  • 11. Data: 2011-01-20 09:04:14
    Temat: Re: Budowa transformatora w swietle bramy wjazdowej.
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 19-01-2011 o 21:21:34 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > "Tomasz" <t...@g...com> wrote in message

    > Zrób taj jak ci marek mówi, a lepiej szybko weź prawnika.

    nie przesadzałbym w tą ufność w prawników.. raczej nie znajdzie się
    żaden, który będzie chętny przykuć się do bramy lub położyć na glebie aby
    uniemożliwić montaż tego trafo. Co do ich innych działań, to i owszem, ale
    na to potrzeba czasu którego nie ma.

    Póki co postawiłbym samochód w spornym miejscu. Niech sobie wzywają
    policję i straż miejską.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 12. Data: 2011-01-20 09:06:22
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 19-01-2011 o 21:09:59 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > wszystko zgodnie z prawem - tyle ze oczywiscie dojscia do posesji
    > zagrodzić nie mozna. Alarmuj nadzór budowlany i rób dym w energetyce, na
    > tyle duży żeby projektanta wziął za dupe. Jak cie bedą zbywać dzwoń do
    > samego prezesa. A na miejscu stacji postaw jakis samochód :-)

    Jeśli masz numer do Pana Prezesa to mu podaj, bo pewnie nikt inny mu go
    nie udostępni :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2011-01-20 09:09:37
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    >Jeśli masz numer do Pana Prezesa to mu podaj, bo pewnie nikt inny mu go
    >nie udostępni :)

    nie moja energetyka :-) Do sekretarki sie dodzwoni - a potem to juz inwencja
    własna. "Jak mnie pani nie połączy to jutro pani bedzie prezesa w tvn
    oglądać" :-)))))

    b.

  • 14. Data: 2011-01-20 09:24:58
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 20-01-2011 o 10:09:37 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > nie moja energetyka :-) Do sekretarki sie dodzwoni - a potem to juz
    > inwencja własna. "Jak mnie pani nie połączy to jutro pani bedzie prezesa

    co prawda to prawda.. Przy odpowiedniej determinacji nie ma rzeczy
    niemożliwych. Miejmy jednak nadzieję, że zwykły telefon/wizyta w PINB
    wystarczy. To dobry test czy ciągle tkwimy w rzeczywistości z filmów Barei
    czy może mamy to już za sobą.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 15. Data: 2011-01-20 09:31:09
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > Kiedy dzwonie do Energi to oni mowia ze nic to ich nie obchodzi bo po to
    > zlecili projekt do niezaleznego biura aby miec wolna glowe.

    To jest niewiarygodne. Jakoś nie chce mi się wierzyc że energetyka stawia
    sobie transformator w świetle wjazdu na posesje. Czuje jakieś drugie dno w
    tej sprawie.
    Przeciez z trego można zrobic niezłe widowisko medialne i ktoś z energetyki
    by się niezle tłumaczył. No ale na razie znamy wersje jednej strony.

    Krzysiek

  • 16. Data: 2011-01-20 09:35:26
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > To jest niewiarygodne. Jakoś nie chce mi się wierzyc że energetyka stawia
    > sobie transformator w świetle wjazdu na posesje. Czuje jakieś drugie dno w
    > tej sprawie.

    Mogło być tak. Projektant zamówił mape, sprawdził w terenie, bramy nie było.
    Uzyskał pozwolenie na budowe, czas mijał. Zanim energetyka zrobiła przetarg
    na wykonawce tej stacji minęło tyle czasu ze pojawiła sie brama.... Takich
    rzeczy sie nie uzgadnia w branżach wiec nie było szans wykryć kolizji do
    czasu wytyczenia.

    b.

  • 17. Data: 2011-01-20 10:18:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > przetarg na wykonawce tej stacji minęło tyle czasu ze pojawiła sie
    > brama.... Takich rzeczy sie nie uzgadnia w branżach wiec nie było szans

    Ale żeby teraz jak jest brama dalej upierac się i stawiac trafo? No chyba że
    ktoś szybko brame postawił aby inwestycje przyblokowac.
    Dla mnie to jest niewiarygodne ale to Polska własnie i może byc coś na
    rzeczy

    Krzysiek

  • 18. Data: 2011-01-20 10:29:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ale żeby teraz jak jest brama dalej upierac się i stawiac trafo? No chyba
    > że ktoś szybko brame postawił aby inwestycje przyblokowac.

    Wykonawca ma termin wykonania zadania -a przestawienie stacji o 5m to zmiana
    całej dokumentacji - pozwolenia na budowę a jesli nie ma miejscowego planu
    to moze i wystąpienie o nową decyzje lokalizacyjną. To trwa i kosztuje. Kto
    ma zapłacić za przerobienie dokumentacji? Niby jasne ze energetyka ale
    wiecie jak jest...
    Jeśli jest w energetyce ktos z jajami to kaze przestawic ją bez zmiany
    pozwolenia na budowe, tylko powykonawczo cos tam naniesie na projekt. Ale
    jak sie trafi na legaliste to kłopot. Moze wiec warto uderzyć do własciwego
    miejscowo kierownika rejonu - to jego ludzie beda to odbierać i on moze
    takie przestawienie zarządzić.

    b.

  • 19. Data: 2011-01-20 13:41:25
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > bo jego zleceniodawca jest Energa.
    > On prawdopodobnie bazowal na jakichs mapach z przed 10 lat kiedy tu nie

    Stroną jest w tym przypadku każdy właściciel działki sąsiadującej z działką,
    na której stanie trafostacja. I w dokumentacji powinny być uzgodnienia w tym
    zakresie. Jeśli nie ma -> odpowiedzialność zawodowa projektanta.
    Ponadto na ile mi wiadomo, to mapy do celów projektowych mają ograniczony
    termin ważności od 6 miesiący do 2 lat, przy czym z urzędu wygasają w
    przypadku zajścia zmian w terenie. Więc powoływanie się na mapy sprzed 10
    lat jest nieporozumieniem.
    Tak czy siak - nadzór budowlany.
    --
    AS

  • 20. Data: 2011-01-20 13:45:54
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał

> [...]
    > przetarg na wykonawce tej stacji minęło tyle czasu ze pojawiła sie
    > brama.... Takich rzeczy sie nie uzgadnia w branżach wiec nie było szans

    A bylo mniej wiecej tak ze projekt sredniego napiecia robi kto inny a
    projekt niskiego kto inny. Projekt niskiego napiecia byl zrobiony na
    podstawie chyba jakiegos projektu w kazdym razie na srednie napiecie
    zezwolenia na budowe jeszcze nie ma.
    Na niskie tez podobno jeszcze nie ma ale Wykonawca ktory wygral przetarg na
    niskie mial akurat wolne moce przerobowe i machnal kable niskiego napiecia
    zostawiajac przed brama kable na przyszly transformator. Teraz sie trzesie
    aby nie zawiadamiac Inspekcji budowlanej, ale pismo do Inspekcji juz poszlo.

    --
    Tomasz

    5803 (20110120) __________