie klockow bym przebalowal.

    Tylko po co? Jeżeli lubi takie budowanie, to nie dość, że ostatecznie
    będzie miał ten domek, ogród itp., to jeszcze z automatu załatwia sobie
    jakieś zajęcie, hobby, na kolejne miesiące. Do tego jeszcze kondycję
    podtrzymuje robiąc przy tym, a nie gnuśniejąc w fotelu z pilotem. Same
    zalety tak naprawdę w tym widzę.
    A na koniec końców to jeszcze to dzieciom czy wnukom będzie mógł
    przekazać ku potomności.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 38. Data: 2016-09-29 17:25:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakim dzieciom? W pierwszych slowach swojego listu uprzejmie doniosl ze jest samotny.

  • 39. Data: 2016-09-29 19:27:12
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał

    > Jakim dzieciom? W pierwszych slowach swojego listu uprzejmie doniosl ze
    > jest samotny.

    Pisałem że mieszkam samotnie a to nie znaczy że nie mam dzieci.
    Dzieci mieszkają 600 km od mojej wsi i w niczym mi nie pomogą.
    Czasami wpadną raz do roku na jakieś święta.
    Oczywiście dziedziczą po mnie cokolwiek bym nie zbudował ale nikt tam na
    pewno nigdy mieszkał nie będzie.
    --
    Tomasz

  • 40. Data: 2016-09-29 22:07:52
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam

    > Znalazłem te wyższe:
    > kontener 40'HC.
    > Wymiary zewnętrzne kontenera:
    > *Długość : 12.192 mm
    > *Szerokość : 2.438 mm
    > *Wysokość : 2.896 mm

    Te niższe to normalne kontenery transportowe.Wejdą na każdą przyczepę.
    Te wyższa potrzebują niskopodwoziówki.
    Wprawdzie dżwig jest w obu wydadkach taki sam,ale koszt transportu powala.
    Plusem tego jest fakt, że ponieważ nie ma fundamentów, nie ma również
    papierologii.Ale coś za coś: zameldować się nie można.Jak z mediami- nie
    wiem.Ale, że takie budynki widuję, tu chybi mają ludzie sposoby...